Den där skulle jag inte ta i med tång, iallfall inte till det priset. 38000 är ett fantasipris. 34mm fugge till en 175-cylinder låter helskumt, dessutom ser det ut som det sitter ett klistermärke där ramnumret ska vara instansat. Märkligt.
Vore den helt orginal och man var total orginaldåre, KANSKE man skulle vara beredd att pröjsa mycket för den (dock inte så mycket som 38000), men a) fel motor, b) märklig förgasare + luftfilter c) felaktig vajerdragning...nejdu. Leta vidare.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by diplomaten</i>
<br />Tjipp.
Då har jag fått ut lite stålar för min stulna Habana och nu ligger jag i startgroparna för att köpa mig en ny/gammal scooter.
Har bl.a annat dreglat över denna men priset skrämmer något

(är väl knappast ett tokhögt pris om man jämför lite med de som ligger på ebay om jag skall räkna in transport å sånt eller?)
http://www.blocket.se/vi/12244395.htm?ca=15_s
Skall titta på den i nästa vecka om den finns kvar då.
Men nu till min fråga: Vad skall jag tänka på när jag tittar på gamla vespor? Vad är de mest "klassiska" felen? Tecknen? Hur är det med papper på dessa gamla, vad kräver försäkringsbolagen när det gäller restaurerade fordon? Andra tips?
Tacksam för all info, snart kanske kommer till ett rally nära er
/Nicke
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Första lagen om tvåtaktstrimning:
1: Snabb
2: Tillförlitlig
3: Billig
Välj -två- ovanstående egenskaper.