Knut Lange ägare till en Piaggio Vespa PX 125 E här.
Jag har ett problem som någon säkert kan hjälpa mig med.
Ju mer jag gasar ju saktare går min Vespa och det börjar när jag kommer upp i ca 60km/tim.
Motorn hackar som om den inte får bensin nog.
Har försökt justera bränsle luft tillförseln men utan resultat
Kan det vara något annat än bensintillförseln?
Tackar på förhand för svar!
/ Knut
Hackande motor
-
- Mästare
Det låter som om ditt högfartsmunstycket är igensatt. Justerskruven bakpå förgasaren har bara effekt vid tomgång och riktigt låga varv. Ta isär förgasaren och rengör den så ska den säkert gå bra igen.
Hjälper det inte är det bara att maila igen, detta är ett forum som ÄLSKAR att få igång trilskande scootrar
mvh/HB
PS Kan vara idé att flytta din fråga till forumet "renovera en pärla", här handlar det mest om smallframe, vespa50, Primavera och sådant
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by knutlange</i>
<br />Knut Lange ägare till en Piaggio Vespa PX 125 E här.
Ju mer jag gasar ju saktare går min Vespa och det börjar när jag kommer upp i ca 60km/tim.
/ Knut
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hjälper det inte är det bara att maila igen, detta är ett forum som ÄLSKAR att få igång trilskande scootrar

mvh/HB
PS Kan vara idé att flytta din fråga till forumet "renovera en pärla", här handlar det mest om smallframe, vespa50, Primavera och sådant
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by knutlange</i>
<br />Knut Lange ägare till en Piaggio Vespa PX 125 E här.
/ Knut
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">