Punktering - Däck på burk?
Punktering - Däck på burk?
Hej, någon som har testat däck på burk? Står på flaskan att den är speciellt anpassad för däck utan slang. För mig är det mitt emellan nödlösning och lösning. Tänkte beställa upp nya däck samt slangar till semestern. Vill dock kunna köra lite innan.
vad jag har hört så är problemet att det inte blir tillräckligt varmt inne vid hålet i slangen om man just har slang, då härdar inte geggan som är i sprayburken och pyset fortsätter. Har man slanglöst så är ju hålet i däcket som blir varmt när man kör (som det står på flaskan att man ska göra direkt man sprutat in det). Ibland har man tur att det funkar ändå.
Men med talliksfälgarna är det ju en baggis att peta in en ny slang!
/H
Men med talliksfälgarna är det ju en baggis att peta in en ny slang!
/H
Har använt punkasprej tre gånger när man varit ute på scooterturné i Europa. Alla gångerna har det funkat prima.
Dock vet jag en del vänner som inte har lyckats med punkasprej oftast p.g.a. för stora hål.
En tradig grej med punkasprej är att göra rent däck och fälg när man lagar det på riktigt sen.
Har också en gång förvarat punkaspray ner vid gasaren på min smallframe cutdown...gör inte det. Hela gasaren, cyllen och utrymmet runt gasaren fylldes med skum. Märkte det först när det vällde ut skum under sadeln. Flaskan punkterades av gasaren när denna fick en ovanlig vinkel p.g.a. passagerare.
Dock vet jag en del vänner som inte har lyckats med punkasprej oftast p.g.a. för stora hål.
En tradig grej med punkasprej är att göra rent däck och fälg när man lagar det på riktigt sen.
Har också en gång förvarat punkaspray ner vid gasaren på min smallframe cutdown...gör inte det. Hela gasaren, cyllen och utrymmet runt gasaren fylldes med skum. Märkte det först när det vällde ut skum under sadeln. Flaskan punkterades av gasaren när denna fick en ovanlig vinkel p.g.a. passagerare.