Dämpare till touring

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
anders2011
Lärling
Lärling

Dämpare till touring

Post by anders2011 »

Jag plockade just fram min Touring -61 som har legat i delar ett par år (se bilder under medlemsbilder) och upptäckte att pga försumlighet och ett par flyttar har lite delar försvunnit. Förutom att säkert 100 smådelar saknas så saknar jag bakstötdämpare och ljuddämpare. Jag har inga större orginalambitioner utan vill helst ha något som fungerar bra. Alltså:

1. Om man har en otrimmad motor, ska man helst köpa en orginalljuddämpare eller vinner man något på att köpa något annat. Någon som har någon bra rekommendation/erfarenhet.

2. Samma sak med stötdämparen.

www.trimaran.nu
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Det bästa att sätta på en Touring är en PX125 dämpare som ser ut som original men ger lite (mycket lite) mer knuff i ryggen. Annars duger en originaldämpare bra

Bakdämparen är lite trixigare, den finns men är lite längre just på denna modellen. Se svar under bilder men ta gärna fortsatta frågor i detta forumet.

mvh/HB
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Har just bläddrat runt lite på sip och det är ju inte helt enkelt att hitta en bakdämpare som man kan vara säker på ska passa.

Någon som har beställt och monterat med framgång som kan klistra in en länk här? Behöver ju inte vara på sip, vadsomhelst duger...

www.trimaran.nu
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Kolla om du inte kan få en del hjälp i den här tråden:

http://www.scooterklubben.com/forum/top ... IC_ID=1309

// Bobo
Post Reply