Fick höra flera roliga historier i dag. Visst, de vanliga "Jag hade en sån där, ja en sån med blå limpa, 250 kubik var det" men även rysare som "Jag och brorsan kapade upp farsans Vespa som hade växelspak i stället för vajrar och slängde den i sjön vid vårt sommarställe i mälaren." En annan farbror berättade livfullt om hans Vespa från 1950 med sidovagn och hur sidovagnen plötsligt släppte i en kurva och fortsatte rakt fram - med passagerare. Men det gick bra. Flera frågade om värdet på sina hojar - det verkar finnas fantastiskt många SS i Sverige. Någon frågade om hur man reggar in en gammal Ld utan papper, fyra stycken tittade in och skröt om sina GS150 och hur vackra de var. Fick även höra en solskenshistoria av ett trevligt par som hade kommit över en DL200 i slitet originalskick. Den hade verkligen hamnat i riktigt bra händer.
/P
Aj, aj SMÄRTA!. Det är så man vill dra på sig dykargrejorna Visst vore det kul att kontra med "Högg upp och sänkte? - hmmmm.. synd du inte sålde den på e-bay för 30 tusen"
Hoppas ni har kul och att ni träfar mycket revligt folk. Skönt att höra att det fortfarande står vespor i diverse lador och garage.
Tack alla som hjälpte till i montern, lånade ut sina scootrar och bara kom och besökte oss!
Ännu en gång fick man bevisat att scooterintresserade människor är trevligast(...förutom PX-mannen som jag slängde ut ur montern när han började prata om inavlade muslimer)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Paka</i>
<br />Fick höra flera roliga historier i dag. Visst, de vanliga "Jag hade en sån där, ja en sån med blå limpa, 250 kubik var det" ...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Haha
Jag fick en skön kommentar också. En äldre man pekar på en Vespa (GS var det väl?) och säger: "en sån Vespa hade jag med, fast en NSU".