<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Smallframer</i>
<br />Beklager å gjenopplive en gammel tråd, men jeg ser at denne Vespaen har et 90SS-sete (sadel). Var det vanlig på svenske V50'er også?
Min 1965 Vespa 50S har det samme setet, og jeg har sett flere andre V50 i Norge med det.
De må åpenbart ha hatt et overskudd av disse setene, det var jo ellers kun 50SS og 90SS som hadde det som standard.
Edit: Ooops! Jeg så ikke at dette var en Primavera.
Hadde bare primavera dette setet?
«And on the eighth day, God created Vespa»
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
bara trevligt att liva upp gamla trådar (speciellt om det är om min vespa) vad jag vet så satt det 90ss sadel på svenska tidiga primaveror, kan inte svara mer exakt än så, för jag vet inte. finns andra här på forumet som säkert har koll på årtal osv.
v50 hade inte 90ss sadel i sverige.
---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det finns en teori om vaför man hade SS90 sadel på Primavera. troligvis är det för att de är reggade för 0(noll)passagerare. det är alltså inte lagligt att skjutsa på dessa primaveror. de senare är väl reggade för 1 passagerare, men jag är inte helt säker på om de får en större sadel då?
Federico