victor wrote:Det blev en tur med Vespan till "sjön" idag, eftersom det var lite varmt i Rom:
Coolt med vulkansjöar! Klart vatten i sådana? Badade du?
/ Fredrik
Sjalvklart badade jag, vattnet holl val en ca 30 grader
Tyvarr ar det inte alltid sa klart. Lago Martignano ar ren, men fortfarande med sandstrander och lite vagor samt ett par hundra badgaster ror snabbt upp grumlighet i vattnet. Vattnet ar dock rent, och omgivningen ett naturreservat.
Lago Bracciano, som ligger precis intill, och som ar mycket storre, aven den en vulkansjo, ar inte klar for fem ore. Dok huvudsakligen dar nar jag tog mitt dyk-certifikat, och det hander att man knappt ser handen framfor sig
Jamen jag antog att det betydde 1000:e BILDEN, inte skriveriet... Äsch! Haha, och om du i misstag skriver det 1000:e inlägget självdå, Terra? Får alla en tårtbit då?
victor wrote:Det blev en tur med Vespan till "sjön" idag, eftersom det var lite varmt i Rom:
/ Fredrik
Tyvarr ar det inte alltid sa klart. Lago Martignano ar ren, men fortfarande med sandstrander och lite vagor samt ett par hundra badgaster ror snabbt upp grumlighet i vattnet. Vattnet ar dock rent, och omgivningen ett naturreservat.
Lago Bracciano, som ligger precis intill, och som ar mycket storre, aven den en vulkansjo, ar inte klar for fem ore. Dok huvudsakligen dar nar jag tog mitt dyk-certifikat, och det hander att man knappt ser handen framfor sig
Låter härligt - tack för info! Kan tänka mig att vulkansjöar ofta har ett avsevärt djup? Det är något annat än "Pisseviken" på Ribban, eller hur!?!?
vespaco wrote:Jamen jag antog att det betydde 1000:e BILDEN, inte skriveriet... Äsch! Haha, och om du i misstag skriver det 1000:e inlägget självdå, Terra? Får alla en tårtbit då?
h. Skön, rar och kär
Nejdå, det 1000:e inlägget är det som gäller (även om det givetvis vore trevligt och önskvärt med en bild i detta).
Om jag mot förmodan råkar skriva det 1000:e inlägget, tycker jag att vi bestämmer att det 1001:a inlägget får äta tårta och bygga modell. Sounds fair enough?
Min nya kärlek tycker inte om när jag kallar henne "rar" eller "raring" - hon tycker det låter ålderdomligt - så jag kallar henne "snäckan" eller "doffsing" istället (det senare ordet existerar nog bara i malmöitiskan, precis som "fubbick" = idiot).
Woodstock wrote:
/ Fredrik
Låter härligt - tack för info! Kan tänka mig att vulkansjöar ofta har ett avsevärt djup? Det är något annat än "Pisseviken" på Ribban, eller hur!?!?
/ Fredrik
det är ganska kul faktiskt, man knatar ut ett par meter, vattnet går till knäna, två steg till och du bottnar inte längre. Sedan sluttar botten nedåt i ca 45 graders vinkel
Det första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att surfa alla bloggar som jag har länkat från min DP Race Tech Blog och kollar vad som hänt under dagen och vilka bilder/hojar det poppat upp sista dagarna, Wrenchmonkees Guzzi är nog höjdpunkten, inte så mycket scooterrelaterat men lite då & då dyker det upp en godbit som den här:
Victor in da house:
Vad händer vid inbromsning då fronten niger? Ser tajt ut mot vägen
När det ser sådär coolt ut, who cares, form before function....
DP says: Tänk en sån på Scooterns Dag, man skulle få prata mer än köra...
Ps. Jag kan se den framför mig, plåtren polerad Vespa & "dustbin" i polerad aluminium precis som Cole Fosters Moon Rocket, åhhh vad jag gillar den hojen...