Tackar tackar.
Förbättringsprocessen lyder som sådan.
1, måla back spegel fästet i vitt (den har blåa spår på sig från tidigare spraylack.
2, 10" eftersom alla säger att det är så himla mycket bättre väghållning och
3, fixa den gnisslade bakbromsen medan jag ändå byter hjul.
Ahh, då har jag kopplat ännu ett scooterforum nickname med person i verkligheten! Vi borde köra namnbrikor som visar realname och scooterforumname!
Har lyckats klocka den till 65km/h, snabbare har jag inte vågat att åka men det finns kraft kvar.
Du måste ha vart tvungen att hålla efter på gasen på din!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />
Du måste ha vart tvungen att hålla efter på gasen på din!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Slå till! Det blir ju ett härligt par! Först trodde jag att du beslutat sälja din Vespa (såg slarvigt) men sedan insåg jag att det inte alls var samma Vespa det var frågan om.
Och tänk så förvånade vissa kommer att bli som inte heller märker skillnaden och du gasar iväg som ett skott med den här!
lambrittan wrote:px är inte fula, tyckte det förut. nu tycker jag att en välstädad px är snygg.
Jag har nog inte kommit fullt lika långt som, men faktum är att jag nog är på väg dit. Gillade inte alls PX innan sommaren, men efter ett par veckor i Italienså har bilden ändrats något.
hmm, kasnke det, ska ändå till ehr och köpa lite delar till v50
Man kanske rentav slipper den veckovisa besöket på EHR om man har en px.
Jag har förstått att pre -83 är snyggast och att post -98 är bäst iom bla. skivbroms.
Åsikter angående detta? Är en 86:a verklgien 'värt' det?
Det ser ut att vara samma PX som var till salu på EHR i vintras, åtminstone är det samma lack, sadel och samma mörkröda blinkersglas. Den hade köpts ut från ett försäkringsbolag då hade gåtts igenom ordentligt på EHR och borde vara i gott skick. Jag var faktiskt spekulant på den i vintras, men fick rådet att inte välja PX som vintermaskin och avstod då... Å andra sidan köpte jag ju en PX i våras iallafall och är nöjd med den (efter motorrivning iofs )
Tänk dock på att en vit PX (som man kan bärga för typ 10k) lätt omvandlas till en tvåfärgad. Alla delar som lackats röda är lätt demonterbara ("svårast" borde vara stänkan, bara överdelen av styrhuvudet är röd) och ingen total rivning är av nöden för att lämna in dessa delar på lack (eller spraya på själv om möjlighet finns).
Rundare tutkåpa och snyggare styrhuvud på de tidiga P200'orna - javisst, och skivbroms på de sista modellerna är också bra, men PX'en är ju alltid en klassisk snygging oavsett årsmodell
Det var evigt tjatande om att PX är ful. Och visst, en sliten vanskött standardvit PX gör ingen människa glad. Men den är ju ändå en riktig mc-scooter, inte något tanig liten moped (medveten provokation).
Med lite styling och ev ett lackjobb kan man få en PX riktigt fin, tycker åtminstone jag. Det finns en hel del man kan göra, med relativt enkla medel.Jag skrev en artikel i ämnet i Scooteristen för något år sedan, efter att ha gjort i ordning min egen PX125 http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=1400
Dessutom, en välskött PX bara går och går, åtminstone gör min det. Separatsmörjningen (från 1984) gör att man slipper blanda olja och den elektroniska tändningen gör att den alltid startar snabbt och enkelt. Så jag gillar min PX skarpt, och snart är den också en klassiker.
/jens
Jag håller med Jencla här!
Köpte min (iofs en P200 från -82 egentligen, men det är ju i stort sett samma som PX) för ett par år sedan...med viss tveksamhet, bör tilläggas. Ville dock ha en pålitlig pendlarscooter som komplement, och priset var löjligt bra, så jag slog till ändå.
Efter att nu ha kört den så gott som dagligen till vardags under säsong (och dessutom till ett par runs) har jag ändrat mig. En PX är kanske inte snygg på samma sätt som en klassiker, men den har helt klart sin charm och går alldeles utmärkt att få riktigt skaplig med några enkla "trick". Dessutom är, åtminstone min, riktigt lattjo att köra och helt sjukt pålitlig!