Motorträff i Löddeköpinge 12 September

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Motorträff i Löddeköpinge 12 September

Post by Jonas »

<font size="2"><font face="Verdana">
Hej.

Efter nattmangling på Scooternsdag i lördags 2/9 kom vi fram till ( om jag nu inte minns fel :wink: )att jag skulle försöka sammankalla till en rideout till Motorträffen i Löddeköpinge. Motorsträffen håller på under tisdagskvällarna (18 -21) hela sommaren med avslutning den <b>12 September</b>.

Eftersom det är avslutning och det inte har varit så tätt med scootrar tidigare så hade det varit kul om vi kunde få ihop ett gäng och dra dit.

Lite info om träffen hittas här.
http://www.vikingatider.se/pages/motortraff2006.html

Tänkte att det kunde vara bra med ett uppsamlingsheat.

Malmöbor och utomsocknes samlas och kör från<b> Statoilmacken Midhem (Värnhem) 17:30</b>.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&m ... _ToMap&ax=

Lundabor och annat löst folk samlas på <b>Statoilmacken i Bjärred vid 17:45 </b>tiden och väntar där in folket från Malmö som förhoppningsvid bör droppa in lite innan 18.
Efter det blir det karavan till Löddeköpinge.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&m ... _ToMap&ax=

Hinner ni inte till mötesplatsen så kom senare till träffen. Vi lär synas :D.

Glöm inte att ta med cash. Korv med bröd, en kopp java och "Limonad" finnes att inhandla på plats.

På plats får vi sen botanisera i allehanda vanliga och ovanliga objekt.
Beroende på väder får vi komma överens om när det är återsamling för hemfärd.

Kom gärna med kommentarer och ideér.

Och till sist. Det finns inget dåligt väder, det mesta går att torka med en schysst värmepistol.

<b>Vi ses! // Jonas Janfelt</b></font id="Verdana"></font id="size2">

jonas@janfelt.se
070-2959710 kvällar.
Patrik_
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Patrik_ »

Bra idé!

Det kör vi på : )

/Patrik O.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Patrik_</i>
<br />Bra idé!

Det kör vi på : )

/Patrik O.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hej Patrik!

Slarvade bort ditt visitkort som jag fick på Scooterns dag, så jag mailade bilderna vi pratade om till din SSK-mail. Tipset är att kolla denna, alltså! :)

Funderar på att ansluta med Primaveran till träffen i Löddeköpinge, men vill inte ligga och piska motorväg (Primmyn under inkörning). Undrar således vilken väg dit som är inplanerad och i vilket tempo? Någon?

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Ingen motorväg för min Touring 1957:a.

Tänkte att vi skulle ta vägen över Lomma och visa upp oss.

Sedan Strandvägen till Bjärred och vidare på småvägar till Lödde.

Tänkte att vi skulle hålla runt 70 km/h eller beroende på vilka fordon som vill med.

Låter det OK ?

// Jonas
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jonas</i>
<br />Ingen motorväg för min Touring 1957:a.

Tänkte att vi skulle ta vägen över Lomma och visa upp oss.

Sedan Strandvägen till Bjärred och vidare på småvägar till Lödde.

Tänkte att vi skulle hålla runt 70 km/h eller beroende på vilka fordon som vill med.

Låter det OK ?

// Jonas<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hej Jonas!

Det låter lysande! Alltid trevligt med kustnära småvägar, så jag är med!

Scooterhälsningar

------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Mitt mobilnummer, om någon är försenad, förvillad eller förbryllad.

070- 2959710

// Jonas
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jonas</i>
<br />Efter det blir det karavan till Löddeköpinge.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Eftersom den tilltänkta karavanen endast bestod av två sorgligt ensamma Vespor, kan det vara på sin plats att med några bilder visa vad ni övriga missade av den fantastiskt vackra kväll som vi fick uppleva (kolla in kvällshimlen på de sista bilderna!).

"Rideouten" (kan man använda det uttrycket när man endast är två deltagare?) bjöd på härligt slingrande vägar - och *host* cykelbanor - genom bl a Lomma och Bjärred. Väl framme i Löddeköpinge anslöt ytterligare två tappra själar från landsorten, så att våra Vespor utgjorde ca 4 promille av det totala antalet samlade entusiastfordon, d v s uppskattningsvis ca 1000.

Stort tack till "reiseleiter" Jonas för en härlig rutt denna fina brittsommarkväll!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Scooterhälsningar

Post Reply