Nu rullar det igen :)

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Mancino
Lärling
Lärling

Nu rullar det igen :)

Post by Mancino »

Nu efter 2,5 dagar i garaget har jag fått ordning(till 99%) på min V50. Bytte som de flesta nu vet till racevev och 19/19-fugge. Har haft lite strul med kopplings- och växelwire, där det finns lite till att pula med, men annars är hon igång. Då hastighetsmätaren är "skruvmejslad" så fick jag hjälp av följebil med att kolla hastighet; ca 63 knyck. Satan så fort drygt 60 km/h är på en Smallframe - underbart! Undrar om man kommer upp närmare 70 med 10"-hjul?

Tack alla som hjälpt mig genom detta!!!

/Riccardo Veloce
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Härligt:D! Ännu en smallframe på stadens gator, man blir så lycklig:D! 63 knyck, juste - då kanske du drar min otrimmade primmy med VMA1M, iallafall med tiotummare på:)8) Då ser man dig till scooterpremiären den tolfte kanske? Hur gjorde du förresten med primärdrevslagret, blev det loctite eller skaffade du nya block?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bufflig</i>
<br />Härligt:D! Ännu en smallframe på stadens gator, man blir så lycklig:D! 63 knyck, juste - då kanske du drar min otrimmade primmy med VMA1M, iallafall med tiotummare på:)8) Då ser man dig till scooterpremiären den tolfte kanske? Hur gjorde du förresten med primärdrevslagret, blev det loctite eller skaffade du nya block?

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ja, målet är Scooterpremiären. Ska beställa 10"-are imorgon, men får se när de kommer. Jag Loctite:ade lagret, eftersom jag blev så stressad av att få igång den. Men å andra sidan är det bara jag som ska köra med den, så jag kör så länge det går.

Jag känner ju ingen av alla här, så det kommer bli lite skoj att få träffa alla som ska till premiären.
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Den första som får kopplingsras kan ju varna den andre:D Jag har ju likadant på min V50, även om den är i delar fortfarande... Kul att du kommer på premiaren, håll utkik efter en orangegul primmy, det är med stor sannolikhet jag:D
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Ska hålla utkik!

EDIT:

Hur mycket toppar din Primmy då?
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Ska hålla utkik!

EDIT:

Hur mycket toppar din Primmy då?
Mätaren brukar visa 80 *nedför* västerbron, men då brukar jag dra i kopplingen:wink: Uppför västerbron visar den 70, så den jobbar hyggligt i uppförsbackarna ändå... Jag bytte hastighetsmätare förra året och den visar åtminstone 10 km/h *mindre* än den gamla, så jag inbillar mig att den inte är alltför mycket glädjemätare, kanske toppar jag 70 riktiga km/h på plan mark8):)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

En annan fråga: När jag lägger mig i något växel-läge så viner det något mer än annars. Kan det vara något som är vajsing, eller kan mitt byte av primärdrev samt kopplingskorg ha något med det att göra? Kuggen i de nya är ju rakskurna till skillnad från de tidigare.
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />En annan fråga: När jag lägger mig i något växel-läge så viner det något mer än annars. Kan det vara något som är vajsing, eller kan mitt byte av primärdrev samt kopplingskorg ha något med det att göra? Kuggen i de nya är ju rakskurna till skillnad från de tidigare.
rakskuret viner, ska vara så.

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />En annan fråga: När jag lägger mig i något växel-läge så viner det något mer än annars. Kan det vara något som är vajsing, eller kan mitt byte av primärdrev samt kopplingskorg ha något med det att göra? Kuggen i de nya är ju rakskurna till skillnad från de tidigare.
rakskuret viner, ska vara så.

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI

Sweet!

Har varit ute och gjort Bålsta med min pärla. 65 bananer var man uppe i idag, underbart! Hoppas hon håller fram till den 12:e, samt efteråt.

Är bara så nervös att ta henne med hem till Stockholm. Vill gärna behålla henne, såklart.
Post Reply