Sauna & Run 2007
Sauna & Run 2007
Förhandsinformation att Sauna & Run kommer att vara den 3-5.8. Reservera tid och kom med!
Vill du, TerraFredrik, inte åka hela vägen från mysiga Malmö så kan du ju lura dig via Tyskland till häftiga Helsingfors. T.ex. den här färjan: http://www.superfast.com/ Det går ju färjor från Skåne till nästan alla tyska hamnar! Månne inte någon går till Rostock eller någon annan näravarande stad. Dyrt kan det bli, men vad offrar man inte för skoterträffar!
Men det är klart att suktar du efter ett bra svepskäl att skaffa en större maskin så är ju saken biff! Bara börja kolla Blocket och era berömda lador på en gång! Men tänk om Bettan blir avundsjuk och börjar strejka?

Men det är klart att suktar du efter ett bra svepskäl att skaffa en större maskin så är ju saken biff! Bara börja kolla Blocket och era berömda lador på en gång! Men tänk om Bettan blir avundsjuk och börjar strejka?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Men tänk om Bettan blir avundsjuk och börjar strejka?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Lustigt nog har hon börjat dra tjuvluft och rusar upp i varv så fort hon blir varm. Skedde först samma dag som jag postade förra inlägget i denna tråd! Ja, se fruntimmer...
Scooterhälsningar
/ Fredrik

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Lustigt nog har hon börjat dra tjuvluft och rusar upp i varv så fort hon blir varm. Skedde först samma dag som jag postade förra inlägget i denna tråd! Ja, se fruntimmer...
Scooterhälsningar
/ Fredrik
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
Scooterhälsningar
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hmm... Catfight???
// Bobo
"Overtaking is rapid and sure"
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>

Scooterhälsningar
/ Fredrik
Hmm... Catfight???

"Overtaking is rapid and sure"
Jag har erfarenhet med min bil att den går bums sönder om jag satsar på någon annan mojäng. Folk har roligt åt mig, men det har hänt alldeles för många gånger för att vara slumpen. Nu har jag kommit på att om jag lovar bilen reparationer i förväg (som bör göras) så håller den ihop trots "snedsteg". Och en vänlig klapp när man passerar för att visa att den inte blivit utkonkurerad. Jaja, skratta ni bara, men så är det. 
Så var snälla mot era mojänger så att ni kan delta och kommer med äran i behåll fram till S&R!

Så var snälla mot era mojänger så att ni kan delta och kommer med äran i behåll fram till S&R!

Hur är intresset för att besöka Finland i sommar på Saunarun ?
Tänkte ringa till Vikingline och skälla ut dom ordentligt så vi kan få någon bra rabatt om vi är flera.
Jag & Nina är på och Stian K med 2 kamrater från Norge.
Vilka ska med ?
"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
Ola B -Svensk Hastighetsförmedling
Jag och Ellinor ska definitivt med!
GuranL
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ola Lång</i>
<br />
Tänkte ringa till Vikingline och skälla ut dom ordentligt så vi kan få någon bra rabatt om vi är flera.
Vilka ska med ?
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
GuranL
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Ola Lång</i>
<br />

Vilka ska med ?
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Jag & Åsa tänker också åka. Är en utskällning bästa sättet att skaffa sig rabatt?
/Ronny
Vilka ska med ?
[/quote]
/Ronny
Vilka ska med ?
[/quote]
Kul att ni kommer över! Litelite tålamod bara så är hemsidan snart klar att ta emot anmälningar. Den halvfärdiga sidan är här: http://www.skoottericlubi.com/saunarun/
Niklas
Niklas
-
- Lärling
Nu är minsann sidan öppen!! Bara att ta å anmäla er!
http://www.skoottericlubi.com/saunarun/
-
- Lärling
<br />Nu är minsann sidan öppen!! Bara att ta å anmäla er!
Hur har det gått med Viking Line förhandlingarna Ola?
/Ronny
<br />Nu är minsann sidan öppen!! Bara att ta å anmäla er!
Hur har det gått med Viking Line förhandlingarna Ola?
/Ronny
Hejsan! Har nu trälat med Vikinline som inte alls ville bjucka på sschyssta rabbatter trots att vi tömde såväl bar som taxfreebutik på förra överfarten
Detta då vi enkom åker reguljärt å inte kryssning! ( Som dom tydligen lever på..)
Det absolut billigaste är om ni som ska med går in på http://www.vikingline.se och anmäler er till VIKING CLUB. Det kostar ingenting men ger bra pris på bokningar. Sen så bokar man onlajn och det roliga är att om man är 2 pers på varje scooter och bokar en 4-bäddshytt ihop (kategori C =billigast) så kostar det lika mycket som att vara 2 i en hytt med varsin scooter! Alltså, gör som raggarna, samåk!
Dagens pris blev för 2 pers å 2 scooters i en 2-bäddshytt 2956kr.
Mitt i högsäsongen alltså. Men är man 2 på varje scooter så blir det halva priset. Boka i tid ty nu börjar biljetterna snart att gå åt!
// Snart i en bastu nära Ryssland //Ola

Det absolut billigaste är om ni som ska med går in på http://www.vikingline.se och anmäler er till VIKING CLUB. Det kostar ingenting men ger bra pris på bokningar. Sen så bokar man onlajn och det roliga är att om man är 2 pers på varje scooter och bokar en 4-bäddshytt ihop (kategori C =billigast) så kostar det lika mycket som att vara 2 i en hytt med varsin scooter! Alltså, gör som raggarna, samåk!
Dagens pris blev för 2 pers å 2 scooters i en 2-bäddshytt 2956kr.
Mitt i högsäsongen alltså. Men är man 2 på varje scooter så blir det halva priset. Boka i tid ty nu börjar biljetterna snart att gå åt!
// Snart i en bastu nära Ryssland //Ola
Vill ni riktigt billigt över så kolla in seawinds dagsturer. Natturerna är välan slut (men kolla det också). Seawind anlöper Åbo så ni får köra till Hfors från Åbo. Och då får ni åka dagen innan så att ni är i tid till samkörningen. Tält med! 
Äsch, ta hytt i svitklass så att det blir stil på överfarten! Om hytten är tillräckligt stor så ryms ju skotern med in.

Äsch, ta hytt i svitklass så att det blir stil på överfarten! Om hytten är tillräckligt stor så ryms ju skotern med in.

Sådärja, nu 54 pers anmälda!
www.skoottericlubi.com/saunarun/
Dagens bokning av båtbilett blev 4 pers i rekommendabel c-hytt samt 2 scooters, Fortfarande 2956 kr = 739 kr/pers tur/retur! Boka er samman!
Detta då med 16:45 jollen från Suöderrr Tossda 2/8
www.skoottericlubi.com/saunarun/
Dagens bokning av båtbilett blev 4 pers i rekommendabel c-hytt samt 2 scooters, Fortfarande 2956 kr = 739 kr/pers tur/retur! Boka er samman!
Detta då med 16:45 jollen från Suöderrr Tossda 2/8
Scooterklubbens president emiritus Henrik A låter hälsa att Han & Malin i sedvanlig finlandsträffstradition bjuckar på kaffe & hembakad bulle någon timme innan avfart!
Då båten avseglar 16:45 och vi bör vara incheckade en bra bit innan så skulle jag tänka mig att perkulatorn är varm vid 14-hugget.
adressen på söder är Tavastgatan 31.
Se till att vara välkammad och lukta gott, Förra året kom Finska televisionen och överrumplade bröderna K som fick ställa upp på finsk intervju som sändes 2 timmar senare!

Då båten avseglar 16:45 och vi bör vara incheckade en bra bit innan så skulle jag tänka mig att perkulatorn är varm vid 14-hugget.
adressen på söder är Tavastgatan 31.
Se till att vara välkammad och lukta gott, Förra året kom Finska televisionen och överrumplade bröderna K som fick ställa upp på finsk intervju som sändes 2 timmar senare!

Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
-
- Lärling