<font color="navy"><font size="4"><b>Bergfors, har skapat modell Nr 2</b></font id="size4"></font id="navy">
<font color="navy"><b>"Mitt koncept med den här modellen var att bygga en så bra Vespa som möjligt genom att enbart använda delar från Lego set 4893. Det betyder att en del bitar fick "fel" färg och att den mest lämpliga biten ibland saknades. Men det betyder också att vem som helst, som köper set 4893, kan bygga modellen"</b></font id="navy">
Precis, jag undrar detsamma: vad ska legokit 4893 vara? En snygg och imponerande skapelse var det iallafall. Ännu mer imponerande om legokit 4893 inte har en scooter på framsidan av kartongen! Trodde absolut att detta var en färdigt scooterbyggsats från Lego. Mycket snygg och stilig!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Precis, jag undrar detsamma: vad ska legokit 4893 vara? En snygg och imponerande skapelse var det iallafall. Ännu mer imponerande om legokit 4893 inte har en scooter på framsidan av kartongen! Trodde absolut att detta var en färdigt scooterbyggsats från Lego. Mycket snygg och stilig!
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Här kommer ett par länkar till byggsatsen 4893 (hinner inte lägga in bild just nu)
Jag har länge varit sugen att försöka bygga en Vespa i Lego och köpte därför satsen 4893, som är till för att bygga två motorcyklar. Det finns faktisk en scooter med i byggbeskrivningen i satsen, men den är ganska dålig och liknar inte alls en Vespa.
Någon vecka efter att min Vespa var klar började det pratas om en scooterbyggartävling i det här forumet. Med tanke på att jag redan hade en färdig modell, var det självklart att den skulle vara med i tävlingen. Modellen är som sagt byggd uteslutande med delar från satsen och alla som har satsen borde kunna bygga sin egen kopia med ledning av bilderna.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"