Hastighetsmätare
Hastighetsmätare
Hej, jag har en Primavera 1969 på vilken mätarn kärvat ihop; färdmätarn fungerar dock. Det går ju att köpa en helt ny, men eftersom mätarställningen är korrekt vill jag helst behålla originalet. Jag undrar därför om man kan plocka delar från en ny Veglia och få dom att passa. Eller om nån har ett bättre förslag?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bläsmåla</i>
<br />Hej, jag har en Primavera 1969 på vilken mätarn kärvat ihop; färdmätarn fungerar dock. Det går ju att köpa en helt ny, men eftersom mätarställningen är korrekt vill jag helst behålla originalet. Jag undrar därför om man kan plocka delar från en ny Veglia och få dom att passa. Eller om nån har ett bättre förslag?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
man kan säkert meka till en ny mätare så att den visar samma mätarställning som din gamla
Federico
<br />Hej, jag har en Primavera 1969 på vilken mätarn kärvat ihop; färdmätarn fungerar dock. Det går ju att köpa en helt ny, men eftersom mätarställningen är korrekt vill jag helst behålla originalet. Jag undrar därför om man kan plocka delar från en ny Veglia och få dom att passa. Eller om nån har ett bättre förslag?
man kan säkert meka till en ny mätare så att den visar samma mätarställning som din gamla
Federico
-
- Mästare
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />hur lång tid tar det om borrmaskinen kan köras på 500varv/min, 1 varv=1 meter
Federico
1000rpm ger 60km/h, 2000mil tar då 14 dagar, grattis!
// Bobo
<br />hur lång tid tar det om borrmaskinen kan köras på 500varv/min, 1 varv=1 meter
Federico
1000rpm ger 60km/h, 2000mil tar då 14 dagar, grattis!

// Bobo