klinkhammer wrote:Otroligt ballt med 2CV skåp (schysst färgmatchning, Luna, hjälm, till o med spännbanden!).
Lunan och hjälmen tillhör ju LENY här på forumet, han var också med till Klassikers "Träffpunkt 70" vid det sjuttiotals-orörda Kulturhuset i Borås den 17:e maj.

Det fanns ju så att säga en orange tanke med i planeringen... och vi fick ju stå i "Orangeriet", en speciell avdelning för orange fordon med hedersam placering framför teatern. Jag hade den träffen som måltavla till att bli färdig med skåpet, och blev det också på natten före...! Se'n for jag och hämtade LENY:s Luna, men hade inte hittat några lastöglor i min smak att montera på lördagkvällen, så Lunan spändes ned i bältesinfästning och bakstötfångare. Men nu finns det snygga lastöglor i det orange skåpet att fästa scootrar i. Stella/PX är för stora (tror mitt ögonmått), min Touring får däremot plats med lite framhjuls-skav mot förarens eller passagerarens rygg beroende på vilken diagonalvinkel scootern är lastad med! Fast åker man själv och fäller fram passagerarens säte är det förstås inga problem att lasta Stella/PX. Eller vilken annan scooter som helst, för den delen.
klinkhammer wrote:Brukar låna morsans 2CV ibland och kan inte låta bli att imponeras av komforten och körglädjen. ... å kör man scooter är det lätt att lära sig köra 2CV -full gas bara!
Ja, visst finns det någon gemensam beröringspunkt mellan dessa fordon, och då inte bara marsch-hastigheten

!
Bengan wrote:Peter Sundfeldt wrote:
Gött med alla Alfor! Bertonen är så vacker, men vackrast av alla måste vara Duetto med den sköna runda baken! Är det en sån man skymtar några bilar bort?
Japp, tror nog att det är så'n, för en Duetto är väl en tidig Spider med sin "boat-tail"? Och en så'n står gärna på min vill-ha-lista... när jag sålt något annat, vill säga!

Såg för övrigt en i Göteborg i går, på väg i nya Nissan GT-R ned till Falkenbergs Motorbana för att köra och spela in där. Vilken dj-a bil GT-R:n är! Otroligt snabb, stabil och aerodynamiskt effektiv.

Nu är det
väldigt långt i från ämnet, men vad faen, det är min tråd och det handlar ju om härliga fordon!