Ok - om snabbast åtta veckor kan jag min Sprint -69 ursprungskontrollerad. Sen kan jag registrera den. Under tiden är jag alltså hänvisad till en V50 vilket i och för sig inte är en katastrof, men jag vill åka snabbare i sommar.
Kan man köpa en skrotad vespas papper av nån. Kan man göra en egen regskylt(...) ellr vad gör jag. Sommaren är kort.
Med något panikartade hälsningar
Ola
Funderar på att bli kriminell
-
- Lärling
Förstår hur frusse du är. Men försök samla dig, gör inte något fånigt som du sedan ångrar en lång tid framöver. Du har ju i alla fall en som du kan använda även om den inte är jättesnabb. Vi har tre stycken i vår familj och just nu är inte en enda i fungerande skick. Min GL, som skulle vara den som säkert skulle fungera är just nu utan motor, eftersom lagren i motorn visade sig vara slut. Motorn fördes för snart två veckor sedan för uppiffning. De två andra är båda atomiserade, dvs nedplockade i bitar för restaurering. Den andra GL:n är målad och motorn ihoppusslad. Men är tyvärr inte i vårt garage och det är ett fanstyg att få hit den. Jag blir så ARG! SS:n är ett projekt för sensommaren och kommande höst-vinter. Det du! Du har två fungerande, en laglig och en annan laglig om någon vecka, avundsvärt.