Köpte min första vespa idag!

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Bluesman wrote:Dag - dom måtten är jag också intresserad av - gärna en skiss a la Polinis med avstånd till kända/fasta mätpunkter... (sorry för trådkladdet)

Tack på förhand /Richard
bra att ha mätpunkter som inte är baserade på befintlig vevöppning, de svenska vevarna fanns med olika öppning.
Federico
piaggio
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by piaggio »

Okej kanske köper en ny vev då får se, ska sätta på växel vajern nu får testa hur den går då, kanske redan har portad vev.
Hur får man bort lycktan? är det bara att få ut den efter man tagit bort skruvarna eller ska man gör nåt mer?
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

En skruv/mutter på undersidan att lossa sen ska man kunna peta ut den. fast det har du nog listat ut nu...

här finns några bilder på en vev:
http://picasaweb.google.se/crispin.dick ... 3072035458
Medlem i Svenska Scooterklubben.
piaggio
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by piaggio »

Ja lista ut det ganska snabbt men den satt så hårt så jag börja ju undra. Men den gick nu kunde växla hyffsat bra men efter ett ta så släpte skuven där bak i skruv nippeln växlarna går sjukt tögt man måste ta i för att kuna vrida handtaget fast jag smörjt vajrarna och allt man kommer åt från ut sidan.
Är det nån som har nått förslag på va det kan vara? ska ta den till skolan och klyva motorn, och gå igenom byta lager och sånt,kicken funkar lite konstigt också så får se över den också.
Post Reply