Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
calle
Trollkarl
Posts: 2770 Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:
Post
by calle » Thu 04 Dec 2008, 14:15
Zikes wrote: sadel säger du... på vilket sätt?
saknas en bit...
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Zikes
Lärling
Posts: 250 Joined: Sun 23 Nov 2008, 22:54
Post
by Zikes » Thu 04 Dec 2008, 14:20
Den är inte av den tidiga varianten med förstärkt ram.
Tror det bara är luftfiltret. Det är ett fint bränslefilter också som ni kan se. Jag har själv inte inspekterat detta så mycket. Tror det är en snabb fullösning. Bränslekranen är inte direkt original heller men den har jag ingen bild på. Jag ska ta reda på mera i helgen och då kanske ni får fler bilder.
I övrigt kan jag berätta att den går finfint.
För övrigt kanske en admin kan klippa ut den här biten diskussion och bilder och lägga i en egen tråd.
Zikes
Lärling
Posts: 250 Joined: Sun 23 Nov 2008, 22:54
Post
by Zikes » Thu 04 Dec 2008, 14:30
calle wrote: Zikes wrote: sadel säger du... på vilket sätt?
saknas en bit...
Vilken bit?
calle
Trollkarl
Posts: 2770 Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:
Post
by calle » Thu 04 Dec 2008, 14:32
sorry, synvilla! Såg ut som en del på baksidan saknades...
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
candikid
Dekaltrimmare
Posts: 59 Joined: Sun 02 Nov 2008, 20:54
Location: Drammen, Norway
Post
by candikid » Thu 04 Dec 2008, 15:33
min første vespa. lakkerte den selv, som dere kanskje ser, haha (lakkerte baklykta, framdempere og deler av hjula
)
E 5488:
Edward, født 5. April 1988
tenk at jeg solgte den
1976 Vespa 50s
marre
Lärling
Posts: 465 Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden
Post
by marre » Mon 08 Dec 2008, 14:12
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Lazer46
Dekaltrimmare
Posts: 68 Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:
Post
by Lazer46 » Tue 09 Dec 2008, 01:16
marre wrote:
Ser fint ut, vad är det för cyl o topp?
//L
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
marre
Lärling
Posts: 465 Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden
Post
by marre » Tue 09 Dec 2008, 01:23
En portad malossi med pm-topp
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
fritte
För mycket fritid...
Posts: 4115 Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere
Post
by fritte » Tue 09 Dec 2008, 02:04
Är toppen eloxiderad, den ser nästan ut att vara i nån kopparlegering?
Federico
För mycket fritid...
Posts: 3635 Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:
Post
by Federico » Tue 09 Dec 2008, 09:11
fritte wrote: Är toppen eloxiderad, den ser nästan ut att vara i nån kopparlegering?
24 karat guld!
Federico
marre
Lärling
Posts: 465 Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden
Post
by marre » Tue 09 Dec 2008, 12:54
Federico wrote: fritte wrote: Är toppen eloxiderad, den ser nästan ut att vara i nån kopparlegering?
24 karat guld!
Klart det är! fett me para
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Lazer46
Dekaltrimmare
Posts: 68 Joined: Sat 09 Aug 2008, 23:36
Location: Norrköping
Contact:
Post
by Lazer46 » Wed 10 Dec 2008, 03:40
marre wrote: En portad malossi med pm-topp
En sån vill jag också ha
_________________________
Såld ,Runner 180 -02,Köpes [color=#00477D]Italjet Formula![/color]
fritte
För mycket fritid...
Posts: 4115 Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere
Post
by fritte » Wed 10 Dec 2008, 11:42
marre wrote: Federico wrote: fritte wrote: Är toppen eloxiderad, den ser nästan ut att vara i nån kopparlegering?
24 karat guld!
Klart det är! fett me para
På 60-talet lät en crossförare gjuta upp en topp i silver, för att silvret leder värme bättre.
Aluminium 200 W(m x K)
Silver 420 W(m x K)
Federico
För mycket fritid...
Posts: 3635 Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:
Post
by Federico » Wed 10 Dec 2008, 12:29
fritte wrote: marre wrote: Federico wrote:
24 karat guld!
Klart det är! fett me para
På 60-talet lät en crossförare gjuta upp en topp i silver, för att silvret leder värme bättre.
Aluminium 200 W(m x K)
Silver 420 W(m x K)
var ligger smält-tempen för silver?
Federico
Zikes
Lärling
Posts: 250 Joined: Sun 23 Nov 2008, 22:54
Post
by Zikes » Wed 10 Dec 2008, 14:05
_____________________
[url=http://www.scooterklubben.com/forum_new/viewtopic.php?t=3888]Lambretta TV175 Serie II[/url]
@ http://ekensmcklubb.se/
Federico
För mycket fritid...
Posts: 3635 Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:
Post
by Federico » Wed 10 Dec 2008, 15:07
gäller att ställa tändningen rätt där...
Federico
Paka
Trollkarl
Posts: 1728 Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden
Post
by Paka » Wed 10 Dec 2008, 15:56
Vad har aluminium? 600?
/P
patrikgrann
Lärling
Posts: 583 Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:
Post
by patrikgrann » Wed 10 Dec 2008, 16:28
660
Federico
För mycket fritid...
Posts: 3635 Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:
Post
by Federico » Wed 10 Dec 2008, 16:35
patrikgrann wrote: 660
666 grader, satan också!
trodde silver var mer lättsmält, mjukare är det väl i alla fall?
Federico
marre
Lärling
Posts: 465 Joined: Sat 09 Sep 2006, 18:40
Location: Sweden
Post
by marre » Wed 10 Dec 2008, 18:01
Man måste legera de lite annars skulle de vara för mjukt, speciellt i ytan.
Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
fritte
För mycket fritid...
Posts: 4115 Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere
Post
by fritte » Wed 10 Dec 2008, 18:03
Federico wrote: patrikgrann wrote: 660
666 grader, satan också!
trodde silver var mer lättsmält, mjukare är det väl i alla fall?
eru nöjd nu?
aryan
Lärling
Posts: 696 Joined: Tue 19 Jun 2007, 13:23
Location: Örby, Stockholm
Contact:
Post
by aryan » Thu 11 Dec 2008, 02:32
fritte wrote: På 60-talet lät en crossförare gjuta upp en topp i silver, för att silvret leder värme bättre.
Aluminium 200 W(m x K)
Silver 420 W(m x K)
Låter krångligt och dyrt
Enklare att ta ett bränsle som kyler motorn bättre när den förångas
Opraktiska enheter de har i USA men här ser man
http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/fueltable.pdf
bensin 900 (Btu / gal) (≈ 69.7 Wh/l)
etanol 2378 (Btu / gal) (≈ 184 Wh/l)
Alltså 2,64 ggr, dessutom bör man ha i 1,4 ggr så mkt vid samma luftmängd alltså blir det sammanlagt ca 3,7 bättre kylning vid samma fyllningsgrad
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier
fritte
För mycket fritid...
Posts: 4115 Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere
Post
by fritte » Thu 11 Dec 2008, 03:34
Kompisen kör sin etanolbil på bensin eftersom det blir billigare, har inte du funderat på att göra det också?
aryan
Lärling
Posts: 696 Joined: Tue 19 Jun 2007, 13:23
Location: Örby, Stockholm
Contact:
Post
by aryan » Thu 11 Dec 2008, 19:30
Nej, men jag sparar in på silvertopparna i stället
/Aryan
Etanolkonverterad V50 '67
Snart etanolkonverterad TV175II '61
Elektrisk Peugeot Scootelec '99, som nu fått LiFePO4 batterier