Splitta motor och hjälp med tändinst (V50, Mod)

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Andréas
Entusiast
Entusiast

Splitta motor och hjälp med tändinst (V50, Mod)

Post by Andréas »

Kan man splitta en motor och sedan låta den ligga öppen en längre tid utan att lager eller annat påverkas av att luft och dyl?

Min nästa fråga är om det finns någon i Göteborgsområdet som skulle kunna tänka sig att ställa in tändningen på min V50? Jag bjuder på kaffe och fika bröd :)
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

det beror på naturligtvis var du förvarar den och hur länge.
inomhus så kan jag inte se några problem med att den står öppen en vecka, det ligger sägert ett tunt lager olja överallt inuti som skyddar. Du kan ju lägga lite plast runt för att hålla damm borta.

men varför skulle du öppna den och sedan bara låta den ligga?

tändningen kan du nog ställa in själv om du läser på innan. :)
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />det beror på naturligtvis var du förvarar den och hur länge.
inomhus så kan jag inte se några problem med att den står öppen en vecka, det ligger sägert ett tunt lager olja överallt inuti som skyddar. Du kan ju lägga lite plast runt för att hålla damm borta.

men varför skulle du öppna den och sedan bara låta den ligga?

tändningen kan du nog ställa in själv om du läser på innan. :)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Har en motor liggande som jag funderar på att trimma men som student så har man ju inte direkt hur mycket pengar som helst så jag funderade på att splitta motorn och sälja veven och primären (som är LÅG) och sedan köpa nya delar när ekonomin tillåter...
Post Reply