F O T O T Ä V L I N G ! (Röstningsperiod 1-10/9, se sid 1)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jamen TF! Man måste ju fundera innan man skickar! Typ vilken bild man skall välja och skall jag vänta litet ännu om jag lyckas få en bättre bild. Var dessutom osäker på om man kunde skicka en i sänder eller alla på en gång. Jag har redan några som är bra alternativ men... Och så kanske man vill ändra sig om man får en ny fullträff i morgon.

Någon kanske är så bra att den nappar tävlingsbilderna på direkten, men stackars jag får jobba för resultatet! :D
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Man kan skicka in en i sänder om man vill...
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

vespaco wrote:Jamen TF! Man måste ju fundera innan man skickar! Typ vilken bild man skall välja och skall jag vänta litet ännu om jag lyckas få en bättre bild. Var dessutom osäker på om man kunde skicka en i sänder eller alla på en gång. Jag har redan några som är bra alternativ men... Och så kanske man vill ändra sig om man får en ny fullträff i morgon.

Någon kanske är så bra att den nappar tävlingsbilderna på direkten, men stackars jag får jobba för resultatet! :D
Äsch, skicka in en bild redan nu, Vespaco! Fast glöm inte att räta upp alla omkullvälta blomkrukor och plocka undan högarna av uppdruckna rödvinsflaskor om det är inomhus! :mrgreen: (Med tanke på de avslöjande bilderna från modelltävlingen).

En bild från dig vill jag se på tävlingssidan innan helgens utgång, annars säljer jag Bertil per omgående och du får cykla omkring under rödvinsfyllan istället nästa sommar! :wink:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hotet kommer aningen sent, jag skall fira veckoslutet uppe i Kurikka (Österbotten) så man får se vad man hinner på söndagen. Och det skulle nog vara den sämsta orsaken till att sälja en så fin Vespa som Bertil!

Omkullvälta blomkrukor och urdruckna rödvinsflaskor... Vet hut din pojkspoling! Det var en oöppnad madeiraflaska, så det så. :D Hmm, återigen fick man en ny fotoidé: Vespa, omkullvält blomkruka, flaskor... :lol:
Terraplane Blues

Två veckor kvar av tävlingen och det är ännu ingen anstormning av tävlingsdeltagare. Det är dåligt om inte det blir minst 50 deltagare med tanke på hur många scooterister det trotsallt finns. Alla kan fotografera en scooter, så kom igen nu och anmäl dig på:

http://soulscooter.com/ft
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

I skrivande stund är det 12st anmälda deltagare!
Terraplane Blues

calle wrote:I skrivande stund är det 12st anmälda deltagare!
12? Bara det skulle man med lätthet kunna kräma ur Lambretta Club Malmö, eller hur? :wink:
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Javisst borde man det!

I allafall fyra stycken fotointresserade i Lambretta Club Malmö fast bara två av dessa anmälda. Skumt.
Jag skall pressa på medlemmarna!

Kom på en annan grej, skulle ju kunna jaga deltagare på Rally Scandinavia också...
Terraplane Blues

calle wrote:Javisst borde man det!

I allafall fyra stycken fotointresserade i Lambretta Club Malmö fast bara två av dessa anmälda. Skumt.
Jag skall pressa på medlemmarna!

Kom på en annan grej, skulle ju kunna jaga deltagare på Rally Scandinavia också...
Man behöver i o f s inte vara fotointresserad för att deltaga - precis alla kan vara med! Ju fler desto bättre! :smile:

Bra att du utövar påtryckningar. Ett och annat underförstått hot kanske kan ge ännu bättre resultat? (Typ "jag vet var din scooter bor". Eller "vill du ha en snigel på ögat" och demonstrativt hålla upp några från Lunatic 2).

Jag har för övrigt nog också några lättlurade scoterister i bekantskapskretsen jag kan hota till att deltaga (om det är okej med kinascootrar och gamla hederliga scootermoppar).

EDIT: Jag vet inte om man skulle PM:a de mest frekventa forummedlemmarna med vädjan om att deltaga?
Terraplane Blues

Jättekul att det börjar droppa in bilder från nya deltagare! Kom igen alla ni andra som ännu inte har fått tummarna loss och skicka in några bilder till tävlingen - alla kan vara med! Själv väntar jag på min nya kamera som bör anlända i slutet av veckan... :grin:

http://s211.photobucket.com/albums/bb182/scooterfoto
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Wow!

Härligt, nu postas det bilder och anmäls nya deltagare dagligen nästan!

Uppdaterat här:
http://soulscooter.com/ft/ft/

C på väg hem till bortre orienten...uppdaterar fotosidan så här på en flygplats...
Terraplane Blues

calle wrote:Härligt, nu postas det bilder och anmäls nya deltagare dagligen nästan!
Wunderbaum! :grin:

Härligt att se alla fina scooterbilder som droppat in! Jättekul att även nya deltagare strömmar till, så här i "sista minuten". Själv fick jag min nya kamera igår - efter att ha varit kameralös sedan midsommar - så nu blir det till att fota satan de sista tävlingsdagarna.

Kom igen nu, åtminstone ALLA på forumet bör vara med! Anmäl Er på:

http://soulscooter.com/ft
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Vem får rösta i tävlingen? :?

Är det bara medlemmar i scooterklubben, eller får vem som helst rösta?

Ville bara kolla om man skulle trycka upp lappar och flygbomba stan, eller spamma vilt. :grin: :grin: :grin:
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

he he, det får du snart se!
"4. Röstningsperiod 1 september - 10 september, rösta genom att skicka e-postmeddelande till denna e-post. En röst per person. Mer information här när det är dags för röstning."
Terraplane Blues

calle wrote:he he, det får du snart se!
"4. Röstningsperiod 1 september - 10 september, rösta genom att skicka e-postmeddelande till denna e-post. En röst per person. Mer information här när det är dags för röstning."
Bra att det togs upp. Några förslag:

- Endast forummedlemmar bör få rösta.

- Varje röstdeltagare ska rösta på 1:a-, 2:a- och 3:e-pristagare.

- Tävlingsdeltagare äger inte rätt att rösta på eget bidrag.

PS. Jonas bilder är för övrigt mycket vackra och en klar utmanare till titeln. Jag ska dock inte avslöja vilka bilder det är... :wink: DS.
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Tackar för omdömmet.:smile:

Gissar att det kommer att ramla in en hel hop med tjusiga bilder i slutet på veckan.

Väntar på lite fler bilder från dig???? :grin:

Håller korpgluggarna öppna.
[b]// Jonas

Terraplane Blues

Jonas wrote:Väntar på lite fler bilder från dig???? :grin:
Japp, det kommer i sinom tid! Jag har just fått min nya kamera, efter att min gamla utsattes för en alltför blöt midsommar. Ska förmodligen ta några bilder redan ikväll, så till midnatt kanske jag publicerar en till... :wink:
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Då får man sitta upp länge ikväll :smile:
[b]// Jonas

vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

F1-röstning!
1 = 10p
2 = 8p
3 = 6p
4 = 5p
5 = 4p
6 = 3p
7 = 2p
8 = 1p

Så blir det större spridning och de tre bästa kapar inte alla poäng med slutresultat att kalendern får bara tre bilder! :grin:
Terraplane Blues

Jonas wrote:Då får man sitta upp länge ikväll :smile:
Tyvärr, du kan gå och lägga dig vid 8-tiden som vanligt, Jonas! Vädergudarna fick ett utbrott och regnmolnen vilar tungt över staden just nu. Hade tänkt åka ner till Skanör för en fotosession, men av det blir alltså intet... :cry:
vespaco wrote:F1-röstning!
1 = 10p
2 = 8p
3 = 6p
4 = 5p
5 = 4p
6 = 3p
7 = 2p
8 = 1p

Så blir det större spridning och de tre bästa kapar inte alla poäng med slutresultat att kalendern får bara tre bilder! :grin:
Mycket bra idé, Vespaco! Det tycker jag vi kör på! (Om bäste tävlingsledaren, herr Calle, godkänner förslaget?).

För övrigt hoppas jag att Kimi Räikkönen aldrig skrapar ihop så många "tior" att han blir F1-världmästare. Finnar ska bada bastu, vifta med kniv och supa - inte köra bil! :wink:
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote:Tyvärr, du kan gå och lägga dig vid 8-tiden som vanligt, Jonas! Vädergudarna fick ett utbrott och regnmolnen vilar tungt över staden just nu. Hade tänkt åka ner till Skanör för en fotosession, men av det blir alltså intet...
Då har vi andra kanske en chans om vädret håller i sig??? :P

Du kanske borde skaffa en Undervattenskamera, med tanke på vad du brukar utsätta din stackars kamera för. :| ?
[b]// Jonas

vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Terraplane Blues wrote:För övrigt hoppas jag att Kimi Räikkönen aldrig skrapar ihop så många "tior" att han blir F1-världmästare. Finnar ska bada bastu, vifta med kniv och supa - inte köra bil! :wink:
Nu skall herr Skåning passa sig och hellre koncentrera sig på Bertils målande! :wink: Eftersom temat blivit peace and happiness så passar ju en teddy riktigt bra! Det om någon symboliserar fred. Ta sedan en bild av Bertil och skicka den till tävlingen! Kom ihåg omkullvälta blomkrukor och vinflaskor i bakgrunden! Det kammar hem poäng! :lol:
Terraplane Blues

Jonas wrote:Då har vi andra kanske en chans om vädret håller i sig??? :P

Du kanske borde skaffa en Undervattenskamera, med tanke på vad du brukar utsätta din stackars kamera för. :| ?
Är det sånt som kallas psykning i tävlingssammanhang? :grin: Nu fick jag ju en oerhörd prestationsångest... :/ Helt klart är att alla får kämpa duktigt för att få till lika fina foton som du, Jonas! Hur i sjuttsingen har du burit dig åt för att ta två av dem? Hmm... :?

Japp, man skulle haft en undervattenskamera många gånger. Canon har varit urusla på att väderskydda sina kameror, trots att de kostar skjortan. Med min vanliga Kalle Anka-otur släppte Canon givetvis en väderskyddad variant av min kamera dagen efter jag hade beställt den!!!
vespaco wrote:Nu skall herr Skåning passa sig och hellre koncentrera sig på Bertils målande! :wink: Eftersom temat blivit peace and happiness så passar ju en teddy riktigt bra! Det om någon symboliserar fred. Ta sedan en bild av Bertil och skicka den till tävlingen! Kom ihåg omkullvälta blomkrukor och vinflaskor i bakgrunden! Det kammar hem poäng! :lol:
Sorry! :sad: Som kompensation för min oförskämdhet ska jag givetvis måla en liten finsk teddybjörn på Bertil! Men han får inte äran att vara med i fototävlingen denna gång - men kanske nästa år? Då förhoppningsvis med bilder av en höggradigt berusad (=normaltillstånd) finländska bakom styret, med familjens S:t Bernhardshund sittandes på pakethållaren, tuggandes på ett par blomkrukor från hemmets fönsterbrädor. :grin:
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Terraplane wrote: Hur i sjuttsingen har du burit dig åt för att ta två av dem? Hmm...
Jag lovar att berätta hur det gick till, när tävlingen är avgjord.
Tillvägagångsättet finns dokumenterat på bild. :D
[b]// Jonas

calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Tjena!

Jag är på resande fot och får inte till att uppdatera den snyggare presentationen av bilderna via 3G...men fixar det ikväll..

Ursäkta för det!
Hitta alla snygga bilder här:
http://s211.photobucket.com/albums/bb182/scooterfoto/
/C
Post Reply