Tyvärr är det så i Sverige, att firmorna inte tar in dom häftiga 125'orna. T ex Gilera och Aprilia har en mängd 125'or som gör över 110, men som aldrig kommer hit!
Den absolut tuffaste scooter-125'an är iallfall Peugeot JetForce Compressor, som med sin kompressormatade fyrtaktsmotor på 125 cc trycker ur sig strax över 20 hp. Den har ett vrid som en 250... Den tas faktiskt in till sverige, men den är dyyyr. JetForce 125 utan kompressor tas också in, och den har 15 hp, väldigt trevlig hoj som går fint, och klarar lugnt motorvägsfart. En hoj jag gärna skulle ha själv om jag böt bort min Kymco B&W 125.
Så visst finns det 125'or, men dom är inte många.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Newbee</i>
<br />Hejsan, är ny här och har totalt noll koll på detta med scootrar

Hoppas min fråga inte är för dum men jag tänkte ha tag i en scooter eller nåt till och från jobbet men vill ändå kunna ta mig fram så snabbt som jag brukar med bil, så min fråga är hur fort går en scooter, måste ha tag i en som gör 110 eller mer, och finns det någon speciell modell (modeller) man ska välja då, har bara lätt mc kort så inte mer än 125cc.
Tack för svar
Mvh Markus
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">