Slirande kopplingar är ju inte helt ovanligt på en Vespa.
Dock har jag bytt till:
Ny olja
Ny hårdare Malossifjäder
Ny 4 lamells Malossikoppling
Varför slutar det inte slira fööööör?
Nån som har några knep?
Slirande koppling (V50)
Hej!
Kör själv en V50 som INTE har dessa problem (just nu i allafall)!
Körde på diverse oljor i början av förra året och då fanns tendens till att den slirade.
Rev ner motorn och bytte skivorna (köpte ett std. kit. från EM i Göteborg) men inte fjädern. Efter den operationen så slirar det INTE
om jag anväder vanlig SAE 30 olja. Har provat med "modernare" oljor och då vill det gärna slira lite.
SAE 30 oljan verkar fungera bäst, så dina problem kan bero på oljan.
//Leif
//Vespalun
Kör själv en V50 som INTE har dessa problem (just nu i allafall)!
Körde på diverse oljor i början av förra året och då fanns tendens till att den slirade.
Rev ner motorn och bytte skivorna (köpte ett std. kit. från EM i Göteborg) men inte fjädern. Efter den operationen så slirar det INTE
om jag anväder vanlig SAE 30 olja. Har provat med "modernare" oljor och då vill det gärna slira lite.
SAE 30 oljan verkar fungera bäst, så dina problem kan bero på oljan.
//Leif
//Vespalun
Hej!
Jag ställde Vespan på hjulen och fyllde tills det rann ut genom det bakre hålet, samma som man fyllde genom. Använde en plast spruta som rymmde c:a 3 dl för att fylla. Tror att det blev lite över när den var full, så jag gissar på c:a 2,5 dl.
Jag kör för ögonblicket på en olja som jag köpte på OBS (av alla platser
) den var avsedd för gräsklippare (B&S).
//Leif
Jag ställde Vespan på hjulen och fyllde tills det rann ut genom det bakre hålet, samma som man fyllde genom. Använde en plast spruta som rymmde c:a 3 dl för att fylla. Tror att det blev lite över när den var full, så jag gissar på c:a 2,5 dl.
Jag kör för ögonblicket på en olja som jag köpte på OBS (av alla platser

//Leif