Jag har precis bytt den trasiga rosthögen till ljuddämpare till en ny och fin effektljuddämpare "ET3" (till min 1980 Primavera ska tilläggas).
Klar förbättring i acc, MEN, ett nytt fenomen har uppstått i form av elaka vibrationer på högre varvtal - det känns/låter som om något är löst i chassiet (i främre delen)... Vet inte om det de facto är bytet av ljuddämparen i sig som gör detta (om den ligger och "stör" chassiet i främre fästet), eller om det helt enkelt är så att Primaveran nu blivit lite piggare och når varvtal den inte gjorde innan??
Någon som känner igen dessa elakartade och högljudda vibrationer (tror de förstärks av "akustiklådan" i form av utrymmet mellan bensköld och tank/sadel) - vad kan de bero på?
Elaka vibrationer i chassiet?!
Jag har mer eller mindre alltid haft rassel i främre regionerna vid vissa varvtal på min Touring. När jag satte på främre pakethållaren blev det än mer rassel. Jag tror det beror på att du kommer upp i varvtal som du inte gjorde innan.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Fler tips tags tacksamt emot!
Ska undersöka det där med svingen. Bergfors, det är inget vanligt "rassel" (åker stelbent långgaffel annars, så jag vet vad "rassel" innebär
), utan ihållande vibrationer vid vissa högre varvtal som dessutom alstrar ljud - ett "brummande/hummande" eller hur jag ska beskriva det...
Ska undersöka det där med svingen. Bergfors, det är inget vanligt "rassel" (åker stelbent långgaffel annars, så jag vet vad "rassel" innebär
