Dynojet?

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
User avatar
topps
Lärling
Lärling
Posts: 460
Joined: Mon 07 Jun 2004, 09:46
Location: Stockholm / Stuvsta
Contact:

Dynojet?

Post by topps »

Hej

Är det nån som har dyno-getat sin scooter? Vore ju roligt (eller tråkigt...) att veta hur många kusar man har fått upp den i eller om den fortfarande håller ogrinalprestanda. Vart gör man det, vad kostar det?
/H
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

http://www.motospeed.se/fs_.asp?http:// ... ategori=10

klicka på stockholms regionen (antar att det är den du är intresserad av?)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Image

Ring & fråga pris (och om en scooter ger utslag, dvs inte har för svag motor):):)
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Är det nån som har dyno-getat sin scooter? Vore ju roligt (eller tråkigt...) att veta hur många kusar man har fått upp den i eller om den fortfarande håller ogrinalprestanda. Vart gör man det,
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Har testat både min TS1 och Bajaj Cub på tyska träffar, senast TS1 på påskrunnet i Hamburg, då var det gratis.
/soulscooter.com/film/
På Bajaj Cuben blev jag positivt överraskad, på Ts1:an blev jag glad att se det långa effektbandet...
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

på TS1:an höll killen som testade hela tiden in kopplingenlite och brände ihop inre kopplingshävarmen och tryckkoppen på kopplingen = köra utan koppling 50 mil hem (men vadå, bara motorväg)
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Post by Ola Lång »

japp, på Hoj & Mc i Linköping testar dom gladeligen trimmade scooters. Dom blev dock väldigt tveksamma när jag rullade upp Lustgasrallyn, ifrågasatte huruvida det INTE kunde explodera och började lägga filtar på alla hojar runtomkring samt ställde en jätteplanka mellan cykeln som stod bredvid å dynobänken!
Jösses vad gott det lät när vi tryckte in gasen på 4:ans växel i 120!
Hela rummet dånade och alla i butiken sprang rakt över gården in i verkstaden för att se vad som var på gång! resultatete blev fjuttiga 28,5 utan och 36,18 med gas, mätt på bakhjulet.
Hem och trimma alltså. :(



"Skramlar motorn vid gaspådrag? Sätt då i större munstycken för lustgasen"
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">fjuttiga 28,5 utan och 36,18 med gas, mätt på bakhjulet.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du är för skoj Ola, <s><i>fjuttiga</i></s> 28,5 på bakhjulet :twisted:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Vad blir det på veven? 40?

Läste om den där snubben i Scootering som hade en Monza 260 i sin DL. Efter att han -trimmat NED- den, så hade han 38 hp på bakhjulet. Huuuuuu...

/Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">fjuttiga 28,5 utan och 36,18 med gas, mätt på bakhjulet.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du är för skoj Ola, <s><i>fjuttiga</i></s> 28,5 på bakhjulet :twisted:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Vad blir det på veven? 40?

Läste om den där snubben i Scootering som hade en Monza 260 i sin DL. Efter att han -trimmat NED- den, så hade han 38 hp på bakhjulet. Huuuuuu...

/Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">fjuttiga 28,5 utan och 36,18 med gas, mätt på bakhjulet.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du är för skoj Ola, <s><i>fjuttiga</i></s> 28,5 på bakhjulet :twisted:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

vad är en monza 260?
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Post by jencla »

Monza är ett trimkit till Lambretta 200, en större släkting till det vanligare Imola. Ganska ovanligt åtminstone här i Sverige, här kör de flesta som hårdtrimmar Lambretta 200 med TS1. Normalt är Monza på 225 cc men här Hedge pratar om ett högradigt modifierat Monza :twisted:
/jens
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Monza är ett trimkit till Lambretta 200, en större släkting till det vanligare Imola. Ganska ovanligt åtminstone här i Sverige, här kör de flesta som hårdtrimmar Lambretta 200 med TS1. Normalt är Monza på 225 cc men här Hedge pratar om ett högradigt modifierat Monza :twisted:
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

en sån ska jag ha!
tack!
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

Post by jencla »

User avatar
topps
Lärling
Lärling
Posts: 460
Joined: Mon 07 Jun 2004, 09:46
Location: Stockholm / Stuvsta
Contact:

Post by topps »

pratade med en scooterist (som vill förbli anonym), han på bänken men blev mycket besviken när hans malossimonster precis kom över 17hk. Kanske bäst att leva i tron att man åker runt på 25hk :P

/H
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />pratade med en scooterist (som vill förbli anonym), han på bänken men blev mycket besviken när hans malossimonster precis kom över 17hk. Kanske bäst att leva i tron att man åker runt på 25hk :P

/H
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hm, mest hästkrafter vinner? eller.
låter lite som att jämföra stereoanläggning, mest watt låter bäst? knappast.
Föredrar 17 hästar i ett skönt körbart register än 45 på toppen mellan 7000-13000varv. Det är ju trevligt om prylarna håller också.

(OBS, det är inte jag som är den anonyme,, jag har ju såklart mer än 17hk, vill man ju tro i alla fall ;))

Federico
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Tino Sacci sålde ett antal 'blanka' Monza-cylindrar till MB, där dom kunde fräsa och fodra dom själva. Det är en sån cylinder han hade, fast då med 260cc och -stoooora- portar uppenbarligen.

Mvh

Guran


<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Vad blir det på veven? 40?

Läste om den där snubben i Scootering som hade en Monza 260 i sin DL. Efter att han -trimmat NED- den, så hade han 38 hp på bakhjulet. Huuuuuu...

/Guran

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">fjuttiga 28,5 utan och 36,18 med gas, mätt på bakhjulet.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du är för skoj Ola, <s><i>fjuttiga</i></s> 28,5 på bakhjulet :twisted:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

vad är en monza 260?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************
Post Reply