Min är tuffast!

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Stålis
Lärling
Lärling
Posts: 254
Joined: Mon 13 Oct 2003, 17:44
Location: Sweden

Min är tuffast!

Post by Stålis »

Min Vespa är ju klart tuffast. Har renoverat den och penselmålat den så den är min egna combat edition. Om några år kommer den att vara en riktig ratbike. Underbart. Sveriges dyraste rat-vespa-moppe? 17000:- för inköp och renovering, och skiten går iaf bara i 60 vid rätt luftfuktighet (oftast i 55km/h).
Ska nog uppgradera med lastmöjligheter fram så man får plats på extra soppadunk, den drar ju så förbenat med soppa när man varvar ordentligt.

Image
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

Wow vilken lyx att ha den tuffaste vespan! :)
Med lite mer trim så kan du överträffa dig i ännu mer tuffhet!

/Calle

--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

Image

Combat Edition Originale !

info här: http://www.buema.ch/vespa/militaervespa.htm
Mimmi
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 31
Joined: Thu 12 Aug 2004, 21:07
Location: Sweden

Post by Mimmi »

Hej !

Säger bara en sak; ja se pojkar!:D
Krigsleksaker är tydligen alltid lika roliga, tacka vet jag *blank* lack och välputsade grejor. Ursäkta ett halvgammalt fruntimmer:),men vad menas med "ratbike", misstänker att det inte är något snyggt....:?:

Hälsningar från en fnittrig

Mimmi
Stålis
Lärling
Lärling
Posts: 254
Joined: Mon 13 Oct 2003, 17:44
Location: Sweden

Post by Stålis »

Man måste ju kunna bruka sin kärlek även i krig och då hjälper inga välputsade eländen dig särskilt väl! ;)

Ratbike. Det fränaste som finns. Du har säkert sett gamla rostiga, skitiga 2-hjulingar på diverse bilder här på siten, där har vi ratbikes. Helst ska man ha lite utsmyckning i form av konstigt skrot på också. Sedan handlar det mycket om 'kör tills det rasar och sen lagar du skiten med gaffatejp'.
erikh
Lärling
Lärling
Posts: 330
Joined: Fri 16 Apr 2004, 11:11
Location: Sweden
Contact:

Post by erikh »

Ah, vespa M. Det är fan stil att ha en sån, den är faktist tuffast.

"For use by troops escoting vehicle convoys, the vespa squadron was to be flanked by an Ape contingent with a technical back-up function".

Var är min ape-backup-styrka när jag behöver den?
Det ryktas om en förstärkt bensköld på vespa m, fan vad hett med en skottsäker vespa.
För övrigt gav jag 3500 för min v50, och den går väl upp mot 55 också. heh.
Å andra sidan har jag en obekväm trekantssadel och en avskyvärd teletubbies-lila lack. Vågar inte riktigt sätta på så mgt krom, det skulle bli så 80s-kitch. Om nån är grym på att lacka, hojta till..
Mimmi
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 31
Joined: Thu 12 Aug 2004, 21:07
Location: Sweden

Post by Mimmi »

Hej på Er!

Det var det värsta jag sett!:) Att med vett och vilja köra omkring med en sophög:D! (ser det ut så hemma hos Er som gillar det "stuket" också:?::):P)

Nej, för min del så är det *välputsat* originalskick + ev. extrautrustning som gäller!:)

Många :) hälsningar från prydliga

fröken Mimmi
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

Ja, smaken är ju helt klart olika.

Själv tittar jag gärna på både rat-bikes och välputsade hojjar och tycker att det är lika faschinerande med båda fenomenen.

Men skulle jag välja så är en bruksvespa (gärna lite sliten) men mekaniskt perfekt det bästa.
Extratillbehören kan gärna få byta plats med lite bättre prestanda på motorn, eller åtminstone båda delar.

FedericoImage
Stålis
Lärling
Lärling
Posts: 254
Joined: Mon 13 Oct 2003, 17:44
Location: Sweden

Post by Stålis »

Mimmi, vad som försegår i garaget och hemma är två helt olika världar!

För övrigt håller jag nog med F, en väl patinerad sleeper är det tuffaste, näst efter min moppe.
Bill Hicks
Lärling
Lärling
Posts: 268
Joined: Tue 19 Aug 2003, 20:07
Location: Sweden

Post by Bill Hicks »

En "sleeper" är kul. Igår när jag rullade hem med min V50 så kom det upp en flinande lunarfjortis på något vedervärdigt plastskräp vid min sida med hjälm conehead-style. Han flinade åt den gamle mannen med otidsenliga kläder på en veteranmoped och drog i väg. Vid nästa rödljus var jag dock ifatt förvandlad till Vespaboy....sittställning Sthlm scooterboy...utmanande fulvarvning...pinpongbollsögon. Grönt ljus och min Vespa 50 SPORT!!! lämnar en gråtande slyngel med gummirestprickigt ansikte i ett moln av blårök. Don't mess with Vespaboy!

Based on a true story.
Stålis
Lärling
Lärling
Posts: 254
Joined: Mon 13 Oct 2003, 17:44
Location: Sweden

Post by Stålis »

MUahaha. Sånt är skoj. Brukade jag göra med min gamla Monarscoot som råkade ha utbytt motor under kåporna till ngt bra mycket vassare. Men min V50 spås en hastigare framtid när jag fått ordning på, och sålt min vedervärdiga pvc-balja till moped. 136cc here I come.
erikh
Lärling
Lärling
Posts: 330
Joined: Fri 16 Apr 2004, 11:11
Location: Sweden
Contact:

Post by erikh »

fan vad hårt med 133 cc !!! du gör mig avis. då lär man inte bli omkörd av cyklister iaf.
erikh
Lärling
Lärling
Posts: 330
Joined: Fri 16 Apr 2004, 11:11
Location: Sweden
Contact:

Post by erikh »

136, menar ja.
Stålis
Lärling
Lärling
Posts: 254
Joined: Mon 13 Oct 2003, 17:44
Location: Sweden

Post by Stålis »

Jag har snackat med Calle här på forumet och om allt går som det bör så är siktet inställt på 125km/h, kan ju peta upp lite till men jag vill helst ha förgasaren på insidan moppen, mindre snutmagnet då.
Post Reply