Da skal jeg til å sette inn den nye px150 motoren min i Touringen min fra 1960. Er litt usikker på hvordan jeg skal koble til det elektriske. Det er en motor uten elstart.
Ut ifra svinghjulet er det tre ledninger ut:
-grønn
-blå
-svart
Coilen har en gul ledning (jord?) og fire innganger:to grønne, en rød og en hvit.
Voltregulatoren har tre innganger: G, G og jord
Utifra ledningsettet fra scooteren er det fem ledninger:
-Grå (hovedlys)
-Rød (Stoppknapp)
-Blå (bremselys)
-Gul (Horn)
-Gul og svart
Hva skal kobles sammen?
Har også en tenningslås som jeg ønsker å sette inn. Dette er en Rally type tenningslås. Kobler jeg bare den på den røde ledningen?
PX150 motor i 1960Touring
God morgon!
Om din touring ej har batteri så skall du koppla så här:
http://soulscooter.com/tech/oldiepx.pdf
Observera att du behöver nog ej byta bromsljuskontakt!
Se om du har den lilla här:
http://soulscooter.com/tech/bromskontakt.jpg
Om du skall ha tändningslås så kopplar du det mellan röda(karossen)/gröna(motorn) kabeln och karossen.
Tror att du skall ha huvudmunstycke någonstans mellan 120 och 132.
Titta i instruktionen för ditt DR-kit på vilket gradtal du skall ställa tändningen.
/C
Om din touring ej har batteri så skall du koppla så här:
http://soulscooter.com/tech/oldiepx.pdf
Observera att du behöver nog ej byta bromsljuskontakt!
Se om du har den lilla här:
http://soulscooter.com/tech/bromskontakt.jpg
Om du skall ha tändningslås så kopplar du det mellan röda(karossen)/gröna(motorn) kabeln och karossen.
Tror att du skall ha huvudmunstycke någonstans mellan 120 och 132.
Titta i instruktionen för ditt DR-kit på vilket gradtal du skall ställa tändningen.
/C