Angående diplom m m i tävlingen.

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />SENASTE NYTT!

Diplomen är nu förda till posten. Samtliga är underskrivna av samtliga arrangörer, inpackade, kuverten har fått adresser och frimärken. Det blev tre märken för jag ville ha ett speciellt märke! :oops: Förutom Bergforsarna som fick fem (det tyngsta brevet). Nu skall vi hålla tummarna att diplomen kommer snygga fram. Och kanske de rentavt kommer på fredagen, som TF hoppades...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du är så himla duktig, stumpan lilla! :wink: Det ska bli spännande att se hur många veck diplomet har när det anländer. Mitt brevinkast är av den gamla smala typen, så brevbäraren kommer troligen orsaka ett saftigt veck på mitten.

För vetskap: mitt smeknamn är nu reviderat till <b>2TF</b> av Bobo, men det går bra att kalla mig Fredrik också! :)

Scooterhälsningar

/ 2TF
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Heh, min hand krampade av signeringarna... Fick kämpa för att få det lilla strecket att rymmas. Vi har alla signerat med olika fason, förresten. Men skall inte avslöja hur, för att hålla spänningen uppe.

Du hinner ännu vidga ditt brevinkast! Sätt igång bara! Funderade på en text att man inte fick vika, men det borde väl vara stämplat (hittade ingen sådan då jag sökte efter stämplar) och glömde be av postfrun om posten skulle ha haft. Fast det kan leda till att de alldeles säkert gör en pappersboll av kuvertet, om man inte betalar extra.

Han får kalla dig vad han vill, vännen lilla, du är TF för mig. Eller TerraFredrik. Så det så. [^]

Någon av dina larmsystem på diplomförpackningarna fick förresten portarna att ringa i en affär igår! Hade bunten nämligen med mig igår (också). Men jag blev inte stoppad varken in eller ut. [|)] Uh, det är alltid lika pinsamt.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Usch, ja - det var sannerligen inte lätt att signera diplomen med stadig hand! Lägg där till att inte få skriva sitt namn som brukligt. Gissar att vilken treåring som helst hade skrivit min namnteckning bättre än vad jag presterade på de stackars diplomen, så hav överseende!

Förresten, har ni lagt till något på diplomen som inte jag vet om? Jag fick kraftig ångest när jag hade skickat iväg diplomen. Kanske jag kladdade litet för mycket på dem? Den där sista och egentligen helt oplanerade cirkelrunda saken i lila var kanske droppen som fick bägaren att rinna över? Nästa gång överlåter jag diplomdesignandet till dig, lilla stumpan (sorry, jag vet att du inte gillar att jag skriver så, men det slinker bara ur mig så där helt apropå... :wink:)

Fick inte plats att skriva, sa du? Vad har du skrivit då, kan man undra - en hel uppsats? <i>"Nimeni on Vespaco. Hyvää huomenta, minulla on nälkä. Minä haluan aamiaista. Saisinko päänsärkypulveria?"</i>

Scooterhälsningar

/ 2TF (formerly known as Terraplane Blues)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Diplomena var riktigt bra!! Swahilisk stil, som passar bra. Och det var visst inga regler hur man skulle skriva under. Och du förstår när du ser.

Lilla stumpan (jag kan leva med det, även om jag inte är en liten stumpa) har inte lika bra skrivare som <font size="4">TF</font id="size4">. :) Skriva och rita alla diplom för hand blir nog litet för jobbigt och arbetsprintern är inte mera så bra.
hark
Lärling
Lärling

Post by hark »

Idag fick jag mitt diplom!
Kanonfint.
Det skall ramas in och hängas upp på mekarplatsen.

Tack skall ni ha!

/Hans
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Notera mellersta frimärket! :wink:

Diplomen är definitivt värda att hängas upp på hedersväggen i mekarstallet eller bland övriga hedersdiplom och nobelpris!
hark
Lärling
Lärling

Post by hark »

Det var ju du på frimärket!

/Hans
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Nu har Alfie och jag fått dessa fina diplom, och vi är sååååå nöjda. Ett jättefint jobb med dem, samt allt annat runt omkring. Snart dags för något nytt att få ångest över? 8)
hark
Lärling
Lärling

Post by hark »

Idag när de var dags för inramning synade jag det lite närmare, och minsann hade det inte smugit sig in en liten luring där!
Diskret men snygg luring. Riktigt snygga diplom Terraplane!

/Hans
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Jättefint diplom!
Tackar!

Crispin
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />Jättefint diplom!
Tackar!

Crispin
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Visst blev dom snygga! Han är duktig han, våran Terra!
Det dyker upp en figur på en Vespa på TV 4 ibland, vid namn Crispin, är det Du?
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />Jättefint diplom!
Tackar!

Crispin
Visst blev dom snygga! Han är duktig han, våran Terra!
Det dyker upp en figur på en Vespa på TV 4 ibland, vid namn Crispin, är det Du?

Jepp! 8) Inte mina scootrar som syns dock...
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Tack ni som drog igång och genomförde modelltävlingen! Tack Terraplane för ett mycket fint andrapris bestående av en inramad tavla med scooter och musikrelaterat motiv! Tjusiga diplom var det också, designade av samme man.

Ser fram emot nästa modelltävling!

Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kanske en liten bild för nyfikna strutar?
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kanske en liten bild för nyfikna strutar?

måste kolla med upphovsmannen om det är ok.

Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Vill ännu kolla att alla har fått sina diplom? Hoppas att ingen blivit utan!
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<br />Vill ännu kolla att alla har fått sina diplom? Hoppas att ingen blivit utan!

Vi fick våra, komplett med björnfrimärke och allt.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

har inte sett själv än men rykten säger att det är min blåa smallframe huserar på tv4+

2x v50 '81, luna 50s
Post Reply