För alla Ipod-mods!

Här handlar det mest om scooterrelaterad musik, film m m.
Post Reply
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

För alla Ipod-mods!

Post by Hedge »

Denna måste vara obligatorisk för alla mods som har en IPod!
http://www.speckproducts.com/specktone/index.html

Image

Man får med matchande skins till sin Ipod när man köper, bara en sån sak.

Finns tydligen att köpa hos nåt Mac-företag i Uppsala...fast jag vet inte vilket det var.

Edit:
http://www.macoteket.se/product_list.js ... _id=996292

Mvh

Guran

Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

ja, den va fin!

men designen kan förbättras ytterligare.....
Image

Federico
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

... och ännu bättre om man ställer den ovanpå denna - the coolest of the cool - Hagströmstack!

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

man kanske skulle bygga en scooter med samma tema som den här bilen
Image
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

är det nån mer än jag som satt fast ipod på vespan? jag har en sån liten "ipod-dock" eller vad man ska säga innanför benskölden, där terraplane har reservhjulshållare (hade det innan men inget reservhjul, så det kändes poänglöst). den är dock extremt liten och spelar inte särskilt högt eller hifi- hur har ni gått till väga? det måste vara litet och lätt att montera av (jag klickar bara ur två plasthakar).

2x v50 '81, luna 50s
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Mycket tjusiga allihop - verkligen! Men jag hade hellre valt iPod-hållaren i Hendrix at Isle of Wight-utförande. All min tyska schlager...ehhh...eller jag menar krautrock (man vill ju vara trendig och inne i scooterkretsar) låter så rått distad i den. Det blir ungefär som Curved Air fast på tyska, kan man säga...

Image

/ Fredrik, a k a Terraplane Blues
Terraplane Blues

På tal om iPod...

Detta tycker jag är ett betydligt mycket bättre alternativ än iPod: Amitech Travel Disk Media. Den helt klart största fördelen - om man är fotonörd - är att man kan tanka av sin kameras minneskort ute på fältet. Dessutom läser den alla format man behöver och den kan kopplas till TV:n för film eller bilder. Levereras med hardcase, fjärrkontroll och rubbet.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010099488

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />På tal om iPod...

Detta tycker jag är ett betydligt mycket bättre alternativ än iPod: Amitech Travel Disk Media. Den helt klart största fördelen - om man är fotonörd - är att man kan tanka av sin kameras minneskort ute på fältet. Dessutom läser den alla format man behöver och den kan kopplas till TV:n för film eller bilder. Levereras med hardcase, fjärrkontroll och rubbet.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jo den är bättre om man vill kunna göra fler saker, men ipod är mindre och har garanterat längre batteritid för den som bara vill lyssna på musik. hårddiskar för att tanka ur digitalkameran finns det antal olika (även ipod). Någon som har erfarenhet av vilka som fungerar och inte?

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />På tal om iPod...

jo den är bättre om man vill kunna göra fler saker, men ipod är mindre och har garanterat längre batteritid för den som bara vill lyssna på musik. hårddiskar för att tanka ur digitalkameran finns det antal olika (även ipod). Någon som har erfarenhet av vilka som fungerar och inte?

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Finns det verkligen fler alternativ för fotonördar? Intressant, då jag endast kände till Amitech och Archos med den här funktionen (tanka av kameran i fält). Vilken IPod har den funktionen?

Länk till Archos AV380:

http://www.amazon.com/Archos-Personal-J ... hisProduct

SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Alla iPods med färgskärm kan användas men man måste köpa till en sån här:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... More=M9861

Och så måste kameran stöda pictbridge.

/Ronny
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Alla iPods med färgskärm kan användas men man måste köpa till en sån här:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... More=M9861

Och så måste kameran stöda pictbridge.

/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Intressant! Tack för infon - hade ingen susning om detta. Vet du om man kan koppla den till TV/skärm/proj. också?

SoulBoy
Lärling
Lärling

Post by SoulBoy »

Ja det kan man om köper en dockningsstation, har inte provat det själv.

Förmodligen är det alla extra tillbehör som Apple lever på.

/Ronny
Terraplane Blues

Det ante mig att det var någon hake :cry:. Tills slut står man där med världens hög med tillbehör för att kunna använda den. Håller i och för sig på att bygga ett släp till Vespan... Behövs inte till Amitech och Archos - bara att ta ur fickan och plugga in!

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Ja det kan man om köper en dockningsstation, har inte provat det själv.

Förmodligen är det alla extra tillbehör som Apple lever på.

/Ronny

jo, och så är det en av de dyrare Mp3spelarna också

Federico
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by klubbo</i>
<br />... och ännu bättre om man ställer den ovanpå denna - the coolest of the cool - Hagströmstack!

http://www.hagstrom.org.uk/images/Amps/ ... 12%205.JPG
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, Hagström gjorde äckligt coola grejer på tiden det begav sig. Innovativa, kvalitétsmedvetna och tekniskt skickliga var de också. Snuskigt dyra nuförtiden, tyvärr... Bifogar en bild på Elvis med en Hagström Viking (eller är det kanske hans tvillingbror, Tolvis Presley?)

Image

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

tolvis kör bara tolvstängad hagstöm

Federico
klubbo
Entusiast
Entusiast

Post by klubbo »

Jodå, visst är det något mycket speciellt med Hagström - sålde min BT-100 med tillhörande låda (identiska med de på bilden ovan) i ungdomligt oförstånd för en spottstyver...

:cry:

Dessutom gick min fina tidiga 70-tals P-bas även den för ett antal år sedan - dock inte för en spottstyver!

När jag blir rik ska jag köpa tillbaka alla coola grejor jag sålt genom åren...
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />tolvis kör bara <b>tolvstängad hagstöm</b>

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hur visste du att Tolvis kunde inte säga "r"? :)

erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

bytte min hagströmbas mot en amd k6 550.. det var, vad säger man, skitdumt.

2x v50 '81, luna 50s
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hur visste du att Tolvis kunde inte säga "r"? :)

tangentbord fullt med kaksmulor och annat, stor kaksmula under R-tangenten

Federico
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>

Federico

tangentbord fullt med kaksmulor och annat, stor kaksmula under R-tangenten

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag vet hur det där är: mitt förra tangentbord innehöll säkert flera dosor snus, ett par paket Maryland Cookies samt några liter intorkad Coca-Cola. Till slut fick man bända loss tangenterna och slå hårt med spetsen på en kulspetspenna för att få fram en bokstav. Ja, jag vet att jag är ett svin... :D

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

är det här en hagström?
Image

Federico
Terraplane Blues

Även Jimi använde sig av Hagström. Han köpte denna 8-strängade bas 1967 och använde som studioinstrument samt till jamming under samma år. Såld på auktion 1994 för 13 000 pund, vilket väl får anses vara ett fynd i dessa sammanhang...

Image

EDIT: Cool apa! Kanske sugen på marshmallows?

Image

Post Reply