Ojdå, det var minsann en eldfängd tråd! Kanske dags för alla och envar att lugna sig?? Jag har då aldrig tidigare känt något allmänt hat (förutom den där italexportörhistorien), utan tvärtom fått tips om BD Scooters av andra. Och det är ju bara positivt att någon bryr sig om att skaffa fram saknade delar! Eller? Att vara företagare är inte heller ett brott.
Kan förstå att det kan vara jobbigt att få signaler till marknaden om sina varor, det gäller ju både privatpersonr och affärer. Kanske en länksida med tips om olika köpställen kunde vara på plats? Det har vi på finska sidan och det är vår admin som fogar dit länkarna alltefter att han får tips om och godkänner dem. Alltså inte frågan om betald reklam. Kanske något för det här forumet också? Kanske det redan finns shoppa-shoppa-länkar under SSK:s "Länkar", men dit kommer inte jag som inte är i klubben. Varför de är klubbmedlemsbelagda vet jag inte, men antagligen finns det själ för det. Kanske en underavdelning i forumet med frågor och tips över var man kan finna saker om man inte får tipsa i de nuvarande?
Peace and happiness everybody!
Nya delar till gamla Vespor
Kan inte hålla med mer. Annonsering sker där annonsering skall ske.
Tråd låst.
/Guran - admin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Jag vidhåller givetvis min tidigare åsikt.
Forumet är, tycker jag, till för att medlemmarna exempelvis ska kunna:
* tipsa varandra om var man får tag på delar etc (t ex lister hos BD Scooters).
* berätta vad de tycker om delarnas kvalitet, handlarnas service mm
* och allt annat som handlar om våra småhjuliga fordon.
T ex om Federico tipsar Erling om att delar denne söker finns att få hos BD Scooters.
Däremot stör det mig allvarligt när en företagare (BD Scooters) maskerad till privatperson (Roberto/Robert Hjort), utan att vara tillfrågad och utan att ange att han själv driver företaget, på vårt forum marknadsför delar han säljer. För sådant finns betalda reklamplatser.
Till saken hör att Robert för några år sedan körde samma metoder på den maillista som var föregångaren till detta forum och först efter hot om avstängnng från listan slutade missbruka den. Det var kanske därför jag reagerade så direkt nu.
/jens
fd tjockhult, numera kålleborg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Tråd låst.
/Guran - admin
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Jag vidhåller givetvis min tidigare åsikt.
Forumet är, tycker jag, till för att medlemmarna exempelvis ska kunna:
* tipsa varandra om var man får tag på delar etc (t ex lister hos BD Scooters).
* berätta vad de tycker om delarnas kvalitet, handlarnas service mm
* och allt annat som handlar om våra småhjuliga fordon.
T ex om Federico tipsar Erling om att delar denne söker finns att få hos BD Scooters.
Däremot stör det mig allvarligt när en företagare (BD Scooters) maskerad till privatperson (Roberto/Robert Hjort), utan att vara tillfrågad och utan att ange att han själv driver företaget, på vårt forum marknadsför delar han säljer. För sådant finns betalda reklamplatser.
Till saken hör att Robert för några år sedan körde samma metoder på den maillista som var föregångaren till detta forum och först efter hot om avstängnng från listan slutade missbruka den. Det var kanske därför jag reagerade så direkt nu.
/jens
fd tjockhult, numera kålleborg
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor