Ett kort från min trädgård efter dagens provtur. Några smärre inställningar kvar sen är den helt klar! Försäkrad idag så nu får jag köra "lagligt"
En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig
puttepj wrote:
... Nej, jag tror inte jag kommer att köpa mig en vespa och även om jag tror mig ha både teknikskillen och det mesta i nödvändig utrustning så kommer jag nog inte renovera någon gammal hoj.
/putte
lova inte för mycket nu, många börjar precis så...
Rickard wrote:Ett kort från min trädgård efter dagens provtur. Några smärre inställningar kvar sen är den helt klar! Försäkrad idag så nu får jag köra "lagligt"
En karl mellan 55-65år höll på att vrida av sig huvudet när han såg mig komma åkandes, hoppas han klarade sig
Blev en liten tur igår. När jag väl fått på ryggstödet ordentligt (gissa två gånger om fästena verkligen passar "alla" modeller). Kallt som f-n men vad gör väl det =)
Snön ligger kvar i skidbacken på Sollenkollen.
Nygamla däck, passade ju bra sist så jag kollade visst inte tillräckligt noga innan jag åkte. Visade sig att det nya avgasrörets bult tog i däcket. Illa men det går nog att köra vidare på. Bulten är fixad så nu ska det inte slita mer.
Jorå men på 125:an är den här standard. Och även om tjejen gillar att åka bak så tror jag inte att hon skulle uppskatta det lika mycket med den sadeln ;)
Håller med. Kanske blir så att hon får ärva den här (med den snygga sadeln då) om jag köper en ny tills nästa år. Ska bara få henne att ta ett bågekort först…
...och man han inte ens ut från besiktningen med sitt gröna papper för att wheela ett varv utan hjälm av glädje, förrän polisen stoppar en...
för att berätta att han har också en Rally hemma, men den är från -74 och blå...
Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram...
vespaco wrote:Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram...
Det är Hedge som kör byggarcaddyn, den svartvita vespan är bara någon mopedist som passerade förbi samtidigt...
Har 'mopedvespan' måntro gråa däck eller är det rökdimma som syns... Stackars Vespa, får nog inte nog med mat när aktern är så förskräckligt tunn... Elaka ägare!
vespaco wrote:Hehe, såg först bara motorcykeln och undrade vagt hur en skoterist kan bli igenkänd på en vanlig motorcykel. Sedan rullade jag bilden så att högra delen kom fram...
Det är Hedge som kör byggarcaddyn, den svartvita vespan är bara någon mopedist som passerade förbi samtidigt...
Samma här. Tittade länge på bilden med hojen och ponnyn framför men vespan missade jag. Hade aldrig sett den om inte jag läst hela tråden
Cool bild i övrigt.
mopeder har inte skattemärke,dom e skattebefriade,alltså e det en mc
Är det bara jag som är knäpp och inte fattar, men varför följer guran efter den dära kille som cyklar utan byxor. Är det den nya trenden för i vår? Ta sig fram utan brallor har ju scooterister gjort förr. Både här och i
finland
Tog med scooter och flickvänpå till Strängnäs hojmarknad (som märkligt nog ligger i Stallarholmen) igår. Kände mig inte riktigt hemma...sällan har så många skinnvästar skådats i en och samma idrottsplats. Trevligt att köra några mil, dock - trots att Lambrettan fortfarande inte riktigt beter sig som jag vill att den skall göra.
Ronnie wrote:Tog med scooter och flickvänpå till Strängnäs hojmarknad (som märkligt nog ligger i Stallarholmen) igår. Kände mig inte riktigt hemma...sällan har så många skinnvästar skådats i en och samma idrottsplats. Trevligt att köra några mil, dock - trots att Lambrettan fortfarande inte riktigt beter sig som jag vill att den skall göra.
Hmmm... Ronnie, de lite mörka hörnen du alltid har på dina bilder; kommer de av motljusskyddet eller är det något du adderar i efterhand?