Klar man vill va snyggast?

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
P Plutt
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare
Posts: 79
Joined: Sun 27 Aug 2006, 21:22
Location: Norrstrand

Klar man vill va snyggast?

Post by P Plutt »

Nylackad med nykromade detaljer, allt rörligt genomgånget med originalmotor - eller smårostig med knäckt handbromshandtag men rått trimmad?
Vad ska prioriteras när budgeten inte tillåter de bägge?

/PP

"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

jag skulle nog föredra trimmad, smårostig och med ett nytt bromshandtag.
gillar inte krom så mkt..
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Perfekt mekanik är alltid att föredra framför förförisk kosmetik.

Tycker jag. Men byt bromshandtag.

Mvh

Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by P Plutt</i>
<br />Nylackad med nykromade detaljer, allt rörligt genomgånget med originalmotor - eller smårostig med knäckt handbromshandtag men rått trimmad?
Vad ska prioriteras när budgeten inte tillåter de bägge?

/PP

"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************
vespaco
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1511
Joined: Thu 02 Mar 2006, 19:05
Location: Finland

Post by vespaco »

Originalmotor skulle jag välja och snygga upp utseendet. Rått trimmad motor tar kanske snabbt slut och sedan har du en maskin som är både sliten utan och innan. Och man kan ju trimma senare också, men har det yttre rostat bort så är det värre att putsa upp senare.
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Trim och primer!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Håller med vespaco!
Varför välja att köra runt på ett trimmat vrak?
I en gammal handbok från 1930 till Indian MC stod det: -"Håll efter motorcyckeln och håll den ren, så går den bättre."
Det låter konstigt, men sköter man om hojen, så hittar man småfel & rättar till dessa i tid..

:D:D:D:D:D:D
Post Reply