Jomen, nu är de hemma i garaget. Körklara, besiktigade och genomtestade, genomtestade så tillvida att de är pålitliga. På Eliten flög kickbulten, som Patrik a.k.a Paka monterade och lånade ut, av redan innan Botkyrka. I Nyköping gick fotbromsvajern av och lite senare även började gasvajern och att kärva.
Som svaret ovan antyder hade de käcka Östgöta-scooteristerna samlat ihop några scootrar och besättning för en "ride-out", (som jag nu lärt mig innebörden av); ut och kör, och kör effektivt med hänsyn. Vi körde ut på landet väster om Linköping, filmade och plåtade vår framfart.
Elitens gashandtag blev snart så trögt att det inte gick att hålla fart. Ett väldigt gentilt erbjudande om att komma in i Ola Backers spännande verkstad/garage var vi inte sena att acceptera! Min vapendragare Göran Segerlund och östgötascooteristen Jonas Dartman a.k.a Dartman svarvade till små distansbrickor, och snart kunde vi vara på rull igen.

Anna resonerar med Göran om gasvajer-konstruktionen och efter operationen var det gott rull i handtaget igen.

Jonas a.k.a Primavera 133 assisterade vid bytet av fotbromsvajern med Göran. SS:n gick som fasen, tyckte vi, men Eliten var det svårare med i uppförsluten. Fast det rullade ju.

Lite glass med det svintrevliga och hjälpsamma gänget från Östgöta-scooteristerna innan vidare färd söderöver.

Och en provkörning av det framhjulsdrivna monstret hann vi med också.
Fler bilder finns på
http://peter-sundfeldt.fotopic.net/ under "Scooterbilder". Tack snälla alla ni som var med och hjälpte oss!
Förhoppningsvis blir det även ett reportage i tidningen "Klassiker", förutom TV-inslaget. Men nu ska vi småfixa på fynden, var hos Erik på EM och handlade på mig lite delar i em!