svära i kyrkan Triumph

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
finnen69
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

svära i kyrkan Triumph

Post by finnen69 »

Jag vill först be om ursäkt. Jag har köpt en Triumph T-bird. MEN jag har kvar alla vespor. Jag tänker inte försöka förklara mig. Dock - jag körde hem den iförd min parkas. Modtargets och flaggor och badgar så riktigt stilig ut mot MCn. Har jag härmed automatiskt uteslutit mig ur klubben, är jag en avfälling eller kan man faktiskt åka Triumph med Parkas. ( OBS jag är medveten om säkerhetsrisker och har eliminerat dessa)

Förlåt
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jaa-a.. Det är svåra frågor du ställer! Precis som när jag frågade här i Finland om man får ha läderremsfransar på skoterns handtag. Ni vet typ HD. Åtminstone mod-personer såg ut att rysa, tystnaden spred sig. Gubben min påstod att fransarna skulle fastna i knäskyddet. Men se, när vi kollade in Quadrophenia så hade Jimmy sådana fransar" på sina handtag! Men förstår din fråga, får man blanda stilar eller blir man utfrusen, utskrattad och utan vänner? Hur allvarligt är det?

Mitt svar är att man gör vad man vill om man står ut med konsekvenserna! Det är ju så ett nytt mode uppstår så det är bara våga vara linjevisare! Och hoppas att andra följer med.

Sedan kan man ju fråga om en parkas räcker om man kippar omkull, blir påkörd eller så? :wink: Säger en med goretex och hela faderullan...
finnen69
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by finnen69 »

Om man kikar runt lite så är ju den klassiska kampen mellan mods och rockers också en kamp mellan vespa och triumph. Jag kanske gör en insats för freden. Som ett tvåhjuligt FN liksom. Ang säkerheten så finns det skinn under parkasen över skinnet och ryggskena och grejer. Faktum är att min parkas är så stor att jag kan veckohandla tillsammans med dottern och få med både henne och matkassarna hem i spöregn utan att de mräker något. Förra helgens 40årsfest med 49 festande kamrater genomfördes i skydd av denna parkas (nåja)
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Mocker!!!!

Det finns ju några stycken sen långt tidigare i klubben.
Spanar mot sköna bikersnubbar i Östergötland fram för allt, men
också på annat håll i landet.
M a o du är inte ensam.

// Klingen (som efter ett antal scooterår köpte en Honda 400 för att följande år sälja den igen för att åter köpa/köra Vespa)
MC är trist - Scooter är kul!
Chrille L.A
Drömmare
Drömmare

Re: svära i kyrkan Triumph

Post by Chrille L.A »

finnen69 wrote:Jag vill först be om ursäkt. Jag har köpt en Triumph T-bird. MEN jag har kvar alla vespor. Jag tänker inte försöka förklara mig. Dock - jag körde hem den iförd min parkas. Modtargets och flaggor och badgar så riktigt stilig ut mot MCn. Har jag härmed automatiskt uteslutit mig ur klubben, är jag en avfälling eller kan man faktiskt åka Triumph med Parkas. ( OBS jag är medveten om säkerhetsrisker och har eliminerat dessa)

Förlåt
Ta det lugnt. Själv har jag både en Vespa PX200, en Norton Commando och en Harley. Alla har sin charm. Grattis till ett bra val av hoj.
Vespa åkare OCH biker.
klubbo
Entusiast
Entusiast

Re: svära i kyrkan Triumph

Post by klubbo »

Chrille L.A wrote: Ta det lugnt. Själv har jag både en Vespa PX200, en Norton Commando och en Harley. Alla har sin charm. Grattis till ett bra val av hoj.
Och vilken av dessa klenoder är som av en händelse kaputt...?

Iom att jag VET att den nämnda ENGELSKA maskinen är i atomer, så måste begreppet "mocker" snarare bli "mecker"!

:wink:
Post Reply