Subitus 1967 sleeper...
Här är nåt som kan ge lite mer mellanregister utan att ta ner toppen:
http://www.cyclebuy.com/shopping/powern ... stroke.htm
http://www.cyclebuy.com/shopping/powern ... stroke.htm
Lambretta serie 2 (Runner 180 motor H2o)
Vespa Super 200cc med sidovagn(låg) -1956
Vespa Touring 210cc (låg) -1961
Vespa Super 200cc -1956 på g
Vespa 50 några stycken i delar(till salu).
Vespa Super 200cc med sidovagn(låg) -1956
Vespa Touring 210cc (låg) -1961
Vespa Super 200cc -1956 på g
Vespa 50 några stycken i delar(till salu).
Hej mina vänneeeeer....
Jag fick i hop prylarna sent under kvällen och test startade 23.15
Mina grannar kommer garanterat att älska mig!
Startade på andra kicken, verkar ha prickat hyffsat med förgasar bestyckningen.
Hur som helst....... HERRE J*VLAR VAD DEN GÅR!!!!!
Jag han bara provköra nån minut på ettan fram och tillbaks, men va f*n den sticker rätt upp på bakhjulet....
Sen började det tändas i fönstren så jag fick smyga in i garaget igen.
Wohoooo... skall testas i morgon....
Sann glädje!!!

Jag fick i hop prylarna sent under kvällen och test startade 23.15
Mina grannar kommer garanterat att älska mig!

Startade på andra kicken, verkar ha prickat hyffsat med förgasar bestyckningen.
Hur som helst....... HERRE J*VLAR VAD DEN GÅR!!!!!
Jag han bara provköra nån minut på ettan fram och tillbaks, men va f*n den sticker rätt upp på bakhjulet....
Sen började det tändas i fönstren så jag fick smyga in i garaget igen.
Wohoooo... skall testas i morgon....
Sann glädje!!!


-1967 Primavera 154cc-
snälla, filma testkörning och lägg upp här. vill höra, vill se....subitus wrote:Hej mina vänneeeeer....
Jag fick i hop prylarna sent under kvällen och test startade 23.15
Mina grannar kommer garanterat att älska mig!![]()
Startade på andra kicken, verkar ha prickat hyffsat med förgasar bestyckningen.
Hur som helst....... HERRE J*VLAR VAD DEN GÅR!!!!!
Jag han bara provköra nån minut på ettan fram och tillbaks, men va f*n den sticker rätt upp på bakhjulet....
Sen började det tändas i fönstren så jag fick smyga in i garaget igen.
Wohoooo... skall testas i morgon....
Sann glädje!!!![]()
Federico
Det är straffslag på att inte lägga upp video. Snålvattnet rinner här ju.

/G



/G
subitus wrote:Hej mina vänneeeeer....
Jag fick i hop prylarna sent under kvällen och test startade 23.15
Mina grannar kommer garanterat att älska mig!![]()
Startade på andra kicken, verkar ha prickat hyffsat med förgasar bestyckningen.
Hur som helst....... HERRE J*VLAR VAD DEN GÅR!!!!!
Jag han bara provköra nån minut på ettan fram och tillbaks, men va f*n den sticker rätt upp på bakhjulet....
Sen började det tändas i fönstren så jag fick smyga in i garaget igen.
Wohoooo... skall testas i morgon....
Sann glädje!!!![]()
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stött på patrull igen....
Går ej att frikoppla trots max justering....*suck*
Måste tillverka ytterligare en ny kopplings "plunch/tryckare" då det verkar som nuvarande saknar ett par mm. Hade det lite på känn redan vid sista sticket i svarven. Var tvungen att flytta ut kopplingskåpan 3mm för att skapa utrymme för DRT-korgen. Vågade inte ta något i den redan tunna kåpan.
Så går det när man slarv-svarvar....
Sant! Jag fick bara lite bruna kalsonger av att den
kom som en käftsmäll redan på halvgas.
Går ej att frikoppla trots max justering....*suck*
Måste tillverka ytterligare en ny kopplings "plunch/tryckare" då det verkar som nuvarande saknar ett par mm. Hade det lite på känn redan vid sista sticket i svarven. Var tvungen att flytta ut kopplingskåpan 3mm för att skapa utrymme för DRT-korgen. Vågade inte ta något i den redan tunna kåpan.
Så går det när man slarv-svarvar....

fixarerik wrote:Vore ju pinsamt om den inte hade gått på slangen på ettan...
Sant! Jag fick bara lite bruna kalsonger av att den
kom som en käftsmäll redan på halvgas.

-1967 Primavera 154cc-
Ojdå, jag trodde jag var tvungen att åka till trollhättan för detta,jencla wrote:Subitus, du vet att Daniel Goes här i Göteborg har en dynobänk? Kan onekligen vara ganska intressantWoodstock wrote:Förresten, ska du låta köra den i bromsbänk?![]()
/jens
där ser man.
Hur kommer man i kontakt med denna Daniel Goes?
Forumet lr firma dyl?
Hade varit smidigt för finjustering...

-1967 Primavera 154cc-
Har fått tag på Denis (DRT) och påtalat mitt problem. Han informerade att dom har haft lite strul med just detta så numera levereras alla deras "korgkit" med shims för julgranen och kickkvadranten.
Hoppas han får tummen ur och skickar A.S.A.F.P!
Skall passa på att byta vevlager till vanliga c3, bort med tn9 plastskrotet.
3maj hägrar, skynda, skynda......

Hoppas han får tummen ur och skickar A.S.A.F.P!
Skall passa på att byta vevlager till vanliga c3, bort med tn9 plastskrotet.
3maj hägrar, skynda, skynda......

-1967 Primavera 154cc-
23 dagar kvar...
*suck* Har nu bytt bort TN9 vevlager och efter ritning från DRT fått frigång i kopplingskorgen så mitt 27/69 kit får plats under.
Skulle precis montera ihop när jag upptäcker en spricka från ett skruvhål i bakplattan till korgen. Möjligt att det går att tig svetsa, känns lurigt dock.
J*vla@£$@\}€\§'¤%&¤##"!
Mailat DRT i går får se vad som händer och när....
På återseende..
*suck* Har nu bytt bort TN9 vevlager och efter ritning från DRT fått frigång i kopplingskorgen så mitt 27/69 kit får plats under.
Skulle precis montera ihop när jag upptäcker en spricka från ett skruvhål i bakplattan till korgen. Möjligt att det går att tig svetsa, känns lurigt dock.
J*vla@£$@\}€\§'¤%&¤##"!

Mailat DRT i går får se vad som händer och när....
På återseende..

-1967 Primavera 154cc-
Hang in there!
Du rockar. Din motor rockar. Den kommer funka, och äga. Det här är bara Falc-guden som provar om du är värdig.
Ge inte upp, det skulle vara så skönt att få se en svensk Falc!
/Guran
Du rockar. Din motor rockar. Den kommer funka, och äga. Det här är bara Falc-guden som provar om du är värdig.
Ge inte upp, det skulle vara så skönt att få se en svensk Falc!
/Guran
subitus wrote:23 dagar kvar...
*suck* Har nu bytt bort TN9 vevlager och efter ritning från DRT fått frigång i kopplingskorgen så mitt 27/69 kit får plats under.
Skulle precis montera ihop när jag upptäcker en spricka från ett skruvhål i bakplattan till korgen. Möjligt att det går att tig svetsa, känns lurigt dock.
J*vla@£$@\}€\§'¤%&¤##"!![]()
Mailat DRT i går får se vad som händer och när....
På återseende..
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Skickas det med italienska postens "Paccocelere internazionale" ar det framme pa max tre dagar. Tror det ar enda mojligheten, och det ar UPS som skoter leveransen. Sist jag skickade ett paket var det framme pa 24h :Osubitus wrote:Woo-hoo!!!
DRT Denis byter ut den spruckna bakplattan gratis,
skickas från italien början på v hoppas jag.![]()
Kan ev hinna få ihop maskinen i tid.....![]()
Ser tajt ut dock, hoppas postgången är snabb .....
Världen går inte under om du inte är klar till scooterpremiären 3 maj. Ta inga riskabla genvägar, din motor är för häftig för det! Det kommer racing 9 maj, och In the City, och Scooterns Dag, och säkert fler tillfällen att visa upp den. Vi håller tummarna och väntar ivrigt!
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Jovisst, sant och vettigt som vanligt....men!jencla wrote:Världen går inte under om du inte är klar till scooterpremiären 3 maj. Ta inga riskabla genvägar, din motor är för häftig för det! Det kommer racing 9 maj, och In the City, och Scooterns Dag, och säkert fler tillfällen att visa upp den. Vi håller tummarna och väntar ivrigt!
/jens
Målet är satt till "scooterpremiären" och jag har sedan "jagvetintenär" en fallenhet att överdriva alla mina projekt

Så nu har det mer blivit en grej av att bryta denna tidsödande praxis.
Utan att gena då förstås.

-1967 Primavera 154cc-