Lyckades få tag i en begagnad motorkåpa här i Karlstad. Sen var det in på blästring med allt. 500:- fattigare så fick jag tillbaka den blästrad och grundad. Det visade sig dock att den var i sämre skick än väntat, golvet var alldeles sönderrostat under det tjocka lagret underredsmassa som den förra ägaren kladdat dit. Nytt golv beställdes från SIP. Med de nya golvet monterat så bar det av till Ilanda Karosseri för riktning och tennspackling.

Sen var det bara att försöka passa in golvlisterna vilket inte är det lättaste, men efter ett gäng svordommar var alla hålen borrade. Ny sadel skulle jag ju ha också. bestämmde mig för en Corsa sportsadel, något som skulle vis sig att det inte var så lätt att få tag i. Slutsåld på dom tyska sidorna. Hittade iaf tillslut en sida i england, Allstyles Scooters. 75pund för sadeln och 35pund i frakt. med spänning väntade jag. När paketet äntligen kom... hade dom skickat fel sadel!!! FAN! Skickade tillbaka den så dom kunde skicka rätt. Massa krångel senare så är jag fortfarande utan sadel.
Vidare till Nobelgymnasiets karosseriverkstad för lackering. Efter ett par veckors väntan pga påsklov så ringde telefonen. Slängde mig i bilen och hämtade delarna. Ujujuj! Över förväntan. Min numera Limeyellow metallic (SAAB-färg) färgade vespa har nog aldrig varit så blank.