Alfie, har skapat modell Nr 9

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Alfie, har skapat modell Nr 9

Post by fritte »

<font color="navy"><font size="4"><b>Alfie, har skapat modell Nr 9</b></font id="size4"></font id="navy">
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Den här gillar jag skarpt!
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Vad är det för material - japanskt körsbärsträd?
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Snyggt! Svårt att se vilket material den är gjord av. Antingen är det en kaka, eller stoppade nylonstrumpor, eller nå´t... Riktigt snygg och stilren var den hursomhelst!

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Snyggt! Svårt att se vilket material den är gjord av. Antingen är det en kaka, eller stoppade nylonstrumpor, eller nå´t... Riktigt snygg och stilren var den hursomhelst!

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ser det inte lite ut som byggskum? (polyuretan)

// Bobo
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
[brSer det inte lite ut som byggskum? (polyuretan)

Jag tycker man kan se träådring. Körsbärsträ känns som en bättre gissning. Är det inte modell 11 man ser i bakgrunden, förresten? Kanske materialet är köpt på Lidl i så fall?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal">Tycker att den verkar falla under denna kategori: "Kudde formad som en scooter"
Väldigt graciös!</font id="teal"></b>:):D:):D
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Fogskum ser ut precis så där om man sandpapprar det lite.
Ser det inte lite poröst ut för att vara trä? Hmm... Skumt..

// Bobo
Terraplane Blues

Det måste bara finnas en anledning till att vederbörande har gjort skölden i två delar? Finns det här materialet endast i begränsade bitar? Haschkaka?

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Det måste bara finnas en anledning till att vederbörande har gjort skölden i två delar? Finns det här materialet endast i begränsade bitar? Haschkaka?

/ Fredrik

Nä Nä Nä.... Hashkaka har inte den färgen.... (OOOPS)...

// Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<font color="teal"><b>Marsipan?</b></font id="teal">:)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Brödkniven ger funderingar om att det är frågan om torkat bröd... men polyuretan låter också troligt. Man får lust att klämma på den här för att kolla om den är mjuk...
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Brödkniven ger funderingar om att det är frågan om torkat bröd... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ah, nu vet jag! Spettkaka eller maräng, givetvis!

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Sågen antyder trä. Kanske sån´t där extremt mjukt och lätt balsaträ som jag använde när jag byggde modellflygplan, en gång för länge sedan?
/jens
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Brödkniven ger funderingar om att det är frågan om torkat bröd... men polyuretan låter också troligt. Man får lust att klämma på den här för att kolla om den är mjuk...

<font color="teal"><b>Tror att måttbandet avslöjar mera..... (sybehörsvertyg)</b></font id="teal">:wink:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Spettekaka tycker jag är bra fundering! Aningen mörk för att vara maräng, om inte marängen blivit övergräddad förstås. Ja, om det inte frågan om fel färg på belysningen när bilden togs.

Eller så har en före detta favoritsoffa fått ett hål, format som en skoter, i sittdynan...

En mjuk motsats till masolambrettan!
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Har ni rökt torkad banan eller nåt. T.o.m. jag ser ju att den är gjord av betong, gjuten i en träform som gett den ådringen. Beige betong är det senaste!!!
Terraplane Blues

<br />Ja, om det inte frågan om fel färg på belysningen när bilden togs.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Snarare fel vitbalans inställd på kameran! :wink:

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Det känns som att det har valts bort blixt här, vilket jag som blixthatare förstår.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal">Tycker det är läckra färger!!</font id="teal"></b>:):D:):D
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Vad är det man anar i bakgrunden på sista bilden? Det ser ut som ett djur....
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>
<br />Vad är det man anar i bakgrunden på sista bilden? Det ser ut som ett djur....<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det liknar en osedvanligt blyg katt om jag inte ser helt fel...

/ Fredrik
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Ja det verkar inte helt dumt.
/Alfie
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Det måste bara finnas en anledning till att vederbörande har gjort skölden i två delar?
/ Fredrik

<b><font color="teal">Jag tror jag kom på varför. För att skölden skall bli böjd & övergå till golvet, måste den göras av två tygstycken formade som bananer. Då blir yttersidan längre än insidan,</font id="teal"><font color="blue">dessutom måste framsidan förbindas med baksidan med en lös söm genom stoppningen för att undvika att sköld & golv blir korvformade.</font id="blue"></b>:)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Nja, den teorin stödjer jag inte alls... kanske för att jag vet?
Post Reply