Angående "Dagens Scooterbild"

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Edward
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Angående "Dagens Scooterbild"

Post by Edward »

Mycket härlig tråd det där, den kan verkligen leva länge. Fick en liten idé när jag såg Bilden som TB tagit på fåren (är för övrigt ny bakgrundsbild på min burk) nämligen en SSK-skärmsläckare. Kan det vara något? Finns det någon händig som skulle kunna ordna det tekniska så att man kan rösta på bilder som ska vara med i en sådan släckare? Kanske avvakta till senhösten med att starta en röstning så att vi har sommaren/hösten att gotta oss åt kommande fina bilder? Vad tror ni?
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

I windows kan du välja en skärmsläckare som heter "My pictures slideshow" som tar bilderna du lägger in i just "my pictures".

/C
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

man kan ju göra en fototävling under sommaren där de bästa bidragen blir en SSK skärmsläckare.

Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Hej Edward!

Kul att du gillade bilderna! Låter även trevligt med en fototävling som blir en skärmsläckare, Federico. Här kommer några bilder till i lite bättre upplösning, Edward:

Image

Image

Image

Image

/ Fredrik
Edward
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Edward »

Tack för bilderna Fredrik!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Snyggt TF! Vad FÅR du allt ifrån? Bäätre bilder får man leta efter :D

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Snyggt TF! Vad FÅR du allt ifrån? Bäätre bilder får man leta efter :D

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Får får får? Nej, får får inte får, får får lamm!

Bä-häää-hä! :P

/ Lambert Tä-häää-rraplane
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

Själv skulle jag vilja ha http://img79.imageshack.us/img79/116/121096hn1.jpg i bättre upplösning om det går att ordna? :)
Piaggio Fly
Terraplane Blues

NCR wrote:Själv skulle jag vilja ha http://img79.imageshack.us/img79/116/121096hn1.jpg i bättre upplösning om det går att ordna? :)
Visst, trevligt! Räcker det med 1200x800 eller vill du ha den större? Bilden är tagen med ISO 1600 under mycket knappa ljusförhållanden i 80 knyck, så det är väl egentligen inte världens mest kvalitativa bild. Håll tillgodo!

Image
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

Terraplane Blues wrote:
NCR wrote:Själv skulle jag vilja ha http://img79.imageshack.us/img79/116/121096hn1.jpg i bättre upplösning om det går att ordna? :)
Visst, trevligt! Räcker det med 1200x800 eller vill du ha den större? Bilden är tagen med ISO 1600 under mycket knappa ljusförhållanden i 80 knyck, så det är väl egentligen inte världens mest kvalitativa bild. Håll tillgodo!
Har du den i 1280x1024 så blir den en given bakgrund. Som den är nu blir den lite utdragen om man vill den skall täcka hela skärmen. (Vilket iofs också ser bra ut men som den perfektionist man är...) :D
Piaggio Fly
Terraplane Blues

NCR wrote:Har du den i 1280x1024 så blir den en given bakgrund. Som den är nu blir den lite utdragen om man vill den skall täcka hela skärmen. (Vilket iofs också ser bra ut men som den perfektionist man är...) :D
Hmm, tyvärr är det omöjligt att bibehålla bildens proportioner utan att snoppa av kanterna i det formatet. Detta p g a att bilden ursprungligen är av det klassiska 135 mm formatet, vilket ger ett förhållande på 3:2. Du vill ha bilden i ett betydligt fyrkantigare format som är 5:4. Vad är det för konstig datorskärm förresten? :grin: De flesta traditionella datorskärmar har väl formatet 4:3? Detta borde isåfall innebära ett upplösningsförhållande på 1280x960 o s v. Högerklicka på Skrivbordet och välj "Egenskaper" och därefter "Inställningar". Där borde du ha ett alternativ som är 1280x960 om du har en datorskärm av hederliga gamla mått. Hursomhelst har du bilden avsnoppad i 5:4-format och 4:3-format nedan, men även icke avsnoppad (istället förvrängda proportioner) i både 5:4-format och 4:3-format. Håll tillgodo! :smile:

5:4-format (1280x1024) Avsnoppad
Image

4:3-format (1280x960) Avsnoppad
Image

5:4-format (1280x1024) Förvrängd
Image

4:3-format (1280x960) Förvrängd
Image
NCR
Nybörjare
Nybörjare

Post by NCR »

Terraplane Blues wrote:
NCR wrote:Har du den i 1280x1024 så blir den en given bakgrund. Som den är nu blir den lite utdragen om man vill den skall täcka hela skärmen. (Vilket iofs också ser bra ut men som den perfektionist man är...) :D
Hmm, tyvärr är det omöjligt att bibehålla bildens proportioner utan att snoppa av kanterna i det formatet. Detta p g a att bilden ursprungligen är av det klassiska 135 mm formatet, vilket ger ett förhållande på 3:2. Du vill ha bilden i ett betydligt fyrkantigare format som är 5:4. Vad är det för konstig datorskärm förresten? :grin: De flesta traditionella datorskärmar har väl formatet 4:3? Detta borde isåfall innebära ett upplösningsförhållande på 1280x960 o s v. Högerklicka på Skrivbordet och välj "Egenskaper" och därefter "Inställningar". Där borde du ha ett alternativ som är 1280x960 om du har en datorskärm av hederliga gamla mått. Hursomhelst har du bilden avsnoppad i 5:4-format och 4:3-format nedan, men även icke avsnoppad (istället förvrängda proportioner) i både 5:4-format och 4:3-format. Håll tillgodo! :smile:
Tackar!

Jag har en särdeles standard tft 19" där det optimala skärmläget är just 1280x1024. Nu ser bilden perfekt ut! :lol:
Piaggio Fly
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Nu har jag den som skrivbordsbild också. Blev ju hur bra som helst!

Jag har också 1280x1024 som standard.

Tackar!
Post Reply