Garageplats på Södermalm?
Garageplats på Södermalm?
Hallå!
Jag är en exilskåning som söker både garageplats OCH en Vespa (75:a - 85:a). Jag kan bidra med en MIG-svets till en ev. delad verkstad. Hursomhaver så är alla tips bra tips, så hör gärna av er. Bästa Fritte@chello.se
ps. Om någon kan tipsa om en bra och billig intensivkurs för MC-kort så är det mycket intressant. ds.
ps2. OM min topic ligger fel så rätta mig gärna -helt ny här och antog att detta var rätt avdelning.. ds.
If it ain´t broke don´t fix it!
Jag är en exilskåning som söker både garageplats OCH en Vespa (75:a - 85:a). Jag kan bidra med en MIG-svets till en ev. delad verkstad. Hursomhaver så är alla tips bra tips, så hör gärna av er. Bästa Fritte@chello.se
ps. Om någon kan tipsa om en bra och billig intensivkurs för MC-kort så är det mycket intressant. ds.
ps2. OM min topic ligger fel så rätta mig gärna -helt ny här och antog att detta var rätt avdelning.. ds.
If it ain´t broke don´t fix it!
-
- Dekaltrimmare
Verkar gå att hitta garageplats på södermalm, dock är det inte riktigt mek vänligt.
Inte för grövre ingrepp då.
Mellan 1250 - 2500:- för plats med eller utan bur har jag fått uppgifter om.
Känns kanske med som vinterförvaring med lite mek och förberedning inför sommar säsong igen.
Piaggio Vespa V50R -74
Baotiam Retro -05
Inte för grövre ingrepp då.
Mellan 1250 - 2500:- för plats med eller utan bur har jag fått uppgifter om.
Känns kanske med som vinterförvaring med lite mek och förberedning inför sommar säsong igen.
Piaggio Vespa V50R -74
Baotiam Retro -05
jag bor på söder men har scootrarna hos morsan i älvsjö. är pepp på något, kanske inte 1500 / mån dock, funkar inte riktigt med ekonomin. vad som helst till rimligt pris, gärna nära södra station, och jag är på.. har ingen innergård och att ställa på gatan känns jävligt tvivelaktigt sedan nån bum försökt be mig om hjälp att starta "hans" eumoppe i trappen. ("vet du hur fan man får upp det här jävla låset? stått med hammare och mejsel men det ger sig fan inte!).
m.a.o är jag sjukt pepp på att hitta något till en rimlig kostnad där jag kan ha en (eller tre) scootrar, där jag slipper oroa mig för att ngt as står och försöker starta min vespa. har redan fått en framskärm förstörd vid stöldförsök, och det var mitt ute i bushen, så whatever makes the trick. jag vill inte behöva gå upp mitt i natten för att springa ut och kolla om ljudet jag hörde var nåt as som tafsade på min baby eller inte. nu är det törleyn som pratar men iaf..
vill styra upp ngnstans att ha grejer, men jag tror nästan mer på att hitta en lokal av något slag, hade själv studio vid systemet på rosenlundsgatan, 35 kvm för 1500 / mån tidigare.. är hur som haver pepp på att slippa åka till älvsjö för att få träffa henne.
2x v50 '81, luna 50s
m.a.o är jag sjukt pepp på att hitta något till en rimlig kostnad där jag kan ha en (eller tre) scootrar, där jag slipper oroa mig för att ngt as står och försöker starta min vespa. har redan fått en framskärm förstörd vid stöldförsök, och det var mitt ute i bushen, så whatever makes the trick. jag vill inte behöva gå upp mitt i natten för att springa ut och kolla om ljudet jag hörde var nåt as som tafsade på min baby eller inte. nu är det törleyn som pratar men iaf..
vill styra upp ngnstans att ha grejer, men jag tror nästan mer på att hitta en lokal av något slag, hade själv studio vid systemet på rosenlundsgatan, 35 kvm för 1500 / mån tidigare.. är hur som haver pepp på att slippa åka till älvsjö för att få träffa henne.
2x v50 '81, luna 50s
Den jag har info om är en bil garage plats med Stålbur i garaget vid korsningen östötagatan/Gottlandsgatan.
Får nog in ett par scootrar där.
Kostar 1512/månaden.
Då tänkte jag att vi delar. Antingen splitar vi priset på antal personer eller per scooter. Skulle detta föredras så har ju mitt hushåll redan 3st att förvara.
Plus att stålbur redan skyddar enormt mycket (ok om någon vill in så funkar inget skydd inte ens bly).
Börjar bli akut dags nu så vi borde komma fram till nått snarast!
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Får nog in ett par scootrar där.
Kostar 1512/månaden.
Då tänkte jag att vi delar. Antingen splitar vi priset på antal personer eller per scooter. Skulle detta föredras så har ju mitt hushåll redan 3st att förvara.
Plus att stålbur redan skyddar enormt mycket (ok om någon vill in så funkar inget skydd inte ens bly).
Börjar bli akut dags nu så vi borde komma fram till nått snarast!
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
förtydligande:
Jag menar självklar en garageplats med stålbur ämnad för en bil. Som man delar på ett par stycken och ställer in våra scootrar, det borde gå på ett ungefär 6-8 scooters på en bil.
Sen splittar man kostnaden på antalet personer.
1515.- kostar platsen. På 3 pers blir det 504:- skallen på 4 pers. 378:-
Antingen det eller per scooter man ställer dit!
Till Knastforms första fråga
http://www.sodermalms-trafikskola.se/
de verkar rätt bra, funderar på att anlita dem själv!
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Jag menar självklar en garageplats med stålbur ämnad för en bil. Som man delar på ett par stycken och ställer in våra scootrar, det borde gå på ett ungefär 6-8 scooters på en bil.
Sen splittar man kostnaden på antalet personer.
1515.- kostar platsen. På 3 pers blir det 504:- skallen på 4 pers. 378:-
Antingen det eller per scooter man ställer dit!
Till Knastforms första fråga
http://www.sodermalms-trafikskola.se/
de verkar rätt bra, funderar på att anlita dem själv!
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Mejlade Carpark om lediga platser i närheten av Medis/Södra Station och fick napp direkt. 375 kr/månad med en kalendermånads uppsägningstid. Sweet deal -hittade en 1 1/2 kvarter från mig. Tar platsen om det finns nåt att låsa fast Vespan i... MEN jag skulle föredra ett mekvänligt garage så jag fortsätter att leta och återkommer om nåt dyker upp. Bästa F
If it ain�t broke don�t fix it!
If it ain�t broke don�t fix it!
Har för många scootrar i hushållet för att nöja mig med en liten mcplatsruta.
En bilplats som jag skrev ovan skulle vid delning på 3-5 pers inte bli så mycket dyrare och då skulle man ha haft mekarsällskap!
Jag letar vidare för mina då!
Om jag lyckas fixa vajerjäveln så att jag kan köra iväg den #61514;
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
En bilplats som jag skrev ovan skulle vid delning på 3-5 pers inte bli så mycket dyrare och då skulle man ha haft mekarsällskap!
Jag letar vidare för mina då!
Om jag lyckas fixa vajerjäveln så att jag kan köra iväg den #61514;
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Hur gick det för er? En garagedeal på söder gick just i stöpet för mig som bor på kungsholmen och två kompisar som bor på söder. Vi flyttar gärna in i något omgående. Kraven är egen låst dörr och ingen insyn som det är i burarna. Har själv hittat ett par objekt som kanske kan vara något och delar gärna med andra scooterister.
Vilka är fortfarande intresserade av garage i stan och var bor ni?
Vilka är fortfarande intresserade av garage i stan och var bor ni?
Verkar ju mest vara stålbursgarageplats på södermalm som finns. Problemet är väl att man vill ha nära tillgång till sin v50 om dagarna och garage mest är intressant vid mek och vinterförv.
har man en sluten innegård så funkar det annars är gatan på tok för riskfyllt för en v50 (Speciellt på södermalm men alla krogar som generera förfriskade nyfikna vespatafsare)
Ultimat hade vart någon sorts av enskild garage/verkstad man kan dela på 4 personer där man kan meka med sina scootrar så gott man vill(har just nu 3 i hushållet varav en av akut mekbehov)
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
har man en sluten innegård så funkar det annars är gatan på tok för riskfyllt för en v50 (Speciellt på södermalm men alla krogar som generera förfriskade nyfikna vespatafsare)
Ultimat hade vart någon sorts av enskild garage/verkstad man kan dela på 4 personer där man kan meka med sina scootrar så gott man vill(har just nu 3 i hushållet varav en av akut mekbehov)
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05