Fortsättning på Hendrix temat...

Här handlar det mest om scooterrelaterad musik, film m m.
Post Reply
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Fortsättning på Hendrix temat...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Jag såg Jimi Hendrix på Liseberg, någon gång på sensommaren 1967. Minns att jag åkte till konserten på min röda Vespa SS (regnr O81) fö.
/Scooterdaddy
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Wow! Den där kombinationen (Vespa till Hendrixkonsert) du gjorde den 3 september 1967, går sannerligen inte av för hackor! Jag skulle lätt offra min högra arm (samt elda upp alla mina nuvarande Vespor) för en sådan sak... Har alltid hävdat att jag lever i fel tid, men tyvärr är det inte mycket att göra åt "mossan o fassans" familjeplanering retroaktivt... :)

Till övriga: Ursäkta än en gång mitt dravel helt off-topic, som snarare hör hemma under "Livsstil/Musik". Det kanske är just Hendrix & Co som är den sanna scootermusiken trotsallt? Hans musik verkar åtminstone vara poppis i scooterkretsar när allt kommer omkring... :wink:

Till Jencla: Respect, man. Respect! (För att låna senare generationers uttryck för beundran).

Peace & Happiness!

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Sådärja, nu kan vi prata vidare utan att någon blir ledsen eller förvirrad.

-jo, jag kände till att MMM var förband, men inte så mycket mer, jag är inget hendrix fan på det sättet. Är däremot rejält fast i sextiotalets (och en bit in på 70-talet) musikträsk och har kommit ut på många olika grenar under åren.

Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />-jo, jag kände till att MMM var förband, men inte så mycket mer, jag är inget hendrix fan på det sättet. Är däremot rejält fast i sextiotalets (och en bit in på 70-talet) musikträsk och har kommit ut på många olika grenar under åren.

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Kul med en musiktråd!

...men ajo, Federico, det tror jag visst att du är! Det bor en Hendrix-fan i oss alla, med skillnaden att vissa inte vågar erkänna det eftersom det pajar deras scooterimage... :D Skämt å sido, det brukar inte vara något vidare att hamna i träsket, men när det rör sig om den tidsepokens musikträsk som du anger är det bara angenämnt. Visst är det underbart och fantastiskt att man kan trilla in på nya grenar som leder ut i trädkronorna allteftersom...

Förutom det rena bluesträsket (från sent 20-tal och nästan femtio år framåt) har jag spårat in på allehanda musik, främst mellan åren 1965 till 1973. Håller alltså med om att det producerades fantastisk musik under denna era, även om jag misstänker att vi allt som oftast är på diametralt motsatta musikmarker inom denna period. I mitt tycke är all musik efter -73 rena dyngan, vilken borde förbjudas och förstöras (med ett undantag: AC/DC med Bon Scott).

På tal om musik... Som min avatar visar har jag (eller snarare har haft) ett starkt intresse för gamla folkvagnar. Blev därför oerhört salig när jag häromdagen fick reda på existensen av denna "måste-ha-pryl". Hur ballt är det inte att kunna spela sin sextiotalsmusik med denna ultracoola skivspelare, en VW Kleinbus "split window" (VW Typ 2 T1), det ultimata 60-talsfordonet. Kolla bara in dessa länkar:

http://www.youtube.com/watch?v=VtsGvkD- ... ed&search=

http://www.vinylkiller.net

http://cgi.ebay.com/Volkswagen-VW-BUS-P ... dZViewItem

PS. Kasta Christer Sjögren och Vikingarna i fängelse omedelbart! DS.

Scooterhälsningar

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> I mitt tycke är all musik efter -73 rena dyngan, vilken borde förbjudas och förstöras (med ett undantag: AC/DC med Bon Scott).<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

med risk för att vara riktig nörd så tycker jag att AC/DC var bättre innan AC/DC, alltså The Valentines. men jag har bara hört låten Peculiar Hole In The Sky.

Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />med risk för att vara riktig nörd så tycker jag att AC/DC var bättre innan AC/DC, alltså The Valentines. men jag har bara hört låten Peculiar Hole In The Sky.

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, det är helt klart nördvarning på det där... :wink: (Där droppade din scooterimage ytterligare, Federico!). Det var väl bara Bon Scott som var med där? Har inte hört något av dem, men hört talas om nåt skumt i stil med en flöjtspelande Bon Scott om det kan vara det? Jag fick för mig att det skulle kunna vara nåt i stil med Jethro Tull - och de var ju bra med flöjtar, långstövlar och allt...

Scooterhälsningar

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

helvete, jag är avslöjad smyghippie. lyssnar bara på flöjthårdrock! dags att skaffa långt hår, eller har jag redan det?
peace , love

Federico
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Gillar flåsflöjt, DBS Fleur, har långt hår. Hmmmm.... Det är bara din böjelse för låga och hårda scootrar som räddar dig nu. ;)

Mvh

Guran

<br />helvete, jag är avslöjad smyghippie. lyssnar bara på flöjthårdrock! dags att skaffa långt hår, eller har jag redan det?
peace , love

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Post Reply