<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />
http://www.blocket.se/vi/11638398.htm?ca=11_s
Skulle väl vara denna då, men den verkar lite nyare än '66 - men kanske framförallt, HISKELIGT DYR!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag hann precis se den där innan den plockades bort. Ruskigt fin och vid närmare eftertanke låter inte 9500 kr som något överpris. Personligen betalar jag hellre bra för orört originalskick än för renoverat. Det känns mer genuint och äkta på något sätt, kan ej förklara närmare...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />den enda man kan klaga på är gummimattan. den känns hemmagjord med raka kanter som en urklippt bit någon "hemrenoverare" skulle kunnat fixa. annars är den fantastiskt fin. och det där med lambretta likheter är väl egentligen bara framskärmen och gaffelkonstruktionen.!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tycker du? Jag tycker gummimattan ser oerhört klädsam ut. Trygg på något sätt. Liknar golvet på lokaltrafikens bussar som de såg ut när jag växte upp på sjuttiotalet, fast de var grå vill jag minnas. Fast är den inte lik Lambretta ända bak till golvbrädans bakkant?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Min mor åkte Monarscoot, alltså den tidigare mopedscootern från Monark, med större hjul och annorlunda kaross. Scooterett såg ju faktiskt ut som en riktig scooter!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, Monark Monarscoot är också en sann scooterklassiker på mopedfronten. Har en kompis som har en sådan, fast tillverkaren heter Vici (tillverkades på licens här i Malmö). Man kan även notera att Monarscoot och Skoterett har utrustats med exakt likadan sadel av någon anledning. Hur man än vänder och vrider på de två, kan man till syvende och sist bara konstatera att Skoteretten är snyggast av de två, eller?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Ååh dom där är fina. Såg en sån på en mc-mässa för ett par år sedan och upptäckte att motorn sitter fast monterad i ramen och borde enkelt gå att byta ut mot något värre. Sen spårade jag ur en smula och började fantisera om att stoppa i motorn från en cr500 jag hade men jag besinnade mig..<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">He-he, det hade säkert varit en speciell upplevelse med en 500-kubikare i en sådan liten nätt sak som en Skoterett. Här nere i Södern fanns det en i scooterkretsar välkänd man vid Gert Zaar (som tyvärr vandrade vidare för nå't år sedan), som bl a vurmade för Lambrettor och Skoteretter. Han hade en makalöst fin metallicblå Skoterett som han hade lyckats få en sjuhelsikes snurr på. Mannen, som var något av ett tekniskt geni, preppade Husqvarnamotorn till sitt maximum och hade även en 100 % avstämd expansionskammare. Således gick den också därefter (= vansinnigt hurtigt). Ska se om jag hittar en bild på Gerts fina Skoterett någonstans bland mina bilder och lägga upp här.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayJay</i>
<br />Dom där är ju svinskyssta. Riktigt snygg broschyr också. Lite roligt att dom har tagit den minsta snubben dom hitta för att scootern ska se större ut. Kanske är Marjasin som är inblandad, om man tittar på bild Nr2 nerlägget. Ser ut som nån har klippt dän en bit längst ner, han va väl bra på att klippa o klistraSkämt åtsido./J..<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Visst är dom! Så schyssta att man verkligen borde skaffa sig en. Jag reflekterade också över spädheten på den fjuniga modellen. Men är inte det signifikativt för alla scootrar, modell mindre? Kolla bara gamla annonser på Smallframes - antingen är det små taniga italienare som är två äpplen höga, eller trådsmala donnor, vilket gör att scootrarna ser ut som rena muskelpaketen. Själv ser man ut som en förväxt och övergödd fetknopp när man far runt på sin Smallframe...
/ Fredrik