Sthlm Dragsters

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
mavio
Lärling
Lärling

Sthlm Dragsters

Post by mavio »

Min silver och kompisens gula Dragster 180 i höstsolen. :D

Image

Image
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

sweet!:)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Snygga! Hur är det med delar till Dragster, efter Italjets konkurs? Motorn är ju en vanlig Piaggio, samma som t ex Runner 180, men resten?

Enligt upgift har konkursboet sålts till Indien men jag läste om planer att börja bygga DRagster igen, med fyrtaktsmotor. Någon som vet mer? För Dragster är cool 8)
/jens
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Man får nog vara rädd om dom dragsterspecifika delarna eller köpa beg från england. Hoppas starkt på indien! Det stod ju en dragster med quasarmotorn som sitter i vespa gt250 på nån mässa för nåt år sen.

Lite slappt med fyrtakt bara. Det ska ju dofta om motorn och hända något när man drar i rullen. :D Piaggiomotorn är fin. Bästa uppfinningen sedan skivad ost.. 180 cc och 21 hk i orginalutförande.
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Mycket vackert!

Så synd att ingen hakade på Italjet och började tänka lite när dom designar sina scootrar. Nu ser ju alla (förutom möjligen Piaggio's) precis likadana ut.

Dragster är nog det enda framtida samlarobjektet, eventuellt också Honda Zoomer.

Mvh

Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Min silver och kompisens gula Dragster 180 i höstsolen. :D

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Post Reply