Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Rickard
Entusiast
Entusiast

Post by Rickard »

Ett kort från min trädgård efter dagens provtur. Några smärre inställningar kvar sen är den helt klar! Försäkrad idag så nu får jag köra "lagligt" :D
Image
En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig 8)
Vespa 50/N -71
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

puttepj wrote:
... Nej, jag tror inte jag kommer att köpa mig en vespa och även om jag tror mig ha både teknikskillen och det mesta i nödvändig utrustning så kommer jag nog inte renovera någon gammal hoj.

/putte
lova inte för mycket nu, många börjar precis så... :P

Rickard: Skitsnyggt! Bra jobbat!

Crispin
Medlem i Svenska Scooterklubben.
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Rickard wrote:Ett kort från min trädgård efter dagens provtur. Några smärre inställningar kvar sen är den helt klar! Försäkrad idag så nu får jag köra "lagligt" :D
Image
En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig 8)
Gillar färgsättningen. - Snyggt :smile:
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Rickard wrote:En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig 8)
:-D Hade jag inte sett din step-by-step renovering, hade jag nog tagit den för en ny vespa i retrostil.

Grymt snyggt slutresultat. Det gör knappas ont alls eller hur?

/putte
Rickard
Entusiast
Entusiast

Post by Rickard »

puttepj wrote:
Rickard wrote:En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig 8)
:-D Hade jag inte sett din step-by-step renovering, hade jag nog tagit den för en ny vespa i retrostil.

Grymt snyggt slutresultat. Det gör knappas ont alls eller hur?

/putte
Tack för alla era lovord :D
Putte erkänn att du blir mer och mer sugen på en Vespa.
Vespa 50/N -71
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Rickard wrote:Putte erkänn att du blir mer och mer sugen på en Vespa.
En del konst skall avnjutas på avstånd ;-)

/putte
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Blev en liten tur igår. När jag väl fått på ryggstödet ordentligt (gissa två gånger om fästena verkligen passar "alla" modeller). Kallt som f-n men vad gör väl det =)
Image

Snön ligger kvar i skidbacken på Sollenkollen.
Image

Nygamla däck, passade ju bra sist så jag kollade visst inte tillräckligt noga innan jag åkte. Visade sig att det nya avgasrörets bult tog i däcket. Illa men det går nog att köra vidare på. Bulten är fixad så nu ska det inte slita mer.

Image

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Stebler
Nybörjare
Nybörjare

Post by Stebler »

Fick mig en tur till Djurgården i helgen så jag passade på att ta en liten bild.

[U/my.php?image=p1030007.jpg]Image[/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img212/p1030007.jpg/1/]Image
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

wow! Den första medlems LXS på bild!
Bara det är gjord av plåt så....
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Går de inte att få med den snygga sadeln i Sverige?

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Stebler
Nybörjare
Nybörjare

Post by Stebler »

Jorå men på 125:an är den här standard. Och även om tjejen gillar att åka bak så tror jag inte att hon skulle uppskatta det lika mycket med den sadeln ;)

//S//
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Den andra sadeln är ju så mycket cleanare. Hon kan väl köra sin egen =)

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Stebler
Nybörjare
Nybörjare

Post by Stebler »

Håller med. Kanske blir så att hon får ärva den här (med den snygga sadeln då) om jag köper en ny tills nästa år. Ska bara få henne att ta ett bågekort först…

//S//
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

...och man han inte ens ut från besiktningen med sitt gröna papper för att wheela ett varv utan hjälm av glädje, förrän polisen stoppar en...
Image
för att berätta att han har också en Rally hemma, men den är från -74 och blå...
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Blev plåtad på väg till jobbet vid Skeppsbron idag. Fredrik F stod påpassligt där och plåtade när jag åkte förbi

Image
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram... :grin:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

vespaco wrote:Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram... :grin:
Det är Hedge som kör byggarcaddyn, den svartvita vespan är bara någon mopedist som passerade förbi samtidigt...
Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Har 'mopedvespan' måntro gråa däck eller är det rökdimma som syns... Stackars Vespa, får nog inte nog med mat när aktern är så förskräckligt tunn... Elaka ägare! :grin: :grin:
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Federico wrote:
vespaco wrote:Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram... :grin:
Det är Hedge som kör byggarcaddyn, den svartvita vespan är bara någon mopedist som passerade förbi samtidigt...
:grin:

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Samma här. Tittade länge på bilden med hojen och ponnyn framför men vespan missade jag. Hade aldrig sett den om inte jag läst hela tråden :-)
Cool bild i övrigt.

/putte
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Federico wrote:
mopeder har inte skattemärke,dom e skattebefriade,alltså e det en mc :wink:
Micool1972
Entusiast
Entusiast

Post by Micool1972 »

Är det bara jag som är knäpp och inte fattar, men varför följer guran efter den dära kille som cyklar utan byxor. Är det den nya trenden för i vår? Ta sig fram utan brallor har ju scooterister gjort förr. Både här och i
finland ;)
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Nya trafikregler här i Stockholm, egna filer för bussar, Lambretter och cyklister utan brallor!

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Tog med scooter och flickvänpå till Strängnäs hojmarknad (som märkligt nog ligger i Stallarholmen) igår. Kände mig inte riktigt hemma...sällan har så många skinnvästar skådats i en och samma idrottsplats. Trevligt att köra några mil, dock - trots att Lambrettan fortfarande inte riktigt beter sig som jag vill att den skall göra.

Image
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Ronnie wrote:Tog med scooter och flickvänpå till Strängnäs hojmarknad (som märkligt nog ligger i Stallarholmen) igår. Kände mig inte riktigt hemma...sällan har så många skinnvästar skådats i en och samma idrottsplats. Trevligt att köra några mil, dock - trots att Lambrettan fortfarande inte riktigt beter sig som jag vill att den skall göra.

Image
Hmmm... Ronnie, de lite mörka hörnen du alltid har på dina bilder; kommer de av motljusskyddet eller är det något du adderar i efterhand?
Post Reply