Vespaco, har skapat modell Nr 4

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Vespaco, har skapat modell Nr 4

Post by fritte »

<font color="navy"><font size="4"><b>Vespaco, har skapat modell Nr 4</b></font id="size4"></font id="navy">
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Varför tänker jag Star Wars när jag ser denna skapelsen?
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Jösses, vilken fin scooter! Det måste ha gått åt en hel massa tid ser det ut som (och en hel del pavor rödvin likaså, om man betraktar bakgrunden). Jag är riktigt imponerad av detaljrikedomen på scootern - t o m sådana detaljer som framhjulsupphängning finns. Otroligt bygge!

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Mina ögon klarar inte av att läsa märket på flaskan, men tror ni verkligen är det rödvin? Formen på flaskan är litet suspekt. Skoterns märke är också svår att tyda på framskärmen, månne det är en Vespa?
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Mina ögon klarar inte av att läsa märket på flaskan, men tror ni verkligen är det rödvin? Formen på flaskan är litet suspekt. Skoterns märke är också svår att tyda på framskärmen, månne det är en Vespa?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Mitt fel, det är givetvis whiskey i flaskan hos en whiskeyfantast! :) Det ser ut som om en blomkruka har vält omkull i fönstret till höger på första och andra bilden. Hur har detta gått till, tro? Raseriutbrott eller klimakteriebesvär? :D

Whiskey+legobygge+blomkrukor=tom flaska, trasig blomma och fin scooter! Snyggt jobbat, hursomhelst!

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Mina ögon klarar inte av att läsa märket på flaskan, men tror ni verkligen är det rödvin? Formen på flaskan är litet suspekt. Skoterns märke är också svår att tyda på framskärmen, månne det är en Vespa?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vespa Touring....... Således Bergfors.

// SÄPO
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>

Touringen har väl aldrig funnits i vitt?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Liknar faktiskt en whiskyflaska, men är inte flaskan för mörk och så även innehållet. Nej, jag känner icke vid en sådan whisky åtminstone inte i mitt hushåll! Men TF kanske vet någon spännande nästan svart whisky! :P Fram med namnet så att man kan spana efter buteljen!

Klimakteriekrukor... Kanske det bor en stor hund eller katt i hushållet som är specialierade på att välta krukor? Eller kanske växten gillar att vara svängd mot ljuset på det sättet?

Hmm, tycker att Touringen har litet annan form på dekorationslisterna... Åtminstone skall det inte vara någon sådan där list där framme! Men man vet ju inte vad byggaren försökt efterlikna, det kan ju vara en Vietnamvespa!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>

Touringen har väl aldrig funnits i vitt?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

Och alla andra modeller är trogna originalen t.o.m till färgen??

// SÄPO
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Och alla andra modeller är trogna originalen t.o.m till färgen??

// SÄPO
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Min är iallafall! 8)

/ Fredrik
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Nej, men om man vänder på resonemanget kan man notera att Touringens efterträdare GL150 både fanns i vitt och hade L-formade kromlister på framskärmens sidor.

/Jörgen

P.S. är inte flaskan i bakgrunden Dry Shack sherry?

Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Och alla andra modeller är trogna originalen t.o.m till färgen??

// SÄPO
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Min är iallafall! 8)

/ Fredrik

Dina försök att vilseleda är fruktlösa :D

// SÄPO
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hmmm, ja texten skall ju vara blåsvart därframme på en GL från och med 63. Men det kan ju vara ett rent sammanträffande.

Mja, etiketten stämmer inte överens med Dry Sack. Jag kollade nätet.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />P.S. är inte flaskan i bakgrunden Dry Shack sherry?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jo, helt riktigt! Hur kunde du se det på den lilla bilden? Det gick åt en hel del Dry Shack under byggtiden - ja, vissa kvällar blev jag helt plakat om jag ska vara ärlig. En kväll blev jag så dragen att jag råkade trilla på legoscootern så att bitarna spreds i hela rummet (det var samma kväll som jag välte blomkrukan i fönstret, förresten).

<br />Dina försök att vilseleda är fruktlösa :D

// SÄPO<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Läs svaret ovan, så kanske du äntligen förstår att det inte är jag som har byggt fruktscootern! Dessutom har jag talat om att jag har kraftig allergi mot citrusfrukter. Så det så, mr SÄPO! :wink: (Fast det var ett fyndigt svar du hade, det får jag allt medge!).

<br />Kanske det bor en stor hund eller katt i hushållet som är specialierade på att välta krukor?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vad skulle det vara för hundras som gillade att spatsera omkring på fönsterbrädorna? St Bernhard eller rottweiler? :D

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Stor vovve har stor svans som sveper ned det mesta på svanshöjd, vetjaväl! Men TF vet givetvis vad han fumlat med i sherryångan! Vad är det för blommor du har? Tänk, jag anade aldrig att du gillade legymer där hemma!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Nej, men om man vänder på resonemanget kan man notera att Touringens efterträdare GL150 både fanns i vitt <font size="4">och hade L-formade kromlister på framskärmens sidor.</font id="size4">

/Jörgen

P.S. är inte flaskan i bakgrunden Dry Shack sherry?

Kanske är en extrautrustad touring? :wink:
Säpo har aldrig fel - fråga en kurd.

// Bobo
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Verkligen imponerande detaljeringsgrad på den här modellen. Det måste ha gått åt många Lego-satser för att få tag i alla de rätta delarna i rätt färger.

/Jörgen

Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br />Verkligen imponerande detaljeringsgrad på den här modellen. <font size="3">Det måste ha gått åt många Lego-satser</font id="size3"> för att få tag i alla de rätta delarna i rätt färger.

/Jörgen

Hur många gick det åt Jörgen?:wink:

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ja och vilka legosatser? Alla är ju inte lika.
Terraplane Blues

Jag tror också att Bergfors är upphovsmannen här, eller hur Vespaco? :wink:

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

My dear mr TerraFredrik! Jag tror minsann du har rätt! Vi har nog kommit tillverkaren på spåren. Här är rökridåer inte mera till någon hjälp! 8)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<br />My dear mr TerraFredrik! Jag tror minsann du har rätt! Vi har nog kommit tillverkaren på spåren. Här är rökridåer inte mera till någon hjälp! 8)

Omöjligt! Det är inte mitt fotograferingsmanér.

/Jörgen

Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />My dear mr TerraFredrik! Jag tror minsann du har rätt! Vi har nog kommit tillverkaren på spåren. Här är rökridåer inte mera till någon hjälp! 8)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Omöjligt! Det är inte mitt fotograferingsmanér.

/Jörgen<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Åjo, det tror jag ändå. Den påminner en hel del om en Hudson Terraplane, vilket jag vet att din far hade under kriget :)

/ Fredrik
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Åjo, det tror jag ändå. Den påminner en hel del om en Hudson Terraplane, vilket jag vet att din far hade under kriget :)

Den fotograferade jag aldrig och inte han heller, vad jag vet. Dessutom fanns det inga vita Vespor under kriget.

/Jörgen

fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Åjo, det tror jag ändå. Den påminner en hel del om en Hudson Terraplane, vilket jag vet att din far hade under kriget :)

Den fotograferade jag aldrig och inte han heller, vad jag vet. Dessutom fanns det inga vita Vespor under kriget.

/Jörgen

<b>excuses, excuses, excuses....</b>
Post Reply