Men cylindern, var tog den vägen? Kan det vara den här; 150 Touring 63.
Sens moral; Konservera alltid motorer med lite olja innan du slänger dom i sjön...
Obs! Får du upp ett sjöfynd, starta motorn omgående!
Häll åtmonstonde olja i cylindern samt dra runt lite. Då går det lättare sen. /Tomas
jodå det skall göras de också, men först ska blocket svetsas och modifieras en "aning" innan detta slutgiltiga görs. Motorn skickas på måndag till Worb5 i Koblenz där modifieringen utförs.:D:D
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by växjö</i>
<br />jodå det skall göras de också, men först ska blocket svetsas och modifieras en "aning" innan detta slutgiltiga görs. Motorn skickas på måndag till Worb5 i Koblenz där modifieringen utförs.:D:D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
spännande! vad ska du ha för setup? är det en p200 motor?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by växjö</i>
<br />jodå de e en P200, den ska uppgraderas till 238cc med vattenkyld topp,ny primär med rakskurna drev + lite annat smågodis.:D
härligt! ska den sitta i en P åxå eller nåt annat?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Motorn skickas på måndag till Worb5 i Koblenz där modifieringen utförs.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Uunderbart! Andreas Wrobel kan sina grejor! (och är dessutom en trevlig scooterrunåkande besserwisser)
Allt byggs i p200 blocket. De blir givetvis ett riktigt Reed insug också. Mikuni förgasare och vakum soppapump ett anpassat effekt system. Kanske man få ut :P20hk av detta:D:D:D
Tackar för uppmuntran, vill ju gärna se att detta går över 30 om jag ska vara riktigt ärlig, 30+ ärliga på bakdjul.Ramlar även in ett Malossi primär drivset så de viner lite om en också.
<br />Tackar för uppmuntran, vill ju gärna se att detta går över 30 om jag ska vara riktigt ärlig, 30+ ärliga på bakdjul.Ramlar även in ett Malossi primär drivset så de viner lite om en också.
det ska rättså mycket till för att komma upp i 30hk. men Worbel har ju gjort det förut!
jag fick äran att provköra en Scooter and Service (Hamburg) Vespa i Oslo förra året, den var körd i dyno till ca 30hk på bakhjulet. det var ett j-a sug i den och den drog bra från botten men vid 5000 kom den riktiga effektpuckeln. Det är en märklig känsla när man får bakhjulssläpp i 80-90 km/h på treans växel, jag vågade inte dra ur den helt på fyran (det är så dyra böter i Norge).
De låter ju jätteroligt, att bus kan vara så KUL, väntar med spänd förväntan vad som komma skall.
50S hos plåtslagaren och sedan lack. Om några veckor blir de GL150:s tur.
<br />De låter ju jätteroligt, att bus kan vara så KUL, väntar med spänd förväntan vad som komma skall.
50S hos plåtslagaren och sedan lack. Om några veckor blir de GL150:s tur.
ja så är tanken, har åkt med p210, reed och portning två säsonger nu men känner att jag vill ha BRA drag under galoscherna nu och dessa kunskaper har jag tyvärr inte själv därför har det blivit bortlejning.
Det är denna som jag leker och labbar med. 50 specialen ska få vara orginal i motorn. Har även en GS150 -62 med en riktigt skön patina som ska igång nu till våren men den ska få vara orörd i sitt sköna skick.
Ja sakta går det men ändå framåt eftersom projektet 50 special har fått flytta in i huset så har det uppstått en press från övriga familjemedlemmar att detta objekt bör bli klart ganska omg.