Federico, Nr 10, fick andra pris

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Federico, Nr 10, fick andra pris

Post by fritte »

<font color="navy"><font size="4"><b>Federico, har skapat modell Nr 10</b></font id="size4"></font id="navy">

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Superrolig idé, men hur farao syr man en sådan här sak? Snygg!!!
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Så praktiskt - kör på 40grader kullört när man vill tvätta scootern och slänger man i lite mjukmedel är det som att vaxa den!
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Superoriginell idé, verkligen! Det syns tydligt att modellbyggaren har gedigna kunskaper i design och sömnad. En fantastisk modell som mycket väl skulle kunna vara hämtad direkt från reklamens värld (hör av dig till Levis, de är säkert intresserade!). Mycket vackert arrangerat och fotograferat, så jag tror mig kunna veta vem modellbyggaren kan vara... :wink:

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<font color="teal"><b>Slitstark modell, med anor från 1800-talet....</b></font id="teal">:D:D
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

En idé värd att komma ihop nästa gång ett par jeans blir slutslitna eller för små! Observera det svåra att få knäppen, knappar och lappar på exakt rätt plats!
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Denna var sannerligen helt otrolig! Jag är riktigt imponerad.
:)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

"Capolavoro", som dom säger i Italien. Gäller inte minst fotograferingen. Kan Federico vara inblandad?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />Kan Federico vara inblandad?

/Jörgen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Knappast troligt, eller för att citera en anonym skribent från en annan modelltråd: "Ja, men tygscootern då. Killar håller väl inte på med sömnad". Så nej, inte särskilt troligt... :) 8) :D

/ Fredrik
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>

/Jörgen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Knappast troligt, eller för att citera en anonym skribent från en annan modelltråd: "Ja, men tygscootern då. Killar håller väl inte på med sömnad". Så nej, inte särskilt troligt... :) 8) :D

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tycker den här är jättefin! Upphovsmannen (eller kvinnan) måste ha lagt ner en hel del arbete...
Kan för övrigt inte hålla med om att killar inte håller på med sömnad. Jag sydde en kulpåse modell XXL i vintras som jag är mycket nöjd med. Men den slår ju inte denna skapelse. Jättefin!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>

/ Fredrik

Tycker den här är jättefin! Upphovsmannen (eller kvinnan) måste ha lagt ner en hel del arbete...
Kan för övrigt inte hålla med om att killar inte håller på med sömnad. Jag sydde en kulpåse modell XXL i vintras som jag är mycket nöjd med. Men den slår ju inte denna skapelse. Jättefin!

Kulpåse?

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<font color="teal"><b>Precis vad jag alltid har tyckt, en sadel skall vara av LÄDER!</b></font id="teal">:):D:):D
Terraplane Blues

Hmmm...kulpåse XXL - John Holmes?

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>

/ Fredrik

<font color="limegreen"><font size="1">jag är oxå nöjd med min kulpåse...</font id="size1"></font id="limegreen">
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Snälla rara, det är bara onsdag och ni är redan helt vilda... :D Hur skall denna vecka sluta?
Terraplane Blues

I knew it! Stort grattis, Federico! En fantastiskt vacker och originell scootermodell du har sytt ihop... Imponerande! :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Fram med arbetsanvisningarna! :P
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>

/ Fredrik

<font color="limegreen"><font size="1">jag är oxå nöjd med min kulpåse...</font id="size1"></font id="limegreen">
Frigolitkulor alltså... Typ en sån här fast större.
Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

[/quote]
Frigolitkulor alltså... Typ en sån här fast större.
Image
[/quote]

en sån vill jag också ha! gjorde du din i jeanstyg?

Federico
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />

en sån vill jag också ha! gjorde du din i jeanstyg?

Federico

Nej bävernylon typ, men man kan ju ta vad man vill. Det luriga är att få tag på frigolitkulor till bra pris. jag köpte från bean-bag fabriken http://www.bean-bag.se/. Jag har 800 liter i min som är 150*200 cm (som ett påslakan). Grymt skön

Crispin
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Grattis Federico! Har du lagt till några gula sömmar? Det ser ut som om du lyckats använda de befintliga sömmarna i ett par jeans att dokorera med. Fiffigt!8):D:)
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Grattis Federico! Har du lagt till några gula sömmar? Det ser ut som om du lyckats använda de befintliga sömmarna i ett par jeans att dokorera med. Fiffigt!8):D:)

alla synliga sömmar är från jeansen, mina är dolda med blå tråd. formen har jag fått genom att dra en kraftig ståltråd genom "ramtunneln", alltså från styret genom dubbelsömmen som går hela vägen till "baklyset". sedan är sköld och kåpor sydda runt wellpappbitar.
jag startade i sista sekund och gjorde den under söndagen, tanken var att sy den med riktig stoppning men tiden räckte inte till. hade det varit en vattentålig stomme kunde man tvättada den hårt flera gånger och få en skönt insliten jeansvespa, men med ett litet barn hemma är det svårt att hinna allt man skulle vilja ibland.

Idén kom från en VW bubbla som fanns i ett specialutförande på 70-talet där man hade jeanstema med äkta denimöverdrag till stolarna. se länk:http://www.sebeetles.com/74jeans.htm

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Idén kom från en VW bubbla som fanns i ett specialutförande på 70-talet där man hade jeanstema med äkta denimöverdrag till stolarna. se länk:http://www.sebeetles.com/74jeans.htm

Federico<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">De där bubblorna kom inte ut i många exemplar, så döm om min förvåning då jag hittade en sådan till salu för fyndpriset £550 i England härom dagen! Det är bara att slå till... :)

http://www.britlist.co.uk/AdDetails.asp ... CE&row=752

/ Fredrik
Post Reply