Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Vart en sväng till Söderköping ikväll där jag rullade in i pitoreska miljöer, kanaler slussar båtar Åar och glassbarer i en salig röra. Gillar man Germanska språket skall man absolut ta sig dit under Augusti månad då det kryllar av Fritzar där. Mycket populär turistort som lockar alla möjliga nationaliteter samt även en o annan scooterist[8] /Montör J
Image
Image
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Image

Fick en guidad rundtur av södra närförorternas vägar häromdagen. Skönt när temperaturen dalar något...

/JM

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag höll på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen när jag såg din första bild, JayJay. Spökligt likt förarvyn från min Primavera, t o m med det gamla skattamärket på samma plats!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ja dom är lika dom små liven. Har blitt mycket Orangea Primaveror i den här tråden:D Bra initiativ förresten, kul o se vad folk hålls med runtikring. /Jensa
Image
freddarok
Entusiast
Entusiast

Post by freddarok »

Mors, filamde lite när jag och stomper var ute å brände på kvällskvisten...

http://www.youtube.com/watch?v=Fmrc0Jamlqg

/Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by freddarok</i>
<br />Mors, filamde lite när jag och stomper var ute å brände på kvällskvisten...

/Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

supernice!

Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />http://myrenas.se/bldr/grasuggan_o_orangea_faran.jpg

Fick en guidad rundtur av södra närförorternas vägar häromdagen. Skönt när temperaturen dalar något...

/JM<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Två brutalsnygga scootrar! Sidostöd är helt klart grejen att ha! Vad är den vänstra för modell? Din Rally är en av mina våta drömmar... :)<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayJay</i>
<br />Ja dom är lika dom små liven. Har blitt mycket Orangea Primaveror i den här tråden Bra initiativ förresten, kul o se vad folk hålls med runtikring. /Jensa<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Visst är dom och fler ska de bli! Jag har en likadan -69:a på gång (ska bara råna en bank först). Kul att folk postar sina enstaka dagsbilder här - fortsätt så!

OT: Jag noterade den fina bildkvalitéten i dina bilder och undrar vad det är för kamera? (EXIF-infon i bilderna är inte med). Har blivit av med min trogna Pentax-kompakt och skulle behöva en ny som komplement till min Canon-blyklump. Berätta gärna vad det är för kamera!<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by freddarok</i>
<br />Mors, filamde lite när jag och stomper var ute å brände på kvällskvisten...

/Fredrik<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tjusigt filmat! Var har du satt kameran? Man får väl ta och köpa sig en digitalvideokamera och filma sina åkturer med. Kan säkert uppskattas när man sitter och skvätter i blöjan på ålderdomshemmet och vill minnas sitt liv...

/ Fredrik
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">OT: Jag noterade den fina bildkvalitéten i dina bilder och undrar vad det är för kamera? (EXIF-infon i bilderna är inte med).<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är en IXUS 750, är himla nöjd med den. Bara man lär sig inställningarna, man läser ju inte gärna instruktionsboken..Ställer man den på 50ASA så blir det riktigt trevlig uplösning. Bildinfon försvinner kanske när jag förminskar bilderna?/Jensa
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />Image

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Två brutalsnygga scootrar! Sidostöd är helt klart grejen att ha! Vad är den vänstra för modell? Din Rally är en av mina våta drömmar... :)[quote]

Den grå är min LowRider GS160 Mk1

Federico
freddarok
Entusiast
Entusiast

Post by freddarok »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Tjusigt filmat! Var har du satt kameran? Man får väl ta och köpa sig en digitalvideokamera och filma sina åkturer med. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tackar! Kameran (Sony DSC V3) sitter med diverse remmar strax under hakan. Inte så jäkla skönt direkt men vad gör man inte...

/F

Fredrik
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Den grå är min LowRider GS160 Mk1

Federico<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Mycket snygg, den ser helt underbart rå och busig ut! Ett par riktigt lyckade och förhöjande detaljer såsom sadel och fälgar (köper man dem breddade och passar de på Primavera tro?). Är det ett ögonlock på framlampan eller bara en kromring? Stiligt arbete, Federico!

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Den grå är min LowRider GS160 Mk1

Federico<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Mycket snygg, den ser helt underbart rå och busig ut! Ett par riktigt lyckade och förhöjande detaljer såsom sadel och fälgar (köper man dem breddade och passar de på Primavera tro?). Är det ett ögonlock på framlampan eller bara en kromring? Stiligt arbete, Federico!

/ Fredrik

Framfälgen är original GS160 med 110 däck, bak sitter det wide med 130. Inget ögonlock på lampan, bara SIEM-kromring

Federico
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Mums va snyggt!
Är limpan skön att sitta på Fredrik, eller
är den för hårdingar?

Jonas, kör du combo-stöd, central/sidstöd?
Funkar det bra?
// Klingen

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />Image

/JM

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by freddarok</i>

/Fredrik

Härligt med lite (Gdansk)-cruising vid datorn på förmiddagen!
Ser ut som att ni är på motorvägen mot Örebro en stund?
// K
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">]Mors, filamde lite när jag och stomper var ute å brände på kvällskvisten...
/Fredrik
Underbart härlig känsla och fint ljud i Lambrettan!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
är den för hårdingar?

// Klingen

Svar: -den är snygg....

Federico
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Ser lite grann ut som droppat styre?
Kan du ge lite mer info om din Vespa Fredrik?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
är den för hårdingar?

// Klingen

Svar: -den är snygg....

Federico
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Klingen</i>
<br />Ser lite grann ut som droppat styre?
Kan du ge lite mer info om din Vespa Fredrik?

kommer

Federico
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Visserligen inte dagens scooterbild, inte ens gårdagens, men jag tänkte att den ändå kunde vara kul att se. Städar just på en hårddisk och hittade en bild av en mycket ung Jens som sommaren 1969 kör hill climb i Peel på Isle of Man på en Vespa Super Sport 1966.

Image

/jens

scooterdaddy - gammal är äldst
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Underbar bild, Jensa 8)
freddarok
Entusiast
Entusiast

Post by freddarok »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Klingen</i>
<br />

Härligt med lite (Gdansk)-cruising vid datorn på förmiddagen!
Ser ut som att ni är på motorvägen mot Örebro en stund?
// K

Jo det är faktiskt E18, mycket observant av dig, men mot Oslohållet. Kom aldrig dit dock:D
/F
Terraplane Blues

Vilken härlig bild, Jencla! Vet du om scootern lever kvar idag? Det är nästan F1-stuk på backspegeln...

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Vet du om scootern lever kvar idag? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det vet jag tyvärr inte, sålde den sommaren 1969 då jag köpt en Rally 180. Men jackan hänger kvar i garderoben, den använder jag fortfarande ibland ...

Backspeglarna är av en modell som kallades Sebring. Egentligen avsedda för sportbilar men många i Vespa Club Göteborg använde dem.
/jens
Edward
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Edward »

Jens, den bilden är som gjord till en affisch!
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Heisann!
Noen bilder fra helgas tur;
Image
Image
Image
Image
Image

Konsert ble det også;
Image

Og oppi det hele, en gal halvsvenske;
Image

Flere bilder på http://www.flickr.com/photos/svint1/

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Terraplane Blues

Härliga bilder, Svint1! Hur många blev ni? Där var en hel del smallframes såg jag. Kul!

Den här bilden på tre jämnslitna Touringar är riktigt skön:

http://www.flickr.com/photos/svint1/544196292/

/ Fredrik
Post Reply