PhpBB på väg.
PhpBB på väg.
Hej alla.
På grund av Snitz (vårt forums varumärke) brist på flexibilitet och allmänna träighet, har vi beslutat att påbörja övergången till PhpBB.
Ni kommer förmodligen inte att märka något alls, förrän vi är klara och då se att ett nytt forum uppstått. Inget kommer att ändras vad gäller lösenord, ämneshistorik etc, utan det portar vi över till det nya forumformatet.
Vi postar all information kring detta i denna tråd, så håll ögonen öppna.
Mvh
Guran - Admin
Första lagen om tvåtaktstrimning:
1: Snabb
2: Tillförlitlig
3: Billig
Välj -två- ovanstående egenskaper.
På grund av Snitz (vårt forums varumärke) brist på flexibilitet och allmänna träighet, har vi beslutat att påbörja övergången till PhpBB.
Ni kommer förmodligen inte att märka något alls, förrän vi är klara och då se att ett nytt forum uppstått. Inget kommer att ändras vad gäller lösenord, ämneshistorik etc, utan det portar vi över till det nya forumformatet.
Vi postar all information kring detta i denna tråd, så håll ögonen öppna.
Mvh
Guran - Admin
Första lagen om tvåtaktstrimning:
1: Snabb
2: Tillförlitlig
3: Billig
Välj -två- ovanstående egenskaper.
-
- Administrator
Ok, nu kör vi den stoa konverteringen. Alla inlägg som görs på detta det gamla forumet efter nu (kl 11:00 tisdag 26:e juni) kommer evetuellt att gå förlorade.
Siteadmins (jag & Guran) meddelar när det nya forumet gäller istället.
/JM
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
Siteadmins (jag & Guran) meddelar när det nya forumet gäller istället.
/JM
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
-
- Administrator
Klart
Nu är konverteringen klar. Hoppas ni gillar det.
Hittar ni några fel eller buggar så rapportera dem till
jomy 'snabel-a' spray 'punkt' se
/JM
Hittar ni några fel eller buggar så rapportera dem till
jomy 'snabel-a' spray 'punkt' se
/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
-
- Lärling
All kredd till Jonas, han letade fram uppdatering, och fixade så att lösenorden, avatarer + bilder kunde återanvändas.
Själv gjorde jag inte så mycket, förutom att installera phpBB och köra uppgraderingen.
Så tacka Jonas mest.
/guran
Själv gjorde jag inte så mycket, förutom att installera phpBB och köra uppgraderingen.
Så tacka Jonas mest.
/guran
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Jag försökte ladda upp en egen bild som avatar. Under 80 x 80 pixlar och under 6 kB, enligt anvisningarna. Men det gick inte. Försökte med både jpg och gif, men jag fick bara ett rött kryss, död bild.
Vad gjorde jag fel? Eller funkar det inte? Någon som provat och lyckats?
/jens
Edit: Laddade upp bilden på imageshack och la en länk dit, då lyckades det. Men ladda upp direkt till forumet funkar fortfarande inte
Vad gjorde jag fel? Eller funkar det inte? Någon som provat och lyckats?
/jens
Edit: Laddade upp bilden på imageshack och la en länk dit, då lyckades det. Men ladda upp direkt till forumet funkar fortfarande inte

Last edited by jencla on Tue 26 Jun 2007, 19:41, edited 1 time in total.
-
- Mästare
Nja, det kan man faktiskt inte...
Det som visas är din ranking i forumet, enklare sagt - hur många inlägg du postat. Både texten och bilden är beroende av antalet inlägg.
Dock kanske, eventuellt, kunde dom vara liite tydligare med vad dom betyder...
Jonas?
/G
Det som visas är din ranking i forumet, enklare sagt - hur många inlägg du postat. Både texten och bilden är beroende av antalet inlägg.
Jonas?
/G
henrikborjeson wrote:Hur ändrar man på texten "DHLs bäste kund" "kaffe är ju gott etc" , hittar inte dessa under profilen och detsamma gäller bilden med scooterdelar och plustecken. Kul feature men jag hoppas man kan customisera den.
mvh/HB
-
- Mästare
Uj, då får man ju ligga lågt med postandet så man inte åker på en Lambrettabild som Jens
/HB

/HB
Hedge wrote:Nja, det kan man faktiskt inte...
Jonas?
/G
henrikborjeson wrote:Hur ändrar man på texten "DHLs bäste kund" "kaffe är ju gott etc" , hittar inte dessa under profilen och detsamma gäller bilden med scooterdelar och plustecken. Kul feature men jag hoppas man kan customisera den.
mvh/HB
-
- Lärling
Är du inloggad Bergfors?Bergfors wrote:Finns det ingen markering för att trådar innehåller olästa inlägg längre?
/Jörgen
Det verkar som man blir urkopplad efter ett tag, jag blev iallafall det över natten och då syntes inga nya markeringar, annars är det ju symbolerna till vänster som är ifyllda eller inte...
OK, jag loggade in igen och då blev de ifyllda. Men jag var faktiskt redan inloggad. Hur kunde jag annars göra ovanstående inlägg? Det verkar vara något lurt med inloggningen.Bobo wrote:Bergfors wrote:Är du inloggad Bergfors?
Det verkar som man blir urkopplad efter ett tag, jag blev iallafall det över natten och då syntes inga nya markeringar, annars är det ju symbolerna till vänster som är ifyllda eller inte...
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Verkar som om inloggningen bara håller sig i några timmar, loggade in i morse och blev utloggad efter lunch..Bergfors wrote:Bobo wrote:OK, jag loggade in igen och då blev de ifyllda. Men jag var faktiskt redan inloggad. Hur kunde jag annars göra ovanstående inlägg? Det verkar vara något lurt med inloggningen.Bergfors wrote:Är du inloggad Bergfors?
/Jörgen
Admin kanske kan fixa detta? Behövs det automatisk utloggning alls?
går att fixa själv på "profile"Bobo wrote:Bergfors wrote:Verkar som om inloggningen bara håller sig i några timmar, loggade in i morse och blev utloggad efter lunch..Bobo wrote: OK, jag loggade in igen och då blev de ifyllda. Men jag var faktiskt redan inloggad. Hur kunde jag annars göra ovanstående inlägg? Det verkar vara något lurt med inloggningen.
/Jörgen
antingen har dom då gömt det jäkligt väl, eller så är jag blind, eller så är det kanske olika "profile" för "masters" och "lärlingar"fritte wrote:Bobo wrote:går att fixa själv på "profile"Bergfors wrote: Verkar som om inloggningen bara håller sig i några timmar, loggade in i morse och blev utloggad efter lunch..
EDIT: Man kan ju iofs markera automatisk inloggning vid varje besök (när man loggar in) men det är ju inte riktigt samma sak som att inte bli utloggad..
Hmmm, kan ha varit nån windows pryl, för mig funkar det automatiskt....Bobo wrote:fritte wrote:antingen har dom då gömt det jäkligt väl, eller så är jag blind, eller så är det kanske olika "profile" för "masters" och "lärlingar"Bobo wrote: går att fixa själv på "profile"
EDIT: Man kan ju iofs markera automatisk inloggning vid varje besök (när man loggar in) men det är ju inte riktigt samma sak som att inte bli utloggad..