Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Woodstock

Sportigast först!

Post by Woodstock »

På Gamla väster i Malmö vid middagstid idag:

Image

Mvh

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Sportigast först!

Post by Federico »

Woodstock wrote:På Gamla väster i Malmö vid middagstid idag:

Image

Mvh

/ Fredrik
kul att du fick med bilens förare och passagerare på bilden!
Federico
Woodstock

Post by Woodstock »

Federico wrote:

http://img518.imageshack.us/img518/6574/php2cui1ppm.jpg

Mvh

/ Fredrik
No offense mot mamman, men jag tror hon är för stor för att komma in i bilen. Däremot trodde jag först farbrorn i höger bildkant ägde bilen. Då jag parkerade stod han med en p-biljett i näven och glodde in i Lamborghinins ruta på förarsidan, men jag gissar att han bara var nyfiken på interiören...

Mvh

/ Fredrik
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Woodstock wrote:
Federico wrote:

http://img518.imageshack.us/img518/6574/php2cui1ppm.jpg

Mvh

/ Fredrik
No offense mot mamman, men jag tror hon är för stor för att komma in i bilen. Däremot trodde jag först farbrorn i höger bildkant ägde bilen. Då jag parkerade stod han med en p-biljett i näven och glodde in i Lamborghinins ruta på förarsidan, men jag gissar att han bara var nyfiken på interiören...

Mvh

/ Fredrik
Satt själv och försökte kläcka något om ball båge, ball bil och ball brunett, men fick inte till det.

Som vanligt en grym bild.

/putte
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Image

Mvh

/ Fredrik
Två vackra italienska donnor tillsammans.

No offense men jag skulle välja den större ;)

Och då syftar jag inte på mamman :grin:
Last edited by victor on Tue 09 Jun 2009, 22:57, edited 1 time in total.
tjugiofyra
Nybörjare
Nybörjare

Post by tjugiofyra »

Skulle välja Vespan framför Lambon alla dagar... Tror inte att min ekonomi matchar varken service, försäkring eller bensin till något större än en Vespa...
Vespa 50 1980
Woodstock

Post by Woodstock »

puttepj wrote:Satt själv och försökte kläcka något om ball båge, ball bil och ball brunett, men fick inte till det.

Som vanligt en grym bild.

/putte
Ball båge, mindre ball bil och...?

Tack!
victor wrote:Två vackra italienska donnor tillsammans.

No offense men jag skulle välja den större ;)

Och då syftar jag inte på mamman :grin:
*hmpf* Jag skulle välja Primmyn alla dar i veckan, året om. Sedan mamman...
tjugiofyra wrote:Skulle välja Vespan framför Lambon alla dagar... Tror inte att min ekonomi matchar varken service, försäkring eller bensin till något större än en Vespa...
Även om jag hade haft råd hade det blivit Primaveran tio gånger av tio. Och jag menar det.

Mvh

/ Fredrik
tjugiofyra
Nybörjare
Nybörjare

Post by tjugiofyra »

tjugiofyra wrote:Skulle välja Vespan framför Lambon alla dagar... Tror inte att min ekonomi matchar varken service, försäkring eller bensin till något större än en Vespa...
Även om jag hade haft råd hade det blivit Primaveran tio gånger av tio. Och jag menar det.

Mvh

/ Fredrik[/quote]

Framför Lamborghinin, antagligen samma här. Hade det däremot varit en Citroën DS eller en riktig Fiat 500 med soltak skulle valet bli svårare. Om man skulle jämföra egenskaper mellan Primaveran och Lambon skulle kampen bli rätt intressant!

Passagerarkapacitet - V: 2 (fler om man tar i) L: 2.
Lastkapacitet - V: Tills väskorna tar slut! L: en portfölj och en ryggsäck, förutsatt att passagerare saknas.
Motorkapacitet - V: Liten och nätt 125cc (eller? :|) L: Vrålstor V10 (har jag för mig) på hundratals kilo...

Och till hastigheten då. I ett toppfartstest får nog Primmyn erkänna sig slagen. Men om det gäller att kryssa sig genom en stad mitt på dagen tror jag att Vespan drar ifrån rätt rejält...
Och hur många vägar får man köra 340 på? ;)
Vespa 50 1980
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

:)

I trånga städer är dessutom en Primavera bra mkt snabbare än en Lamborghini...här finns det löjligt många högprestandabilar på en löjligt liten plats och det är alltid trafikstockningar =
Min Vespa är alltid snabbare än en Lamborghini, Ferrari etc.
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Jisses. Jag vet att det är ett skoterforum, men det ena goda behöver inte förta det andra.
Så länge det stannar vid en dröm så drömmer jag nog våta drömmar om Lamborghinin.

Sen att jag typ inte skulle ha råd med garageförsäkringen när jag inte har råd att köra den, om drömmen skulle bli verklighet, må vara en annan femma.

Bilden däremot är grym. Vespan är som en jordgubbe i toppen på bakelsen :-)

/putte
Woodstock

Post by Woodstock »

tjugiofyra wrote:Framför Lamborghinin, antagligen samma här. Hade det däremot varit en Citroën DS eller en riktig Fiat 500 med soltak skulle valet bli svårare.
Spontant känner jag att en VW-buss splitwindow är det enda fordon som skulle få mig att välja bort Primmyn.

Sedan bör man inte underskatta lastkapaciteten på en Vespa. Med pakethållare och rätt väskor kan man lasta enormt mycket på en scooter! Jag har haft 5-mannatält, sovsäck, kläder och skor för en vecka, 24 öl, full systemkamerautrustning, mat, verktyg och reservdelar m m på min Primavera och kört så 60 mil t o r utan några problem.
calle wrote::)

I trånga städer är dessutom en Primavera bra mkt snabbare än en Lamborghini...här finns det löjligt många högprestandabilar på en löjligt liten plats och det är alltid trafikstockningar =
Min Vespa är alltid snabbare än en Lamborghini, Ferrari etc.
Japp, just nu bedriver man omfattande vägarbeten på Amiralsgatan i Malmö. De senaste morgnarna har det varit bilköer från Brantevikstorg fram till Centralen! Då har man varit glad att man kan zick-zacka fram mellan bilarna med sin lilla Vespa... :grin:
puttepj wrote:Jisses. Jag vet att det är ett skoterforum, men det ena goda behöver inte förta det andra.
Så länge det stannar vid en dröm så drömmer jag nog våta drömmar om Lamborghinin.

Sen att jag typ inte skulle ha råd med garageförsäkringen när jag inte har råd att köra den, om drömmen skulle bli verklighet, må vara en annan femma.

Bilden däremot är grym. Vespan är som en jordgubbe i toppen på bakelsen :-)

/putte
Vad är det för en Lamborghini egentligen och vad kostar en sådan?

Mvh

/ Fredrik
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Woodstock wrote: Vad är det för en Lamborghini egentligen och vad kostar en sådan?

Mvh

/ Fredrik
Ser ut om en mycket sen Gallardo, men jag kan ha fel. Börjar på gissningsvis 1.9 miljoner och kan stanna på nästan vad som helst om man kryssar många kryss på beställningen.

/putte
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Äh, jag väljer Lambyn, säljer den genast och köper Bettan (fixar upp den :wink: ) och Bertil (om den ännu finns någonstans) , köper garage eller t.o.m. större lya med större garage, o.s.v. beroende på hur mycket pengar jag får!
Woodstock

Post by Woodstock »

vespaco wrote:Äh, jag väljer Lambyn, säljer den genast och köper Bettan (fixar upp den :wink: ) och Bertil (om den ännu finns någonstans) , köper garage eller t.o.m. större lya med större garage, o.s.v. beroende på hur mycket pengar jag får!
Vet hut, tant! :x Bettan är fin som hon är med sina åldersrynkor och annat. En dam åldras med värdighet och bör ej sminka sig som en tonåring, d v s renoveras... :wink:

Ja, undrar hur Bertil har det nuförtiden - nå´n som vet? Jag saknar honom faktiskt riktigt mycket. Hoppas han har fått behålla sin glada färgsättning och kärleksbudskap... :cry:

Mvh

/ Fredrik
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Åkte förbi en kool px jag såg på premiären. Skönt stuk med matchande hjälm.

Image
/David
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Och lite mekbilder

Image

Image
/David
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by swepett »

Woodstock wrote:Tog en runda längs Via Veneto i Rom under lunchen...eller, njae...Östra Tullgatan i Malmö var det visst, men iallafall...

Image
Vad hände med bilden? Den sysna inte längre...

/Svante
Last edited by swepett on Mon 22 Jun 2009, 12:40, edited 1 time in total.
GT200 '07
Touring '60
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Vet inte om en scooterfilm egentligen kan räknas till dagens scooterbild, men här är mitt bidrag:

Image
http://www.youtube.com/watch?v=45Ugd37y ... re=channel

Även om jag tog det lugnt för att inte kameran skulle vibrera av vibrerar det rejält i vilket fall som helst; Roms vägnät är inte direkt Europas bäst underhållna; det är mer som i Indien ;)
Woodstock

Post by Woodstock »

victor wrote:Vet inte om en scooterfilm egentligen kan räknas till dagens scooterbild, men här är mitt bidrag:

Image
http://www.youtube.com/watch?v=45Ugd37y ... re=channel

Även om jag tog det lugnt för att inte kameran skulle vibrera av vibrerar det rejält i vilket fall som helst; Roms vägnät är inte direkt Europas bäst underhållna; det är mer som i Indien ;)
Härlig filmsnutt, Victor!

The Monkees funkar inget vidare på italienska... :wink:

Mvh

/ Fredrik
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Woodstock wrote: Härlig filmsnutt, Victor!

Ahahahaha - måste söka fram något absurt till andra halvan av filmsnutten som jag inte redigerat ännu ;)

Notera stebel-hornet ungefär vid 2:46.

Fotnot: Caterina Caselli: http://www.youtube.com/watch?v=jF_lGrD_3gg (sono bugiarda - jag är en lögnerska)
Woodstock

Post by Woodstock »

victor wrote:
Woodstock wrote: Härlig filmsnutt, Victor!

Ahahahaha - måste söka fram något absurt till andra halvan av filmsnutten som jag inte redigerat ännu ;)

Notera stebel-hornet ungefär vid 2:46.

Fotnot: Caterina Caselli: http://www.youtube.com/watch?v=jF_lGrD_3gg (sono bugiarda - jag är en lögnerska)
Den här kanske hade passat?

http://www.youtube.com/watch?v=Md702EbjnkY

Sämre än så här blir det iallafall inte - inte ens på italienska. Vilken dynga!

Mvh

/ Fredrik
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Woodstock wrote: Den här kanske hade passat?

http://www.youtube.com/watch?v=Md702EbjnkY

Sämre än så här blir det iallafall inte - inte ens på italienska. Vilken dynga!
Vi tänker nog likadant - igår slog mig tanken: "Men finns det inte en låt 'Semester med min cinquanta special'?" Kontrollerade, hittade samma video och det behövdes inte många sekunder innan jag kom ihåg vilken otroligt dålig låt det är :D
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

Man har ju hört "att styla en PVC-scooter är som att sminka en gris" men......

http://1.bp.blogspot.com/_7gYNb3GSh4M/S ... -haram.jpg

Lite ballare är den här från Michel Aroutcheff som gjort allt från möbler till Tin-Tin & gaston leksaker....

http://2.bp.blogspot.com/_7gYNb3GSh4M/S ... cotine.jpg

DP says: Duktigt uttråkad, surfar planlöst och hittar ett & annat guldkorn....
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Hittade denna tavla på eBay. :grin:

Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

fritte wrote:Hittade denna tavla på eBay. :grin:

http://img190.imageshack.us/img190/2558/donna.png