SCOOTERMODELLTÄVLINGEN

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Jag hoppas att det kommer upp en blänkare om tävlingen på hemsidan, när det är dags att börja rösta. Så att så många som möjligt går in på forumet och röstar.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />*phuuu* Har varit panik några veckor nu när jag inte fått tummen ur och fått ihop något men igår kväll smällde det till och blev en modell. Nu på lackering .... hoppas den hinner torka innan midnatt :P
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag håller tummarna för att lacken inte skall rinna för dig också...:):D:):D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br />Jag hoppas att det kommer upp en blänkare om tävlingen på hemsidan, när det är dags att börja rösta. Så att så många som möjligt går in på forumet och röstar.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"

<font color="teal"><b>Kan vara en ide, fixa det är du bussig...</b></font id="teal">:):D:):D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />*phuuu* Har varit panik några veckor nu när jag inte fått tummen ur och fått ihop något men igår kväll smällde det till och blev en modell. Nu på lackering .... hoppas den hinner torka innan midnatt :P
<font color="teal"><b>Ta 3 preliminära foton & sänd före midnatt, de färdiga före 8:00 imorron så byter jag ut dom när <i>"John Blund has left the building..."</i>
Gäller andra med samma problem oxå, men bara om de hör av sig....</b></font id="teal">:):D:):D
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Du får foton från mig före midnatt !

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Du får foton från mig före midnatt !

Federico

<font color="teal"><b>Toppen-toppen!!</b></font id="teal">:):D:):D
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

lim på alla fingrarana och det stinker sprayfärg i hela trapphuset efter jag tjyvmåla i cykelrummet
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Mina bilder kom just iväg! Jisses, att man ännu sista dagen skulle kämpa med en ram som höll på att gå i bitar. Limningen kan jag ju inte skylla på... :D Nästa gång skall jag nog minsann lösa det problemet på något annat sätt! :cry:
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

<font color="green"><font size="6">FÄRDIG!</font id="size6"></font id="green">
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Och så hade kickstarten ramlat av... Ny panik, nya bilder, nytt mail. Kanske det nu skulle vara klart.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<b><font size="5"><font color="blue">BINGO!</font id="blue"></font id="size5"></b>

Otroligt men sant - även jag är färdig och har mailat in bilderna! Jag kan knappt bärga mig att få se allas fina modellscootrar. Good luck, allihop! :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Ta 3 preliminära foton & sänd före midnatt...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Bara tre? Det stod i instruktionerna på förstasidan att man fick skicka in mellan tre och åtta bilder. Jag valde det senare, så jag hoppas det var okej? (Kunde inte bestämma mig... :P).

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Terraplane Blues

Kort fråga angående röstningsförfarandet:

Är det tillåtet att rösta på sig själv?

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Kort fråga angående röstningsförfarandet:

Är det tillåtet att rösta på sig själv?

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Vissst........
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

min blir klar imorgon den 15:e, så jag antar att jag är ute ur tävlingen nu. Den kommer omöjligtvis hinna torka inom 40 min... Lycka till ni andra!!!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

:D:D<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />min blir klar imorgon den 15:e, så jag antar att jag är ute ur tävlingen nu. Den kommer omöjligtvis hinna torka inom 40 min... Lycka till ni andra!!!
skynda dig, vi väntar!:):D:)
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

skönt då missade jag inte? har du fått alla bilderna fritte?

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />skönt då missade jag inte? har du fått alla bilderna fritte?

Federico
sent om cider....
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag skickade ju in min igår, vid 00.30 :(
Terraplane Blues

Wow! Alldeles fantastiska scootermodeller allihop - jättekul att få se! Kommer det några fler under dagen, för visst var det 16 anmälda? Är det meningen att man ska kommentera varandras modeller i modellernas separata trådar? Det gäller att inte svara isåfall - det avslöjar ju modellbyggaren...

Angående röstningen kanske det är värt att påpeka att alla SSK-medlemmar äger rätt att rösta (alltså inte bara de som har byggt modeller). Bäst vore om någon webmaster för sidan gjorde någon form av blänkare om röstningen på förstasidan, tycker jag.

Vill även passa på att ge en stor eloge till Fritte, som har dragit ett tungt lass med publicering av bilder o s v.

Scooterhälsningar

/ Fredrik

PS. Jag har redan gissat mig till flertalet modellscootrars byggare. Tror jag... DS.
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Jag har lagt ut en blänkare under nyheter. Sen gissar jag väl att det är väl fritt fram för den som är medlem på Forumet att rösta - vare sig man är med i SSK eller inte eftersom vi inte har någon hård koppling mellan forumet och medlemskap i SSK.
Terraplane Blues

<br />Jag har lagt ut en blänkare under nyheter. Sen gissar jag väl att det är väl fritt fram för den som är medlem på Forumet att rösta - vare sig man är med i SSK eller inte eftersom vi inte har någon hård koppling mellan forumet och medlemskap i SSK.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Perfectomundo! Ja, givetvis menade jag forumsmedlemmar - sorry!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

snyggt jobbat med modelltävligen Fritte! såg att du gjort sista korret 02.40 i natt!

är det fritt fram att kommentera modellerna? isåfall få man göra en fake kommentar på sin egen också annars blir det uppenbart vad man gjort! ;)

Federico
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Fritte, fick du inte mina bilder inatt? Jag skickade dem 2 min efter bidrag nummer 9, som syns i bakgrunden....

Skickat: 00:26, mottaget: 03:25
Min e-mail e sån, borde varnat för det...
pillar in bilderna snart..:)
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Det kanske ska vara en sepparat tävling där man gissar vem som har gjort vad 8)

Fast den kanske är lite för lätt.....

Nej nu tycker jag det är fritt fram att kommentera modellerna i dom olika trådarna!
Post Reply