LammyHigh&Low/Imola200/FastOrangePrim-69/Touring58

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
JayJay
Entusiast
Entusiast

LammyHigh&Low/Imola200/FastOrangePrim-69/Touring58

Post by JayJay »

Cannonballwinner Li 150 -61. Imola 185 Touring Med 900 Problemfria mil Inkl. Inkörnig På Cannonball, 26 Pull i Dynobänk, 3 fullgasvarv på Gelleråsen, 2 Pull i Dynamitbacken Uddevalla, 20 Repor 1/8 mile Säve Depå samt två resor mot Ryska gränsen. 18.4 hp på slangen vid 6000v/min. 10.58sec/98.81Kmh 1/8mile. Toppfart ca 140Kmh
Image
Image
Xylitol 150 Ld -56 för lättare turer inomskärs
Image
Image
:) /Jensa
Last edited by JayJay on Mon 02 Jul 2007, 23:51, edited 1 time in total.
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

XylitolJens! Välkommen till forumet!

Du glömde nämna 2 resor till Finland! Bästa turistklass trots att det är en LI, sen får man ju inte missa att det är Anna U:s gamla Rundbaneräser från 90-talets racingepok inom svensk scooterracing!
Snyggaste LI-montörn kör med stil!

"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"

Ola B -Svensk Hastighetsförmedling
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

JoJo. Den har vart med om en del. Anna U kanske va den snällaste racern, när Jonas D tog över rodret gjorde han sitt bästa för att med Sviestads asfalts hjälp förvandla den till järnfilspån. Man kan fortfarande (fem år senare) se att beläggningen på gokartbanan skiftar i en rostbrun nyans. Tror det var nån som la några spån i skövde också. Man kan säga att hela scootern är normaliserad, finns inga spänningar kvar nånstans. Har nog 125:a delarna kvar från Anna U o Jonas tid. Kanske bygger ihop en reissue av det, blir väl en 10-12 Ampere sådär (mellan 10,000-10,500rpm). Hittade ett par gamla bilder på hur den såg ut innan jag fick dit traktorsadel...
Image
Image
Last edited by JayJay on Thu 11 Oct 2007, 23:26, edited 1 time in total.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Du har inte funderat på att uppgradera dina bromsar också? Visserligen är bromsarna fartens värsta fiende men ibland är de rätt nödvändiga för livhanke och välmående.

Scootrs hydrauliska skiva fram är bra och prisvärd, rekommenderas allvarligt. Vi ses nästa Cannonball eller gärna dessförinnan! Take care
/scooterpappa
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Halloj! Tackar för omtanken. Ibland ställs man inför omänskliga val, Classic Look eller funktion. Ligger mest och hovrar runt 100 men det blir rätt så lång stoppsträcka även där. Får se hur vuxen jag blir till nästa år. Jag kör ju iaf med mönstrade däck o framskärm numera:cry:
TakeCare[8]/Jensa
parklife
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by parklife »

Jensa, det där är ju en riktig Aggro-Lammy! http://www.fanatic.se/scootercafe.jpg

Cheers!
/ Tomas

JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Tja Tomas! Fan va roligt, en kollega från kulturstaden. Här ser man ju att det är i Norrköping allt sker. Ska dra med Stockholmarna på Parklife vid tillfälle, dom är sugna. AggroLammy vare, skysst sadel?[8]
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Tidkort för Li 150/Imola från Säve 2005. Ett kul evenemang som tydligen skall finnas på film också. Kanske vore nåt att satsa på nu när scootercupen ligger lågt, då kan vi trimma och lustgasa sönder våra moppar ännu mer../Montör J
Image
Image
Last edited by JayJay on Tue 23 Oct 2007, 00:06, edited 2 times in total.
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Fick tag i en välbevarad Primavera -69 för ett par år sen.Har varit avställd sen -79, och därefter lämnad i glömska i en villakällare. Efter sedvanlig urtappnig av 26 år gammal röd bensin, som ersattes med ny klar vätska, startade den på tredje och gick snällt på tomgång. Efter en "snabb" provtur kunde glatt konstateras att det fanns bromsar också. Har gått hela 1900 mil så det tarvas nog en "tune up" i motorrummet. Håller på och bygger en ny Malossi 136 motor som skall i vid tillfälle,. Vid samma tillfälle åker GubbPakethållaren dän, vilken helt förstör linjerna på en annars väl formgiven produkt/Jensa
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
MUM[8]
Last edited by JayJay on Mon 22 Oct 2007, 23:37, edited 1 time in total.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Extremt fin Primavera! bland de snyggaste man sett

Federico
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Håller med. Och efter 1 900 mil också. Ser mer ut som 1,9 mil. Fantastiskt.
/P
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Extremt fin Primavera! bland de snyggaste man sett

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Vilken löjligt fin Primavera - helt otroligt fint skick! Min Primmy -71 slår vilken dag som helst över till 2000 mil, men är inte i närheten av det fina skicket. Sanslöst enorm pakethållare! Vad är det tänkt att man ska ha där? Resten av familjen? :)

/ Fredrik
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

wow!

Undrar hur dom kört scootern dessa 1900milen, när jag kört en scooter den sträckan så ser de ut som skrot efter...

Sadlarna av denna typen brukar alltid vara helt spruckna.

Underbar!
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

sjukt snygg!:x

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Fan va roligt,tack! Jag misstänkte att det skulle gå åt nåt sånt här för att ni skulle pissa i taket. Måste erkänna att jag spolade av priman innan fotografering, men jag vågade inte vaxa då det kan bli in absurdum. Den har en sån härlig semi matt finish som bara en extra tunn originallack kan erbjuda. Den har sina repor här o där men det kan jag ha överseende med, ett tidsdokument. Pakethållaren är verkligen absurd. Man kanske inte vill ha mer vikt just där på ett fordon som väger under 75kg och har motorn bak, speciellt inte om man kittlar den med Malossi kit.[8]
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

fan,sådär har min sett ut en gång i tiden :(,exakt samma färg å årsmodell,enda som skiljer e motorn,men nu e den i bedrövligt skick (kolla tidigare inlägg),håller på å renoverar nu,så den ska bli fin,nån som har förslag på färgval?kan ta vad jag vill,då jag e lackerare.
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Sån därn ska till om man ska sticka ut i 1:a Maj Mc kortege bland Goldwings(Kromad Sopbil) och andra kända Mc fabrikat. Vem vart ihågkommen av närmare 2000 ekipage? Arkivbild/Jensa[8]
Image
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Farao vad tufft. Snygga byxor 8)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by blizzy</i>
<br />fan,sådär har min sett ut en gång i tiden :(,exakt samma färg å årsmodell,enda som skiljer e motorn,men nu e den i bedrövligt skick (kolla tidigare inlägg),håller på å renoverar nu,så den ska bli fin,nån som har förslag på färgval?kan ta vad jag vill,då jag e lackerare.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Orginalfärg kanske? :wink:
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Dom va svintuffa. Alla fick näsblod när dom passera:twisted:[8]
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

nej,originalfärg blir det inte!Nån ljusmetallic blir det,letade idag i färgkartorna och jag tror att jag hitta nåt :wink:,det blir det senaste inom lacktekniken ialla fall,vattenbaserad bas,det gamla lösningsbaserade e förbjudet nu.från 2007 e det så.
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

FastOrange, alltså originalkulören ä väl skysst. Blanda i metallic i den så får du garanterat nåt du blir ensam om:wink:[8]
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Har Sverige alltså förbjudit tvåkomponentfärger??? Priman skall väl ha en sådan. Här i Finland är bilfärger nu vattenbaserade (vilket lär skall vara ännu giftigare för målarna...), men det är inget problem att få tvåkomponentfärger och det målat. :?:
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Image
Allmän garage trivsel/J[8]
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Nån som vill tvångssälja en Höger SX200 sidokåpa? Skulle öka trivseln avsevärt/Jensa[8]
Image
Post Reply