Vespa 50 riksträff 2007?

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Terraplane Blues

Vespa 50 riksträff 2007?

Post by Terraplane Blues »

Hej, hej!

Har länge haft funderingar om att det vore skoj med en renodlad Vespa 50-träff på riksnivå. Vill på detta vis pejla läget för hur intresset för en sådan träff kan tänkas vara.

Det borde finnas ett tillräckligt underlag för att på något vis samla ihop en rejäl bunt Vespa 50 någonstans i Sverige under nästa år - om intresse finns vill säga. Jag har hört siffror på att det skulle kunna finnas allt mellan 500-1000 st Vespa 50 kvar på våra vägar (bara i Svenska Scooterklubben finns det 177 st Vespa 50 bland medlemmarna).

Geografiskt sett hade det varit lämpligt att hålla träffen någonstans i södra Sverige, t ex i mellersta Småland, som ju lär vara ungefär lika långt från Sveriges tre största städer (var det inte någonstans i Småland som man hade målgång på Rally Scandinavia under sextiotalet p g a just detta?).

Är denna tanke realistisk? Finns det intresse och ork nog för att arrangera något sådant här? Fyll gärna på tråden med synpunkter, idéer och annat av vikt. Eller meddela helt sonika bara ditt intresse om du vill.

Image

/ Fredrik, a k a Terraplane Blues
makka
Nybörjare
Nybörjare

Post by makka »

Det skulle kunna vara en kul grej faktiskt.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by makka</i>
<br />Det skulle kunna vara en kul grej faktiskt.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, t o m en jättekul grej faktiskt, skulle jag vilja påstå. Men frågan är hur många som tycker detsamma? Inga jubelkörer här direkt... :)

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

JA JA JA JA JA!!!!! alla träffar, förslag på träffar m.m. är jättekul! men jag tror att glädjeropen dämpas lite av den enkla anledningen - 50cc - 30km/h. Men det är ju ganska populärt att åka släpvagn på träffarna....(ja, jag också...;)

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />JA JA JA JA JA!!!!! alla träffar, förslag på träffar m.m. är jättekul! men jag tror att glädjeropen dämpas lite av den enkla anledningen - 50cc - 30km/h. Men det är ju ganska populärt att åka släpvagn på träffarna....(ja, jag också...;)

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Släp, helikopter, SJ buss, skrymmande postpaket - you name it! - det primära är inte hur folk tar sig till träffarna, utan att de dyker upp med sitt fordon oavsett transportsätt. Men håll med om att det är betydligt mer "viking" att åka på sitt fordon till träffarna, i synnerhet då fordonet är en Vespa 50 och man har långt att köra.

För en normalmotiverad, normalenvis, normalentusiast borde det inte vara några som helst problem att tillryggalägga några tiotal mil t o r under en weekend, även om fordonet inte marschar mer än 30-35 km/h. Jag har själv avverkat 55 mil t o r under en helg på en normalslö original Vespa 50 i ett mycket lugnt tempo. Man kan se det som en utmaning (om man gillar sånt) och dessutom får man ju uppleva natur och annat på ett sätt man aldrig gör med bil eller mc.

Men det är klart...det är ju bekvämare att sitta hemma och äta chips med läsk och surfa fram några Vespa 50-bilder på datorn istället för att deltaga fysiskt på dylika träffar... Varför anstränga sig i onödan? :D

Ropen de skalla - Vespa 50 åt alla!
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Men det är klart...det är ju bekvämare att sitta hemma och äta chips med läsk och surfa fram några Vespa 50-bilder på datorn istället för att deltaga fysiskt på dylika träffar... Varför anstränga sig i onödan?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Man kanske kan bränna TTS på spisen och få den rätta lukten också?

P.S. är det inte en massa V50 som gör mer än 30km/h? (tror också att jag är skyldig i flera av dessa fallen men alla trimcyllar man sålt har varit sålda för folk som skulle köra på inhägnat område och alla ägare till V50 man trimat deras kära fordon har blivit infomerade om olagligheten med att framföra fordonen på almän väg)
Men själv har jag ju alltid kört min V50 på inhägnat område (för visst är det inhägnat område hela vägen mellan Malmö och Göteborg...?)
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Men det är klart...det är ju bekvämare att sitta hemma och äta chips med läsk och surfa fram några Vespa 50-bilder på datorn istället för att deltaga fysiskt på dylika träffar... Varför anstränga sig i onödan?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Man kanske kan bränna TTS på spisen och få den rätta lukten också?

P.S. är det inte en massa V50 som gör mer än 30km/h? (tror också att jag är skyldig i flera av dessa fallen men alla trimcyllar man sålt har varit sålda för folk som skulle köra på inhägnat område och alla ägare till V50 man trimat deras kära fordon har blivit infomerade om olagligheten med att framföra fordonen på almän väg)
Men själv har jag ju alltid kört min V50 på inhägnat område (för visst är det inhägnat område hela vägen mellan Malmö och Göteborg...?)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det där med tvåtaktsolja på spisen var ett mycket bra komplement till läsken och chipsen! Visst luktar Castrol TTS godare än nyslagen sommaräng, men det finns alternativ: Shell hade (eller har?) en racingolja som luktade ljuvligt av ricin och metanol...Mmmmm...

Menar du att du har kört Vespa 50 mellan Malmö och Göteborg? Visst är det en magnifik miljö man får uppleva på den sträckan (körde i o f s "bara" Malmö-Varberg t o r). Varje trimmad Vespa 50 är "inhägnat område" enligt mitt sätt och se det - man sitter "inhägnad" och skyddad från smuts och resten av världen, där i den skönt kurvade plåten runt kroppen... :)

jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

I Vespa Club Göteborg hade vi runt 1970 en filosofiskt lagd man, kallad Moppetoppen, som körde sin vita otrimmade Vespa 50 till träffar land och rike runt. Han startade moppen, tände pipan och kom så småningom fram till träffar både i Gränna och Stockholm.

En tapper man. Inte släkt med herr Terraplane händelsevis?
/jens
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />I Vespa Club Göteborg hade vi runt 1970 en filosofiskt lagd man, kallad Moppetoppen, som körde sin vita otrimmade Vespa 50 till träffar land och rike runt. Han startade moppen, tände pipan och kom så småningom fram till träffar både i Gränna och Stockholm.

/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Låter som om det kan vara någon släkting i rakt nedåtstigande led... :D Trots att jag har haft glädjen att äga och köra diverse kul, snabba och extremt busiga saker på två hjul, är det till syvende och sist alltid mopederna som lämnar det största intrycket av någon anledning. Två vita Vespa 50 är jag stolt ägare till, så det är bara pipan som fattas för att transportera min kropp land och rike runt...

topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Det här låter mycket trevligt! Fast småland, ska det vara nått de? :P

Kör så det ryker - låter som en toppenidee!

/Henrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ja, det skulle verkligen vara kul att se en massa V50s samlade med sina ägare. Dock vet jag fan om jag vågar göra trippen, de känns så bräkliga.
Man ska ha med sig, bensin, olja och en liten miniverkstad samt några däck.
Inte kul om nått skulle hända mitt ute i ingenstans.

Piaggio Vespa V50R -74
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Bensinen har du väl i tanken, och en oljeflaska tar ju inte så stor plats. Verktyg...Ta med dig verktyg så att du kan byta slang, en fräsch innerslang, en handpump och ett par extra vajrar samt verktyg för att kunna byta. Alla andra haverier är osannolika. Åker man i grupp så kan man ju dessutom sprida ut verktyg och reservdelar på flera. Och så kan man även hjälpa varandra med eventuella mek.

Vespan håller nog, men jag är mer tveksam till om man själv håller för en längre tur i dom låga hastigheterna. Ont i baken får man...

Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />Ja, det skulle verkligen vara kul att se en massa V50s samlade med sina ägare. Dock vet jag fan om jag vågar göra trippen, de känns så bräkliga.
Man ska ha med sig, bensin, olja och en liten miniverkstad samt några däck.
Inte kul om nått skulle hända mitt ute i ingenstans.

Piaggio Vespa V50R -74
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />Det här låter mycket trevligt! Fast småland, ska det vara nått de? :P

Kör så det ryker - låter som en toppenidee!

/Henrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Anledningen till att Småland skulle vara lämpligt är mest p g a någon slags "rättvisetänkande", om man nu tillåter sig vara så sverigeselektiv - och orättvis - att man utgår från de tre största städerna: Stockholm, Götlaborg och Malmö. Inom den triangel dessa tre städer bildar bor drygt ca 2/3 av Sveriges befolkning.

Från de tre storstäderna är det ungefär lika långt till mellersta Småland, varför denna del skulle vara perfekt för denna träff. <b>(Är det fortfarande ingen som vet vilken den geografiska punkten i Småland var för målgång i det klassiska Rally Scandinavia under sextiotalet?). </b>Dessutom har jag några kontakter i denna del av Småland där en träff av denna sort skulle vara perfekt att förlägga, både ur praktisk, funktionell, ekonomisk och naturfager synpunkt.

Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Vespan håller nog, men jag är mer tveksam till om man själv håller för en längre tur i dom låga hastigheterna. Ont i baken får man...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">*Hysch* Inte avslöja sånt på förhand... 8) Faktum är att man kan avhjälpa s k träsmak genom att ofta byta ställningar. När jag gjorde min 55-milarunda satt jag ofta s k damsadel, d v s med båda benen ut på Vespans ena sida - funkar kalas fast man är man!

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

coolt! hade gärna sett din körstil, det är lättare att vara akrobat i 30km/h, man sitter inte så långt från bromsen på en storvespa i 100km/h

tror att Rallyscandinavia utgick från gyllene uttern (ovanför gränna)

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />coolt! hade gärna sett din körstil, det är lättare att vara akrobat i 30km/h, man sitter inte så långt från bromsen på en storvespa i 100km/h

tror att Rallyscandinavia utgick från gyllene uttern (ovanför gränna)

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det är ingen akrobatisk övning alls egentligen! (Jag är f ö känd att vara en av Sveriges mest oviga personer, klarade inte ens av att sitta enligt instruktioner när vi körde Minimoto på en svensexa i våras). Fotbromsen nås lätt med vänsterfoten om du sitter damsadel åt höger sida, säkert på en storvespa också. När jag sitter damsadel brukar jag oftast sitta åt just höger och hålla i gashandtaget med vänsterhanden (ungefär sådär på snedden man styr en utombordseka). Mig veterligt finns det inga förordningar om hur du skall sitta på ett tvåhjuligt fordon. Eller?

Tackar för infon om Gyllene Uttern, förresten! (Ska kolla på kartan).

lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">.. och hålla i gashandtaget med vänsterhanden (ungefär sådär på snedden man styr en utombordseka).

oh herregud! låter jaäkligt roligt! kanske låter extra roligt eftersom jag fått i mig ett par tre glas vin men jag garvade när ja läste det, ursäkta mig! hehe:wink:
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">.. och hålla i gashandtaget med vänsterhanden (ungefär sådär på snedden man styr en utombordseka).

**************************<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">oh herregud! låter jaäkligt roligt! kanske låter extra roligt eftersom jag fått i mig ett par tre glas vin men jag garvade när ja läste det, ursäkta mig! hehe:wink:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jo, jag vet precis hur du menar. Ibland kan jag sitta och asgarva okontrollerat för sådana här saker - utan att ha druckit vin!!!

Fast jag tycker nog egentligen att det första du skrev - men raderade - (jag hann allt läsa det! :D) var en betydligt roligare grej som jag inte själv hade uppmärksammat. Jag tar den en gång till eftersom du raderade den av någon anledning:

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ont i baken får man...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">*Hysch* Inte avslöja sånt på förhand... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Den var ganska kul tycker jag... :D

lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">.. och hålla i gashandtaget med vänsterhanden (ungefär sådär på snedden man styr en utombordseka).

**************************<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">oh herregud! låter jaäkligt roligt! kanske låter extra roligt eftersom jag fått i mig ett par tre glas vin men jag garvade när ja läste det, ursäkta mig! hehe:wink:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jo, jag vet precis hur du menar. Ibland kan jag sitta och asgarva okontrollerat för sådana här saker - utan att ha druckit vin!!!

Fast jag tycker nog egentligen att det första du skrev - men raderade - (jag hann allt läsa det! :D) var en betydligt roligare grej som jag inte själv hade uppmärksammat. Jag tar den en gång till eftersom du raderade den av någon anledning:

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Ont i baken får man...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">*Hysch* Inte avslöja sånt på förhand... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Den var ganska kul tycker jag... :D

hehe! det kan ja hålla med om attden va kul men ja raderade den för jag tyckte den andr a va bättre o inte ville verka tjatig? om det nu låter vettigt?

hursomhelsta var jag ju avslöjadnu..:D
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Menar du att du har kört Vespa 50 mellan Malmö och Göteborg? Visst är det en magnifik miljö man får uppleva på den sträckan (körde i o f s "bara" Malmö-Varberg t o r). Varje trimmad Vespa 50 är "inhägnat område" enligt mitt sätt och se det - man sitter "inhägnad" och skyddad från smuts och resten av världen, där i den skönt kurvade plåten runt kroppen... :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Javisst körde 2ggr Malme < - > GBG (Torslanda runet) med min V50 cut-down.
9" fram och 10" bak. Trimmad PK50 motor. Förstärkt ram med ett rör under styret till framför sadeln överdragen med patronhylsa till fälthaubits (trots att jag är pacifist).

Tyvärr är det där med cut-down förödande för det privata inhägnade området du talar om (gillar din teori, skall ta den med polisen nästa gång dom stannar mig i Sverige, om det inte funkar har man ju alltid sitt Hong Kong-körkort och dåliga kinesiskakunskaper som antingen får farbror blå att ge upp eller att fängsla mig direkt, för man blir väl inte skjuten i väggrenen i Sverige...ännu?)
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />I Vespa Club Göteborg hade vi runt 1970 en filosofiskt lagd man, kallad Moppetoppen, som körde sin vita otrimmade Vespa 50 till träffar land och rike runt. Han startade moppen, tände pipan och kom så småningom fram till träffar både i Gränna och Stockholm.

/jens

--cool!

På Scootercity (när vi hade den av vissa saknade och av fler O-saknade butiken i Arlöv) så hade vi en gammal man från Helsingborg som kund, han hade kört hela Europa runt ett par ggr med sin OTRIMMADE V50, en miljon väskor hade han på den och en fårskinnspäls över sadeln samt stol, däck och allt annat som fick stötdämparna att vara i botten hela tiden och decimera topphastigheten stort.
Har för mig att han heter (eller kanske hette, i.s.f. rest in peace old man) Carl-Erik Ehn eller liknande.

När det var dags för service så var det alltid lördagar som gällde för Carl-Erik, han körde från HBG ca 06 på morgonen och kom till Arlöv ibland innan vi kom till butiken (ca innan 10)) och då packade han upp sin lilla matsäck och fällde upp sin lilla stol och satt sig och fikade utanför butiken under hela tiden vi hade öppet, under de gångerna det var dåligt väder så långfikade han istället inne i butiken helt ointresserad av att det ibland kunde vara fullt med kunder i butiken som alla undrade vad han gjorde där.

Vi hade en annan kund med liknande utrustad Vespa fast det var en P200 och passar inte in i denna tråden men måste berätta om honom ändå.
Mannen (nämner ej hans namn ;) ) som ibland hade med sin fru var båda som hämtade ur en dokumentärfilm från Woodstock, när hans Vespa var på service eller reparation så gick han/dom alltid bort till Burlöv Centrum (sa dom) och kom tillbaka lagom flummiga efter stängningsdags. Efter några gånger hade vi alla tre som brukade jobba på scootercity var för sig gjort samma upptäckt vad dom verkligen gjorde för att fördriva tiden…röka på big time…
Hans Vespa var så tung av alla väskor, däck och annat junk att vår lyft gick sönder när vi försökte hissa upp den. Skulle tro att den vägde över 200kg (skojar inte!)
Han är också kunden som skrev ett tresidigt maskinskrivet brev (tippexat överallt) och skällde ut oss för att han tyckte att vi sålt ett begagnat crashbarkit för dyrt (150SEK)
Naturligtvis penselmålade han det lila innan montering.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />quote]Javisst körde 2ggr Malme < - > GBG (Torslanda runet) med min V50 cut-down. 9" fram och 10" bak. Trimmad PK50 motor. Förstärkt ram med ett rör under styret till framför sadeln överdragen med patronhylsa till fälthaubits (trots att jag är pacifist).

Tyvärr är det där med cut-down förödande för det privata inhägnade området du talar om (gillar din teori, skall ta den med polisen nästa gång dom stannar mig i Sverige, om det inte funkar har man ju alltid sitt Hong Kong-körkort och dåliga kinesiskakunskaper som antingen får farbror blå att ge upp eller att fängsla mig direkt, för man blir väl inte skjuten i väggrenen i Sverige...ännu?)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jösses, det var ju ganska mycket "viking" över två sådana resor och helt klart en sporre för latmaskar! Ett bra exempel på att långresor medelst Vespa 50 funkar bra med litet motivation.

Det lät helt klart intressant med din militärinspirerade (?) V50. Inga bilder på skapelsen? Jag har en LV akan 40 mm-hylsa som hållare till en parkeringsautomat hemma. Kanske är läge att damma av denna och bygga på någon av V50:orna? :)

Kan tänka mig att kinesiska poliser har hårdare handskar, men ibland kan de svenska också ryta till. Blev av med körkortet för två år sedan efter en rejäl fortkörning och blev då bemött ungefär som att ha mördat statsministern. Det sprutade fradga ur konstapelns mun under tiden han skrek och moralpredikade vilket as jag var. Efter den incidenten har jag beslutat mig för att inte ta sån skit igen. Nästa gång ska jag säga nå't i stil med: "Du är snäll och håller käften, herr Konstapeln. Det är inte din uppgift att moralpredika för mig. Vänligen skriv ut böterna och forsätt arbeta". Undrar om det funkar? :D

calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jösses, det var ju ganska mycket "viking" över två sådana resor och helt klart en sporre för latmaskar! Ett bra exempel på att långresor medelst Vespa 50 funkar bra med litet motivation.

Det lät helt klart intressant med din militärinspirerade (?) V50. Inga bilder på skapelsen? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- den gick då i ca 120 - 130km/h så så mycket viking kanske det inte var...men tack :). Kände mig dock lite viking när Elvis och jag körde Sydtyskland till Furulund i ett streck 106mil från 15 till 07. Men inte det heller på V50, men dock på 8".

Inte så mkt militärinspirerad men dock ganska ful (gjorde nerskärningen ngn gång för 16 år sedan). Har inga bilder här.
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Låter som om man inte ska göra av med marknadsfyndet riktigt än, givetvis vore en V50 träff fantastiskt rolig. Måste bara se till att vika en hel dag till ride-out med tanke att man kör i 25 km/h och att den rasar lite då och då.
Slowride blir också en helt ny upplevelse när V50-åkarna kör i 1:an på fullgas bara för att hålla balansen:D
Visst blir det nog bil till träffen men i gengäld kan man ta en hel drös V50 på ett normalt släp.

SSK har för tillfället 88 innehavare av V50 och som du skrev, det finns ännu fler scootrar.

mvh/
Henrik B
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Det funkar utmärkt, om du vill att han ska gå över ditt fordon och din person med lupp för att sätta dit dig för fler grejor. Dom gör sånt om man käftar emot...:cry:

Enligt min erfarenhet är det bara att bita i kudden och ta all skit som kommer. Var undergiven och ursäktande, ibland så blir dom så glada över att dom får gehör att dom låter dig slippa undan med en varning.

Mvh

Guran

Efter den incidenten har jag beslutat mig för att inte ta sån skit igen. Nästa gång ska jag säga nå't i stil med: "Du är snäll och håller käften, herr Konstapeln. Det är inte din uppgift att moralpredika för mig. Vänligen skriv ut böterna och forsätt arbeta". Undrar om det funkar? :D

Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Post Reply