Cool barngunga för endast 699 € !!!

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Terraplane Blues

Cool barngunga för endast 699 € !!!

Post by Terraplane Blues »

Varför köpa ett renoveringsobjekt för 7000 kr, när man kan få en färdig och komplett barngunga för samma summa? :P

Image

Säljs av det finska företaget Playdo:

http://www.playdo.fi/epages/TP.sf/?Obje ... IKEINUT%22

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Billig i drift är den också! :D Man slipper oljebyten, vajerbyten, osv. Och helt korrekt färgval för den svenska marknaden...
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Hvordan er SIP's dele-utvalg til den modellen? :D:D:D

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Fjädringen verkar vara modifierad för hög markfrigång :D

// Bobo
Terraplane Blues

Man undrar om den tål 90 kg? Jag skulle kunna tänka mig att köpa en sådan och ha på scooterpremiären. Man kan ju alltid göra brum-ljud med munnen och galoppera fram med den som en käpphäst. Vem blir först?

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kanske något att minnas när nästa modelltävling utlyses? 8)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kanske något att minnas när nästa modelltävling utlyses? 8)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
vi ska kanske vänta med nästa tills alla priser från förra har dykt upp....:wink::(
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
vi ska kanske vänta med nästa tills alla priser från förra har dykt upp....:wink::(<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, vi får helt klart dra den där drulen som sköter alla priser till allt och alla i örat nu! Jag ska snacka med honom och kräva en fet ursäkt varför alla priser inte bara dyker upp som på beställning... :evil:

(Var lugn, Fritte - din bok kommer i sinom tid. Håll ut!) :wink:

EDIT: Till nästa modelltävling får ni hitta någon annan mupp som sitter och fixar diplom och priser till Kreti och Pleti, som bara tar allting för givet - jag tänker på min höjd bara ställa upp som deltagare. Så det så! *Hmpf!* :cry:

M V H

/ Fredrik "Den late prisfixaren som egentligen inte har någon annan uppgift än att fixa priser och skicka till allt och alla för att andra har bestämt så" Olsson :cry:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
vi ska kanske vänta med nästa tills alla priser från förra har dykt upp....:wink::(<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, vi får helt klart dra den där drulen som sköter alla priser till allt och alla i örat nu! Jag ska snacka med honom och kräva en fet ursäkt varför alla priser inte bara dyker upp som på beställning... :evil:

(Var lugn, Fritte - din bok kommer i sinom tid. Håll ut!) :wink:

EDIT: Till nästa modelltävling får ni hitta någon annan mupp som sitter och fixar diplom och priser till Kreti och Pleti, som bara tar allting för givet - jag tänker på min höjd bara ställa upp som deltagare. Så det så! *Hmpf!* :cry:

M V H

/ Fredrik "Den late prisfixaren som egentligen inte har någon annan uppgift än att fixa priser och skicka till allt och alla för att andra har bestämt så" Olsson :cry:

Snyft, TF du är inte lat! :(:(:(
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Snyft, TF du är inte lat! :(:(:(<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tack, Vespaco! :) Sorry, men jag var något irriterad (ungefär som när honkönet har "lingon i röret", du vet) när jag skrev ovanstående p g a att jag fick en skruvmejsel genom tummen tidigare ikväll. Blodet sprutade och ont som f-n gjorde det också... :evil:

Men jag är ändå tveksam till att vara med och arrangera fler modelltävlingar. Jag bygger gärna en modell till, men allt det där andra överlåter jag mer än gärna till dig och Fritte. Om jag då vinner ska jag kräva att ni kommer hem och lämnar pris och diplom till mig i Limousine... :D

Ta det inte så allvarligt! :wink:

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />
Till nästa modelltävling får ni hitta någon annan mupp som sitter och fixar diplom och priser till Kreti och Pleti, som bara tar allting för givet - jag tänker på min höjd bara ställa upp som deltagare. Så det så! *Hmpf!* :cry:

M V H

jag har för mig att jag skickade kretis pris....:wink:
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />jag har för mig att jag skickade kretis pris....:wink:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, och hur lång tid tog det dig i anspråk att göra detta och vad kostade det? Vi kom överrens om att jag skulle fixa diplom och en tavla, inget annat. Din uppoffring bestod i att skicka några vykort i ett kuvert, vilket inte ens motsvarar en procent av den tid jag lade ner på diplomen och tavlan.

Och dina eknomiska utlägg kan omöjligt motsvara ens tio procent av mina ekonomiska utlägg, med inköp och frakt för tavlan samt diplom. Därför tyckte jag det var konstigt att jag helt plötsligt även skulle köpa en bok till dig. Jag mailade dig därför en direktlänk så att du själv kunde beställa boken för att vi åtminstone skulle justera den ekonomiska biten något. Men du ville prompt att jag skulle beställa och skicka den till dig, då det annars "inte kändes som du vann någonting".

Well, well...du ska få din sablars scooterbok, Fritte! Passar det om jag slår in den i guldigt papper med vita sidenband? Men jag förstår inte varför du skulle ta upp det där här och nu? Du har min mailadress och kunde tagit din beklagan där istället... :evil:

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />jag har för mig att jag skickade kretis pris....:wink:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, och hur lång tid tog det dig i anspråk att göra detta och vad kostade det? Vi kom överrens om att jag skulle fixa diplom och en tavla, inget annat. Din uppoffring bestod i att skicka några vykort i ett kuvert, vilket inte ens motsvarar en procent av den tid jag lade ner på diplomen och tavlan.

Och dina eknomiska utlägg kan omöjligt motsvara ens tio procent av mina ekonomiska utlägg, med inköp och frakt för tavlan samt diplom. Därför tyckte jag det var konstigt att jag helt plötsligt även skulle köpa en bok till dig. Jag mailade dig därför en direktlänk så att du själv kunde beställa boken för att vi åtminstone skulle justera den ekonomiska biten något. Men du ville prompt att jag skulle beställa och skicka den till dig, då det annars "inte kändes som du vann någonting".

Well, well...du ska få din sablars scooterbok, Fritte! Passar det om jag slår in den i guldigt papper med vita sidenband? Men jag förstår inte varför du skulle ta upp det där här och nu? Du har min mailadress och kunde tagit din beklagan där istället... :evil:

/ Fredrik

vi kan låta det vara, jag förstod inte att det skulle göra dig så upprörd, och jag har böcker som jag är nöjd med. Summera dina utgifter så vi kan klara ut det, som vi tidigare kommit överens om. Tråkigt att du inte vill bistå om det blir en uppföljare av tävlingen, ditt bidrag var uppskattat.
Terraplane Blues

<br />vi kan låta det vara, jag förstod inte att det skulle göra dig så upprörd, och jag har böcker som jag är nöjd med. Summera dina utgifter så vi kan klara ut det, som vi tidigare kommit överens om. Tråkigt att du inte vill bistå om det blir en uppföljare av tävlingen, ditt bidrag var uppskattat.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det är lugnt, Fritte - även om jag hann läsa ditt bortplockade inlägg om att jag var en sursippa som kunde behålla scooterboken... 8) Faktum är att jag inte har någon scooterbok. Skit i samma, jag är inte vrång på dig längre (även om jag erkänner att jag vart något irriterad på att jag även skulle fixa boken, när jag redan hade stått för minst 75 procent av tävlingens totala kostnad och tid). Det handlar inte om pengar - det är av rent principiell karaktär! :twisted: Jag kommer att skicka boken till dig (som jag inte har köpt än i rent demonstrativt syfte), men sedan får det vara nog med generositeter från min sida.

M v h

/ Fredrik, en sursippa som inte tänker vara med och arrangera nästa scootermodeltävling...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Det är lugnt, Fritte - även om jag hann läsa ditt bortplockade inlägg om att jag var en sursippa som kunde behålla scooterboken... 8) Faktum är att jag inte har någon scooterbok. Skit i samma, jag är inte vrång på dig längre (även om jag erkänner att jag vart något irriterad på att jag även skulle fixa boken, när jag redan hade stått för minst 75 procent av tävlingens totala kostnad och tid). Det handlar inte om pengar - det är av rent principiell karaktär! :twisted: Jag kommer att skicka boken till dig (som jag inte har köpt än i rent demonstrativt syfte), men sedan får det vara nog med generositeter från min sida.

M v h

/ Fredrik, en sursippa som inte tänker vara med och arrangera nästa scootermodeltävling...
det var väl du som ville att boken skulle köpas i malmö & inte på scooterproducts som jag flera gånger föreslagit?:wink:

då endast du & Federico har sett tavlan är det svårt att se omfattningen av ditt arbete..
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kära tredjedelar, nu fortsätter vi diskutera på privatsidan så att inte hela forumet behöver undra...
Post Reply